• Ad
  • מדהים: הלמבורגיני הבסיסית קבעה שיא מסלול חדש בנורבורגרינג

    גרסת הביצועים של ההורקאן מדיחה את ההייפר-קאר של פורשה מהמקום הראשון וקובעת, על אף נחיתות הספק משמעותית אל מול מכוניות כמו מקלארן P1, פרארי לה פרארי ופורשה 918, שיא חדש ומדהים במסלול המרוצים המפורסם בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יותר משלוש שנים לאחר שפורשה קבעה עם ה-918, ההייפר-קאר ההיברידית הקיצונית שלה, שיא מסלול חדש בנורבורגרינג אחרי שהקיפה את הגיהנום הירוק, הכולל 154 פניות לאורך 20.6 קילומטרים, ב 6 דקות ו-57 שניות, אנו מתבשרים על שיא מסלול חדש ומדהים המציג שיפור משמעותי של לא פחות מ-5 שניות שלמות.

    ולא, את השיא החדש לא קבעו הטוענות לכתר שניסו לשבור את השיא כבר כמה פעמים בדמות המקלארן P1 או הפרארי לה פרארי, המתחרות הישירות של הפורשה 918 שכוללות טכנולוגיית סופר קצה ויחידות הנעה היברידיות עם מעל ל-900 כ"ס, אלא למבורגיני עם גרסת Performante חדשה להורקאן – הדגם "הבסיסי" של החברה מסנתה אגתה עם סמל השור הזועם המצויד במנוע וי 10 ומסתפק ב-640 כ"ס.

    השיא שהתפרסם אמש נקבע על ידי נהג המבחן של למבורגיני, מרקו מאפלי, שהיה גם אחראי גם להקפה המהירה ביותר ברינג של הדגם הבכיר של למבורגיני, האבנטדור, על 740 כוחות הסוס שלו, שהקיף ב-2015 את המסלול ב-6:59 דקות והיה עד לאחרונה הרכב היחיד בייצור סדרתי, לבד מהפורשה 918, שהצליח לשבור את רף 7 הדקות המיתולוגי.

    עוד ב-TheCar:
    רכב 18 אלף קילומטרים על קטנוע כדי להגיע ולהקיף את הנורבורגרינג
    אלפא חורכת את האספלט ומשפילה את פורשה בנורבורגרינג
    רכבים ללא נהג עולים על מסלולי המרוצים

    המסלול הנדיר באורכו שנחנך בשנת 1927 ואירח במשך שנים מאות מרוצי מכוניות בינלאומיים מסוגים שונים, כולל את סבב הפורמולה 1, נודע בתוואי לא פשוט כלל שהוביל לא פעם לתאונות קשות וגבה קורבנות רבים.
    בשנת 1976, לאחר שנהג הפורמולה 1 ניקי לאודה התרסק עם מכוניתו ונלכד ברכב שהתלקח, הוחלט להפסיק לקיים מרוצי פורמולה במקום לאלתר, ובשנים שלאחר מכן מרבית הסבבים המרכזיים בעולם המוטורי בחרו גם להפסיק לקיים במסלול המסוכן הזה מרוצים, אך המסלול לא נהרס והוחלט להפוך אותו למעין כביש אגרה עליו למעשה כל נהג יכול, בתמורה לסכום נמוך יחסית, לנהוג באופן עצמאי עם רכבו.

    באופן מפתיע משהו, על אף שהמרוצים הופסקו נראה שהתהילה של המסלול רק עלתה עם הזמן ובשנים האחרונות קביעת זמן שיא חדש בהקפת המסלול הגרמני המפורסם הפכה לסוג של תו תקן ומקדם מכירות משמעותי עבור דגמי הספורט של יצרניות רכב והוכחה ניצחת לרמה הספורטיבית הגבוהה ולאיכויות הכיול של דגמי הקצה מתוצרתן.

    ההישג של ההורקאן מרשים במיוחד לנוכח נחיתות של כ-250 כוחות סוס אל מול הפורשה שהחזיקה בשיא עד כה ונראה שחלק משמעותי מההישג המרשים ניתן לזקוף לזכות ה- ALA, מערך ההצמדה האווירודינמי החדש של למבורגיני, שנחשף לראשונה בגרסת ה-Performante של ההורקן ומצויד בבקרה ממחושבת השולטת במנועים חשמליים המסוגלים לפתוח ולסגור את כונסי האוויר והספויילרים השונים בהתאם לתנאי הנסיעה.

    מעבר לתואר "המכונית המהירה ביותר בייצור סדרתי שהקיפה את הרינג", ההורקאן החדשה הצליחה גם לעקוף את ההישגים של כמה רכבים עם רישוי למסלולי המרוצים בלבד והתמקמה במקום השני הכולל, 4 שניות אחרי מייקל ורגרס שקבע בשנת 2009 שיא מסלול על סיפונה של מכונית מרוץ מתוצרת רדיקל.
    בכל מקרה, אין ספק שבקרב היצרי הזה בין יצרניות הרכב המילה האחרונה טרם נאמרה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.