• Ad
  • מחקר שנערך בקרב למעלה מ-15 מיליון רוכשי מכוניות בארה"ב מגלה אילו מכוניות האמריקאים נוהגים להחזיק בבעלותם לאורך זמן. במקום הראשון: טויוטה לנד קרוזר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מטרתה של תעשיית הרכב כידוע, כמו כל תעשיה בחברה קפיטליסטית, היא למכור כמה שיותר. זאת אחת הסיבות מדוע מידי שנה יוצאים אל השוק דגמים חדשים ועדכונים לדגמים קיימים, זאת כדי לגרום ללקוחות להגיע לאולמות התצוגה. רוב החידושים הם לרוב מינוריים, אבל העדכונים הם פחות עניין של צורך פיזי אלא יותר של צורך פסיכולוגי, כשהלקוחות מתמוגגים שהצליחו לשים את ידם על הדגם העדכני ביותר. התופעה הזו קיימת לא רק בעולם הרכב, תסתכלו על ההיסטריה השנתית מידי שנה כאשר יוצא לשוק מכשיר אייפון חדש, למרות שרוב הרוכשים כלל לא יודעים להעמוד על ההבדלים אם בכלל.

    למרות זאת. מכוניות לא מחליפים כמו טלפונים סלולריים אלא הרבה פחות. מחקר חדש שהתפרסם בארה"ב בדק מה פרק הזמן בו האמריקאי הממוצע מחזיק בבעלותו את המכונית החדשה שרכש, ובנוסף חילק את הבדיקה לפי דגמים, כך שניתן ללמוד אילו דגמים נשארים אצל בעליהם לאורך זמן ואילו דגמים מוחלפים מהר מאד.

    המחקר נערך על ידי חברת מחרי הרכב iSeeCars והקיף 15.7 מיליון עסקאות מכירה של רכבים על ידי בעליהם המקוריים. מן המחקר עולה כי האמריקאים נוטים להחזיק את רכבם בממוצע 7.3 שנים, כשלרוב מדובר בזמן בו לוקח להשלים את תשלומי הקניה על הרכב. נתון זה גבוה משמעותית מאשר בישראל, בה רוב רוכשי הרכב משלימים את התשלומים בפרק זמן של 3-4 שנים, אבל צריך לזכור שבארה"ב עסקאות המימון והרכישה הן לטווח ארוך יותר ועם תשלום חודשי נמוך משמעתית בהתאם.

    כשמדובר ברכב אותו מחזיקים האמריקאים לזמן הארוך ביותר ישנו רכב אחד הבולט מעל כולם והוא לנד קרוזר 200 של טויוטה. על פי המחקר בעליו מחזיקים בו בפרק זמן ממוצע של 10.6 שנים. בכלל, רכבי ה-SUV הגדולים מככבים ברשימת הנאמנות, כשמחצית מהדגמים בעשיריה הראשונה הם רכבי SUV. הסיבה העיקרית לכך נעוצה באופי הלקוחות שהוא מבוגר וסולידי, כזה שלא נוהה אחרי אופנות מתחלפות ועיצובים נועזים כנהוג אצל רכבי הקרוסאובר למיניהם.

    למקום השני ברשימה הגיעה פורשה בוקסטר עם זמן אחזקה ממוצע של 9.9 שנים. בכלל, בעשיריה הראשונה ישנם ארבעה רכבים ספורטיביים, שכן בארה"ב רכבים כאלו נרכשים לא רק על ידי צעירים פוחזים אלא גם על ידי מבוגרים מיושבים כרכב המשמש להנאה בסוף השבוע. את המקום השלישי חולקות פורד אקספדשיין ומרצדס SLK עם 9 שנות בעלות בממוצע.

    עשרת המכוניות המוחזקות לאורך זמן
    1. טויוטה לנד קרוזר 200 – 10.6 שנים
    2. פורשה בוקסטר – 9.9 שנים
    3. פורד אקספדיישן – 9 שנים
    -. מרצדס SLK 
    5. פורד אקספלורר – 8.9 שנים
    -. טויוטה סקויה 
    7. שברולט קורבט  – 8.8 שנים
    -. טויוטה אוואלון 
    -. טויוטה 4 ראנר 
    -. אאודי TT

    באופן מעניין, הרכבים הנמכרים ביותר בארה"ב נמצאים קרוב יותר לממוצע הכללי של שנות האחזקה. פורד F150 שהוא הרכב הנמכר ביותר בארה"ב מוחזק עלי ידי בעליו 7.4 שנים בממוצע, כמו שברולט סילברדו. את שניהם מקדים במעט דודג' ראם 1500 שבעליו מחזיקים בו בממוצע 7.4 שנים. אגב הטנדר לו מגלים הלקוחות את הנאמנות הגבוהה ביותר הוא טויוטה טאוקמה עם 7.8 שנות בעלות בממוצע.

    טויוטה קאמרי שהיא מכונית הנוסעים הנמכרת ביותר בארה"ב האחרונים זוכה לממוצע של  אחזקה של 8 שנים, אחרי הונדה אקורד עם ממוצע של 8.4. שתיהן מובילות בפער ניכר על גבי שברולט מאליבו שבעליה מחזיקים בה 6.6 שנים בממוצע או פורד פויוז'ן עם 5.7 שנים בלבד, מה שיכול גם להעיד על שביעות הרצון של האמריקאים מהתוצרת המקומית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחקר בארה"ב: טויוטה לנד קרוזר הוא הרכב שהאמריקאים לא ממהרים למכור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.