• Ad
  • בסוף השבוע צפויה הנהלת קבוצת פולקסווגן להדיח את המנהל שהצעיד אותה קדימה לאחר פרשת "דיזלגייט"
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מועצת המנהלים של קבוצת פולקסווגן צפויה להחליט ביום שישי השבוע על הדחתו של המנכ"ל שלה, מתיאס מולר, וזאת במהלך לא צפוי שעשוי להצביע על כניסה לפרק חדש בתולדות יצרנית הרכב האירופאית הגדולה ביותר, ואחת מבין שלוש היצרניות הגדולות בעולם. הרברט דיאס, מנכ"ל חברת פולקסווגן ואיש ב.מ.וו. לשעבר, צפוי לקבל את התפקיד של מולר.

     

     

    מתיאס מולר נטש משרה מפנקת כמנכ"ל פורשה כאשר נקרא להחליף את מרטין וינטרקורן כמנכ"ל קבוצת פולקסווגן לאחר התפוצצות "פרשת דיזלגייט" בספטמבר 2015. פרשה זאת הסבה לקבוצת פולקסווגן נזק ישיר בהיקף של לפחות 25 מיליארד דולר בארה"ב לבדה, ונזקים אדירים לתדמית המותגים פולקסווגן ואאודי בכל העולם.

    לזכותו של מולר עומדת ההצלחה שלו להתעמת עם ארגוני העובדים החזקים של הקבוצה ולשכנע אותם לתמוך בתוכנית התייעלות מקיפה אשר כוללת הפסקת ייצור של דגמים שונים ושינוי אסטרטגי לכיוון רכב חשמלי והנעה אלטרנטיבית. לפני מעט יותר משנה אישרה מועצת המנהלים את התוכנית שלו להשקיע בעשור הקרוב כ-34 מיליארד אירו בפיתוח רכב חשמלי ובמערכות הנעה אלטרנטיביות בכלל.

    על אף המשבר החמור ביותר בתולדות יצרנית הרכב בת ה-70 הצליחה הקבוצה, תחת הנהגתו, להתייעל ולהגדיל את היקף המכירות שלה עד שעקפה את טויוטה – מי שדורגה עד אז כיצרנית הרכב הגדולה בעולם. בשנה האחרונה  מתקיים מאבק על ראשות טבלת המכירות העולמית בין קבוצת פולקסוואגן לבין רנו-ניסאן וטויוטה.

    ההודעה על ההדחה המתוכננת של מולר החלה להתגלגל מפי שני אנשים שמקורבים אליו והפתיעה את התקשורת הגרמנית ואת האנליסטים. מולר אמור היה לפרוש מניהול החברה בכל מקרה בשנת 2020, ואף הצהיר באופן  מפורש שאין בכוונתו להישאר בתפקידו מעבר למועד זה, אבל איש לא ציפה לקיצור הקדנציה שלו. עזיבתו של מולר מפנה מקום גם במועצת המנהלים של פורשה, חברה בבעלות קבוצת פולקסווגן, שבה הוא מכהן.

     

     

    מקורות שונים בגרמניה טוענים שמה שעומד מאחורי הדחתו של מולר כשנתיים לפני המועד המתוכנן הוא לא כישלון שלו אלא שאיפתם של בעלי השליטה בחברה לקדם את הרברט דיאס. מקורות אלה טוענים שוולפגנג פורשה, הנס מישל פיצ' והנס דיטר פוטש הם המושכים בחוטים מאחורי מהלך זה. שני הראשונים מייצגים את המשפחות ששולטות ביותר מ-52% מקבוצת פולקסווגן, והשלישי הוא יו"ר מועצת המנהלים של החברה.

    הרברט דיאס נחשב בעבר ל"מקצץ העלויות" של ב.מ.וו. והוא קיבל את תפקיד מנכ"ל חטיבת פולקסווגן בקיץ 2015, גם זאת במסגרת מהפך ההנהלה שלאחר "דיזלגייט". מאז הוא הצליח להגדיל את הרווחיות של המותג פולקסווגן ואת המכירות – בעיקר בשוק הסיני, להתניע את מהלך המעבר להנעה אלטרנטיבית ולגייס את איגודי העובדים לשיתוף פעולה.

    קבוצת פולקסווגן, וחברת פורשה פרסמו אמש הודעות לקוניות לפיהן הן "בודקות שינויים משמעותיים שעשויים לכלול מינוי מנכ"ל חדש לפולקסווגן". בהודעה נאמר ש"מולר הביע את נכונותו הבסיסית לקבל את השינויים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחיר ההצלחה: מנכ"ל פולקסווגן בדרך החוצה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.