• Ad
  • מנכ"ל Waymo חושף מה הוביל את גוגל להפסיק לפתח מערכות אוטונומיות חלקיות, מזהיר מהסכנות של מערכות "טייס אוטומטי" למיניהן, ומבטיח שגוגל תהיה שחקנית מרכזית בתחום המכוניות האוטונומיות
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    גוגל החלה לפתח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית כבר ב-2009 וצברה מסד נתונים אדיר ממיליוני קילומטרים של נהיגה אוטונומית על כבישים ציבוריים הרבה לפני כל השחקניות האחרות בתחום, אך עד היום לא מימשה את כל הידע שצברה ולא השיקה שום מערכת אוטונומית שניתן להטמיע בכלי רכב בייצור סדרתי.

    רבים התקשו להבין את הצעד הזה שעשוי היה להשאיר את גוגל מאחור אך השבוע ג'ון קרפצ'יק, מנכ"ל Waymo, חברת הבת של גוגל שהוקמה לפני שנה במטרה לרכז את הפעילות של שגוגל עשתה בתחום האוטונומי במשך השנים, חשף כי בעקבות בדיקות שונות שהחברה עשתה כבר לפני כמה שנים עם ממשקים אוטונומיים למחצה שהיו מוכנים לשיווק ומסוגלים לתפקד בתנאי דרך מסוימים באופן מלא אך עדיין חייבו את הנהג לקחת את ההגה לידיים במצבים מסובכים או מסוכנים (מה שנהוג לסווג כרמה אוטונומית 2 ו-3) הוחלט מתוך אחריות ציבורית לחיי אדם להפסיק לפתח מערכות אוטונומיות למחצה.

    עוד ב-TheCar: 
    דילמת שלב הביניים: לאפשר למכונית לנהוג בעצמה ולשמור על הנהג עירני 
    בית המשפט בארה"ב קבע: אובר גנבה טכנולוגיה מגוגל 
    אמזון חוקרת את המכונית האוטונומית

    קרפצ'יק מסביר שלגוגל הייתה יכולת טכנולוגית הנדרשת כדי להכנס לשוק עם מערכות "טייס אוטומטי" כבר לפני 5 שנים והחברה שקלה ברצינות את הנושא במטרה להקדים את המתחרות ולתפוס נתח שוק חשוב, אולם לאחר שהבינה לאחר ניסויים רבים שברגע האמת אין לנהגים המשתמשים במערכת יכולת של ממש להשתלט על הרכב ולקחת את הפיקוד היא כאמור החליטה להתמקד רק בטכנולוגיה שאינה דורשת התערבות אנושית.

    ההחלטה הסופית להתמקד באוטונומיה מלאה נפלה ב-2013  בעקבות ניתוח צילומים של תאי הנוסעים בשורה של ניסויים שהחברה ערכה ברכבים בהם הותקנה מערכות אוטונומיות חלקיות. אלה חשפו כי ,בזמן שימוש במערכת במהירויות של 100 קמ"ש ויותר הנהגים התעסקו בטלפונים הסלולריים שלהם, התאפרו ואפילו נמנמו.

    "מה שגילינו בסרטונים היה די מפחיד", אמר קרפצ'יק השבוע במהלך סיור עיתונאים במרכז הניסויים של Waymo. "מעבר להסחת הדעת, התיעוד שנעשה בקבינה הראה שגם נהגים ערניים יחסית התקשו מאוד להשתלט על הרכב מאחר שהם איבדו את האוריינטציה ואת המודעות לסביבה ולכן הם לא הצליחו להבין את הסיטואציה ולקחת את הפיקוד בפרק זמן הנדרש כדי למנוע תאונה".

    החברה בחנה דרכים שונות, ויזואליות וקוליות, כדי לגרום לאנשים להבין כי עליהם לקחת את הפיקוד מוקדם ככל הניתן אך ניתוח הסרטונים של ניסויים אלו הראה כי לא קיימת דרך בטוחה להחזיר את הנהג לעניינים בזמן.
    "כל מי שיטען בפניכם", הבהיר קרפצ'יק, "כי ניתן להדק בצורה בטוחה את הקשר בין מערכת אוטונומית למחצה לנהג אנושי פשוט מטעה ומסכן את מי שמשתמש במערכת".

    John krafcik CEO of Waymo introduces the Pacifica Self-Driving Minivan to a media-packed Atrium at the 2017 NAIAS

    "הטכנולוגיה שלנו דואגת לכל מטלות הנהיגה ומאפשרת לנוסעים להישאר נוסעים", ציין קרפצ'יק. "יתכן שהמערכת שלנו תשולב במכוניות שיאפשרו גם נהיגה אנושית אבל ברגע שהמשתמש יחליט לעבור למצב אוטונומי ויבחר את יעד הנסיעה יעמדו לרשתו רק שני כפתורים – כפתור להתחלת הנסיעה וכפתור שמבקש מהרכב לעצור במקום ובהזדמנות הבטוחה הראשונה הבאה".
    בשלב זה Waymo עורכת פיילוט למערכת שלה על כבישים ציבוריים באיזור פיניקס שבאריזונה. הניסוי מוגבל לכבישים שהחברה מיפתה היטב מבעוד מועד ונבדקו כראוי. החברה עדיין לא חושפת נתונים באשר למספר המכוניות המשתתפות בניסוי אך מציינת שהוא עולה בהתמדה וכך גם מספר הקילומטרים הנצברים מדי יום.

    קרפצ'יק סירב להתחייב על מועד בו החברה תעבור לניסויים רחבי היקף גם באזורים נוספים אך הבטיח כי הרגע הזה מתקרב וכי גוגל וחברת Waymo יהיו שחקניות מרכזיות בתחום האוטונומי ביום בו מכוניות ללא נהג יגיעו לשווקים.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מדוע גוגל נטשה את הטכנולוגיה האוטונומית למחצה?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.