• Ad
  • דיווחים בגרמניה אודות כוונה להקים מבנה ארגוני חדש ליצרנית ששואפת להיות הגדולה ביותר בעולם. אאודי ופורשה יתחרו ביניהן מתוך שתי חברות שונות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עוד טלטלה בקבוצת פולקסוואגן, כחודשיים לאחר הדחתו של היו"ר הכל יכול פרדיננד פייש: מדיווחים בעיתונות הגרמנית ובסוכנויות הידיעות עולה שיצרנית הרכב שמחזיקה בתריסר מותגים חשובים עתידה להיות מחולקת לארבע חברות אחזקה נפרדות, תחת בעלות מרכזית אחת.
    בבסיס הרעיון עומדת השאיפה לנצל את כוחם של שלושת המותגים החזקים ביותר של הקבוצה – פולקסוואגן, אאודי ופורשה – כדי למשוך קדימה את המותגים הקרובים להם ביותר מבחינת קהל היעד הרלבנטי.

    קבוצת פולקסוואגן, אשר כבר משנות התשעים של המאה הקודמת החלה לאסוף יצרניות ומותגים והיא כיום הבעלים של פולקסוואגן, אאודי, סיאט, סקודה, בנטלי, בוגאטי, למבורגיני, סקניה, דוקאטי, מאן ופורשה, כמו גם חטיבת מסחריות של המותג פולקסוואגן – כבר עברה כמה וכמה שינויים ארגוניים במטרה למקסם את התועלת שבהחזקת גלריית מותגים כל כך רחבה.
    בין השאר, אחד המהפכים שלא עבדו, ולבסוף בוטלו, היה הפרדה לשתי חטיבות שבאחת נמצאו פולקסוואגן וסקודה ובאחרת אאודי וסיאט – והרושם הוא שגם הפעם הרציונל שמאחורי שינוי המבנה הארגוני די דומה.

    לפי דיווח בעיתון הגרמני Handelsblatt יהיה הרברט דיאז, מי שניהל בעבר את חטיבת המכוניות של ב.מ.וו, מנכ"ל של חטיבת מכוניות נוסעים שתנהל את פולקסוואגן, סקודה וסיאט. חברה זו לבדה תהיה אחראית על ייצור ומכירות של כ-7.6 מיליון מכוניות, מכירות בהיקף של כ-119 מיליארד אירו ורווחים של 3.2 מיליאר אירו לפי נתוני 2014.

    חברת אחזקות שנייה, בראשותו של רופרט שטנדלר, מנכ"ל אאודי, תפעיל את אאודי, למבורגיני ודוקאטי – שלוש חברות שממילא משורשרות אחת לשנייה גם כיום.

    התחרות בין אאודי לבין פורשה תתעצם מחדש היות שפורשה תשתייך, לפי התוכנית החדשה, לחטיבת מכוניות יוקרה שמזכירה במהותה את מה שפורד ניסתה לעשות לפני כשני עשורים עם קבוצת היוקרה שלה (אם כי מאז מכרה את כל המותגים שהיו כלולים בה, למעט לינקולן): מטיאס מילר, מי שמנהל כיום את פורשה, יהיה מנהל חברת אחזקות שתנהל גם את בנטלי ואת בוגאטי

    כל כלי הרכב המסחריים של פולקסוואגן, ושתי חברות המשאיות סקאניה ומאן, ינוהלו באמצעות חברת אחזקות רביעית, בראשותו של אנדריאס רנשלר.

    שינוי אסטרטגיה

    אחת הסיבות האפשריות לבניה מחדש של המבנה הארגוני של פולקסוואגן היא מניעת קרב ירושה לאחר הדחתו של פייש, אם כי גם כך עדיין נותרות בעינן שתי סוגיות: מה יהיה תפקידו של המנכ"ל הנוכחי של פולקסוואגן, מרטין וינטרקורן וכן מה יעלה בגורלה של אחת החטיבות החשובות של פולקסוואגן אשר אחראית כיום על הייצור והמכירות בשוק הרכב הסיני, הגדול ביותר בעולם, וכן אחראית לייצור ולמכירות של כלל הקבוצה.

    Jahrespressekonferenz 2015

    הקמת ארבע חברות אחזקה טורפת את הקלפים ומוחקת לגמרי את אסטרטגיית הניהול של פייש, אשר דגל במתן עצמאות מלאה לכל אחד מן המותגים במטרה שכל אחד מהם יתחרה בכל האחרים כמו בכל שחקן אחר בשוק. אלא שאסטרטגיית פייש העניקה את כל הכח לו עצמו וגרמה לחברה להתנהל תחת מנהיג אחד ובמבנה ארגוני שלא תמיד מאפשר לרעיון התחרות הבין מותגית לקרום עור וגידים.

    במבנה הנוכחי יש לקבוצת פולקסוואגן דירקטוריון אחד גדול שאמור לקבל החלטות בעשרות נושאים שלא קשורים זה לזה. לעומת זאת, במבנה החדש יהיה לכל אחת מארבע הקבוצות דירקטוריון קטן יותר, ומתמחה. זה יאפשר לחבר המנהלים להתמקצע בשווקים הרלבנטיים ובסוגיות הספציפיות שקשורות לו (ושונות, למשל, בין אלה שרלבנטיות לסקניה מאשר לאלה שמטרידות את דוקאטי). כך צפויות להשתפר היכולת, המהירות והיעילות של קבלת החלטות.

    אנשי פולקסוואגן סירבו להגיב לפרסומים, שבהם נטען בין השאר שהעבודה על התכנון המפורט של התוכנית תסתיים כבר לקראת הקיץ, ושהאישור של דירקטוריון פולקסוואגן למהלך צפוי להינתן בסוף ספטמבר.

    קבוצת פולקסוואגן, כך נטען בדיווחים בסוכנויות, מעסיקה כיום 600 אלף עובדים ברחבי העולם ומייצרת ב-119 מפעלים שונים, לכן היא מתקשה כיום לשלוט במותגים השונים ומגיבה באיטיות לשינויים בשוק הרכב העולמי.

    מה זה משנה לנו?

    אם אכן תבצע פולקסוואגן את המהלך הארגוני המשמעותי, והמתבקש, עשויה להיות לו השפעה גם על השוק הישראלי.

    אנליסטים שצוטטו בדיווחים השונים מעריכים שהמותג שמכירותיו צפויות להיפגע יותר מכל הוא סקודה, חברה שמאד מצליחה בעולם וגם בישראל, ולעומת זאת צפוי חיזוק למכירות של מותגי פולקסוואגן וסיאט.

    פורשה, אשר כמעט ועברה בשנה שעברה לידי חברת צ'מפיון – יבואנית קבוצת פולקסוואגן (אבל לבסוף נותרה בידיו של גיא מיוחס – בעל זיכיון של החברה בז'נבה ובסופיה), תחזק את הקשרים והיחסים שלה עם בוגאטי – שככל הנראה לא רלבנטית לישראל בעתיד הנראה לעין ועם בנטלי – שיכולה בעתיד להיות משווקת גם אצלנו.

    עבור אאודי, לעומת זאת, "העסקים כרגיל", והיא צפויה לשמר את עצמאותה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מהפך בפולקסוואגן? תחולק לארבע חברות אחזקה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.