• Ad
  • מחיר הבנזין ירד: עלות כל קילומטר כשני שקלים

    לראשונה מזה יותר משש שנים וחצי ירד מחיר ליטר בנזין אל מתחת ל-6 שקלים. התוצאה: עלות אחזקת הרכב ירדה, אבל מה עם מחירי התחבורה הציבורית?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מחיר ליטר בנזין באוקטן 95 ירד הלילה אל פחות משישה שקלים לליטר (5.96 שקלים בשרות עצמי), ירידה של 11 אגורות או כ-1.81% ביחס לחודש אוקטובר. בין השאר מובילה הורדת המחיר הזאת גם להפחתת עלות התפעול של מכונית הנוסעים שלנו.

    על-פי נתוני חברת "חשב" עומדת כעת עלות התפעול של מכונית קומפקטית ממוצעת בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטר על מעט פחות מ-2 שקלים לליטר. הפעם האחרונה שעלות התפעול של מכונית נוסעים הייתה נמוכה משני שקלים לקילומטר נסיעה הייתה בחודש ינואר 2009.

     

    FUEL STATION 2

     

    הנתון המדויק, שמשמש לא מעט חברות במשק ומבוסס על העבודה של "חשב", הוא 1.97 שקלים לכל קילומטר נסיעה, וזאת לעומת 2.13 שקלים בחודש ינואר השנה או 2.21 שקלים בחודש ינואר 2014 – מועד שבו נרשם מחיר השיא של עלויות התפעול והאחזקה. מחיר ליטר בנזין בישראל הגיע לשיאו בספטמבר 2012 – אז הוא עמד על 8.25 ש"ח לליטר.
    מאידך, גם כעת עדיין לא מדובר בשפל היסטורי, ולמחירים יש עוד לאן לשאוף: בינואר 2009 עמדה עלות הנסיעה במכונית נוסעים ממוצעת על 1.95 שקלים לק"מ.

    מאז תחילת השנה, בזכות הירידה במחירו של הנפט הגולמי בעולם, ירד מחיר הבנזין בישראל ב-15%. יחד עם זאת, היות שמס הבלו שמוטל על דלק הוא מס קבוע לכל ליטר, שלא מושפע ממחיר הנפט, הרי שהאחוז היחסי שלו מתוך מחיר כל ליטר שאנחנו קונים גדל: מתוך כ-6 שקלים, 4 שקלים הם מיסי בלו ומע"מ.

    התחשיב המעודכן של חברת "חשב" מצביע על כך שההוצאה החודשית הממוצעת לאחזקת מכונית נוסעים טיפוסית משומשת עומדת על 2,468 שקלים. מתוך זה, ההוצאה החודשית לבנזין עומדת על 701.5 שקלים, כשתחשיב זה מתייחס למכונית שצורכת כ-10 ק"מ בנזין לליטר, ונוסעת כ-15,000 ק"מ בשנה.

    לא מיותר להזכיר שתיים מן ההשפעות השליליות – ויש כאלה – של ירידת מחיר הדלק. הניסיון העולמי מלמד שככל שמחיר הדלק נמוך יותר כך מבוצעות יותר נסיעות, כלומר שצפוי גידול בעומסי התנועה, תאונות דרכים וזיהום אוויר. לעומת זאת – מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית לא ירדו, כלומר שמוטיבציה של בעל רכב להשתמש בה הופכת כעת לנמוכה יותר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.