• Ad
  • המכונית האמיתית הראשונה תושק בשנה הבאה, אבל וולוו כבר מכינה אותנו לפלטפורמה המודולרית החדשה של הקומפקטית היוקרתית, ובחלק מן הגרסאות גם חשמלית, שתיאבק בסדרה 1 ובאאודי Q3
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולוו פרסמה אמש תמונות ופרטים ראשונים אודות מה שתהפוך להיות "סדרה 40" החדשה שלה, וזאת באמצעות תמונות ראשונות של שתי מכוניות קונספט – 40.1 ו- 40.2 שמייצגות את XC40 ואת V40 העתידיות.

     

    Volvo Concept 40.1 rear quarter high

     

    אנשי וולוו מתארים את שתי מכוניות הקונספט ככאלה ש"תקדמנה את המותג השבדי לכיוון חדש ונועז ותשיק רשמית את אסטרטגית המכונית הקטנה הגלובלית שלה במהלך ארבע השנים הבאות", אבל מה שמעניין מבחינתנו הם ראשית לכל קווי המתאר של המכוניות, ופרטים אודות הפלטפורמה שעליה הן מבוססות.

    מכוניות הקונספט אמנם לא מגלות כיצד באמת ייראו המכוניות הסדרתיות, והרבה דברים עוד עשויים להשתנות בשנה הקרובה, אבל הרושם הוא שבשני המקרים הלכו מעצבי החברה על קו "קרוסאוברי" מודרני.

    במקרה של 40.1, אשר מייצגת את XC40 העתידית זה מובן מאליו – זהו קרוסאובר קטן שאמור להתמודד מול ב.מ.וו. X1 ואאודי Q2 וגם Q3, אבל לפחות על פי דגם התצוגה גם 40.2, שמייצגת את מחליפתה של V40 – נראית מוגבהת ודי קרוסאוברית.

    מכונית אחת שחסרה בינתיים במגוון הדגמים, אבל תופיע במציאות אי שם באמצע בין שתי המכוניות, היא גרסת סדאן של הסדרה – S40 – שצפויה גם היא ב-2017 או לכל המאוחר בתחילת 18.

    שתי מכוניות הקונספט, כמו גם משפחה גדולה של דגמים נוספים מתוצרת וולוו ובעלת הבית הסינית שלה, ג'ילי, מבוססות על פלטפורמה מודולרית חדשה לגמרי שפותחה לאחרונה ומכונה על-ידי השבדים פלטפורמת CMA (ראשי תבות של "ארכיטקטורה מודולרית קומפקטית").
    אנשי וולוו תכננו את הפלטפורמה כך שניתן יהיה לבנות עליה מכוניות פרימיום מצד אחד – חלקן בעלות הנעה כפולה ואחרות בעלות הנעה קדמית, ומצד שני אפשר גם לבנות עליהן מכוניות פחות יקרות לייצור, כאלה שייוצרו על-ידי ג'ילי ויישאו את הסמל שלה. ההבדל בין המכוניות יתבטא בין השאר במתלה אחורי רב חיבורי מתוחכם במכוניות של וולוו לעומת מתלה פשוט יותר, מסוג זרוע נגררת, במכוניות של ג'ילי.

    מה שיותר מעניין זה שמכוניות התצוגה מוצגות עם מגוון דוגמאות למודולריות של הפלטפורמה, בהן גרסה חשמלית טהורה וגם גרסה היברידית-נטענת, וכן מנוע בעירה פנימית חדש בן שלושה צילינדרים, ומנוע אחר בעל ארבעה צילינדרים.

    העיצוב החיצוני של 40.1 מזכיר מאד מהדורה מכווצת של XC90, עם פנסי "הפטיש של ת'ור" שכבר הפכו לסימן היכר למכוניות וולוו בנות הדור החדש, ועם דלת אחורית עם ידית מוסתרת, שאולי גם תמצא את עצמה בגרסת הייצור ואולי לא.

     

    Volvo Concept 40.1 profile

     

    מכונית הקונספט 40.2 מציגה את מי שתתתמודד בעתיד הקרוב בשוק של ב.מ.וו. סדרה 1, אאודי A3 ומתחרותיהן, אבל גם בגרסאות המאובזרות של פולקסווגן גולף. באותה מידה ש-40.1 מזכיר את הקרוסאובר הגדול של וולוו יש משהו ב-40.2 שמזכיר גרסה מכווצת של מכונית הדגל השבדית החדשה – S90.
    המנוע הבסיסי של שתי המכוניות יהיה מנוע טורבו-בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.5 ליטר אשר אמור לספק לגלגלים הקדמיים עד 200 כ"ס, ובמקביל יוצעו גם מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר ותיבת הילוכים רובוטית חדשה בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה.

     

    Volvo Concept 40.2 profile

     

    מערכות ההנעה המעניינות יותר, כאמור, יהיו ההיברידית – מנוע חשמלי שמשודך למנוע התלת-צילינדרי, וגם היברידית-נטענת שמבוססת על אותה קונפיגורציה, זאת תיקרא T5 ותספק סביב ה-300 כ"ס.
    הקונפיגורציה ההיברידית תהיה כפולת הנעה "טבעית", היות שהמנוע החשמלי יניע רק את הגלגלים האחוריים בזמן שמנועי הבעירה יניעו את הקדמיים.
    וולוו אישרה כבר שהמכונית החשמלית הטהורה הראשונה שלה תהיה גרסה חשמלית של XC90, ולא הרבה זמן אחריה תושק הגרסה החשמלית הטהורה של XC40 – עם סוללה בתצורת האות T שתמוקם בקובה מתחת למושב האחורי ובחלקה מתחת לתעלת ההינע המרכזית.

     

    CMA with T5 Twin Engine powertrain – 3/4 view

     

     

    בשני המקרים נדרשת מאיתנו סבלנות היות שהחשמלית הגדולה תושק לפי התוכניות בשנת 2019, ואילו האחות הקטנה צפויה בשנת 2020, כשהיא משיגה טווח נסיעה של 350 קילומטרים בין טעינות.
    אנשי וולוו מדגישים ש"הפלטפורמה המודולרית מבטיחה טכנולוגיות מתקדמות בתחומי קישוריות, חשמול ונהיגה אוטונומית, כמו גם את דינמיקת הנהיגה המעודנת שהיית מצפה ממכונית פרימיום".
    הם גם מצהירים על כוונתם למכור כמיליון מכוניות חשמליות בשנה עד לשנת 2025.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מודולרית וחשמלית: הצצה ראשונה לוולוו סדרה 40

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.