• Ad
  • מובילאיי לוקחת את ההגה: תבנה 100 מכוניות אוטונומיות

    עם השלמת רכישת מובילאיי בידי אינטל מכריזה יצרנית השבבים על בניית צי מכוניות שישיגו רמת אוטונומיות 4 בתוך כשנה. מובילאיי תוביל את תחום הרכב באינטל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום שלישי השבוע הושלמה סופית עסקת הרכישה של 'מובילאיי' הירושלמית בידי אינטל, אשר הוכרזה בחודש מרץ השנה.

     

     

    אינטל, אשר שילמה 15.3 מיליארד דולר תמורת כ-84% מן המניות שלא נפרעו של מובילאיי, שחררה מיד לאחר מכן הודעה לעיתונות שבה היא מבטיחה שכבר בשנת 2019 תהיה בידה טכנולוגיה לרמה 4 של אוטונומיה, כזאת שמאפשרת למכוניות לנסוע כמעט ללא מגע יד אדם. כדי להגיע לשם מקימות מובילאיי ואינטל צי של 100 מכוניות שבאמצעותן הן מתכוונות לפתח את הטכנולוגיה הזאת, צי שיתחרה בהיקפו עם מערך הניסויים שגוגל מפעילה במסגרת מיזם 'ויימו'.

    התאחדות מהנדסי הרכב (SAE) מתארת את "רמה 4" של רכב אוטונומי כ"אוטומציה רבה", שמשמעותה שכלי רכב ברמה כזאת צריך להיות מסוגל לנהוג עצמאית בתוך מגוון רחב של תנאי נהיגה שונים. מדובר כמעט ברמה המרבית של נהיגה אוטונומית, מפני ש"רמה 5", שנחשבת בינתיים לתיאורטית בלבד, היא אוטומציה מלאה בכל מצב, כזאת של"נהג" אין כל שליטה בכלי הרכב למעט במקרי חירום.

    המערכת שבפיתוח, לדברי אינטל, תכלול מצלמות, יכולות עיבוד תמונה, מיקרו-מעבדים וטכנולוגיית מיפוי, והחשוב ביותר: תוכנה שקובעת כיצד להגיב למצבי הנהיגה השונים ובכלל זה השתלבות בתנועה, מפגשים סמוכים להולכי רגל ולכלי רכב אחרים, ובקיצור – כל מה שנכנס תחת הסעיף "האתיקה של נהיגה" או "מדיניות נהיגה". לדבריהם, כלי רכב ראשונים שבהם תבוצע בחינת הטכנולוגיה שבפיתוח יעלו על כבישי ארה"ב עוד השנה, ובהמשך יישלחו לניסויים גם בישראל ובאירופה.

     

     

    צי מכוניות הניסוי לא יתבסס על דגם בודד, כמו אצל גוגל שמשתמשת במכוניות מתוצרת קרייזלר, אלא על דגמי מכוניות שונים, וזאת כדי "להדגים את הטבע האגנוסטי של הטכנולוגיה". ה"שכל" של מובילאיי יוטמע בשבב חדש מתוצרת אינטל אשר יהיה בעל כושר חישוב גדול פי שניים ממעבד ה-EyeQ5 שבו מובילאיי משתמשת כעת.

    כפי שכבר דיווחנו כאן בעבר, הדבר המעניין ביותר בעסקת מובילאיי הוא שאינטל מינתה את החברה הירושלמית, ואת המייסד שלה פרופ' אמנון שעשוע, לעמוד בראש חטיבת הרכב של ענקית השבבים ולהוביל בה את תחום הנהיגה האוטונומית. באינטל מעריכים את היקף שוק המכוניות האוטונומיות שהם יוכלו לנכס לעצמם בכ-7 מיליארד דולר (!), ואנשי אינטל הכריזו בעבר שהחברה מתכוונת להשקיע 250 מיליון דולר בשנתיים הקרובות על פיתוח כלי רכב אוטונומיים.

    מבחינת אינטל, כניסה לתחום הזה עשויה להיות גלגל הצלה לאחר שחברות כמו 'קוואלקום' זיהו בזמן וכבשו את שוק הטלפונים הסלולריים ואפילו יצרנית השבבים הקטנה Nvidia מזנבת בה.

    פרופ' אמנון שעשוע

    פרופ' שעשוע מונה על-ידי אינטל לתפקיד סגן נשיא שאחראי על הפיתוח הטכנולוגי ובציטוט שלו בהודעה לעיתונות הוא אמר: "בניית מכוניות ובחינתן בתנאים אמיתיים מעניקה משוב מיידי, ותאיץ את פיתוח הטכנולוגיות לכלי רכב אוטונומיים מלאים… מטרתנו לפתח טכנולוגיית רכב אוטונומית שאותה אפשר ליישם בכל מקום (גיאוגרפי), כלומר שעלינו לבחון ולהכשיר את כלי הרכב במקומות שונים".

    כפי שכתבנו כאן, עד לעסקת מובילאיי החלה אמנם אינטל להיקשר בהתקשרויות שונות עם גורמים שמפתחים טכנולוגיה אוטונומית אולם היא לא הצליחה לחדור אל מרכז הזירה בתחום זה. רכישת מובילאיי, שבעצמה קשורה כבר לכמה מן המוקדים שנמצאים בחזית הטכנולוגיה כמו ב.מ.וו, דלפי, מיזם המיפוי המשותף ליצרניות הפרימיום הגרמניות ועוד, מאפשר לאינטל לדלג כמה שלבים קדימה הישר אל השורה הראשונה במירוץ.

    במובילאיי ואינטל מעריכים שיוכלו לספק מערכות אוטונומיות, גם אם עדיין לא מלאות, ליצרניות שאיתן מובילאיי משתפת פעולה כמעט מאז תחילת דרכה – כמו ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו, וולוו ועוד – ולהטמיע מערכות בכלי רכב מייצור סדרתי כבר בשנת 2019.

     

     

    צילומים: מובילאיי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.