• Ad
  • מבחן דרכים DS3 Performance

    גרסת השרירים של DS3 מצמידה 300 ניוטון-מטר של מומנט אל האספלט דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. לו רק אפשר היה לייבא ארצה גם את הכבישים של דרום צרפת
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ביום ראשון הבא תשיק חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו-סיטרואן לישראל, את המותג החדש-ישן DS, אשר נבנה לאחרונה מחדש על-ידי היצרנית הצרפתיה כדי למקם אותו גבוה ככל שתוכל בשוק הפרימיום העולמי.

     

    DS3Performance010

     

    לקראת ההשקה בישראל הוזמנו כאורחי היצרנית והיבואנית להשקה הבינלאומית לעיתונות של DS3 החדשה, שנערכה בפרובאנס שבדרום צרפת, ובמסגרת זאת זכינו לסיבוב התרשמות ראשון בגרסת הביצועים של הדגם, DS3 Performance.

    'פרפורמנס' היא ממשיכתה של 'DS3 Racing' בדיוק באותה מידה ש-DS3 החדשה, כעת תחת המדים והסמלים של המותג DS, מחליפה והולכת בעקבותיה של סיטרואן DS3: מדובר למעשה במתיחת פנים משמעותית אבל לא בדגם חדש לגמרי, וזו נועדה להדגיש בעיקר את ההפרדה המותגית ואת ערכי המותג החדש.

    בעוד שבגרסאות הבסיס של DS3 זכתה המכונית ליחידת ההנעה החדשה והמוצלחת של פיג'ו-סיטרואן, מנוע ה'פיור-טק' התלת צילינדרי בגרסה אטמוספירית ובשתי גרסאות מוגדשות (110 ו-130 כ"ס), הרי שכאן ההבדלים פחות משמעותיים: המכונית מונעת באמצעות יחידת ההנעה (המוצלחת לכשעצמה) שהניעה גם את הדגם היוצא, ואשר מניעה כיום גם את פיג'ו 208GTi.

    עם זאת, המכונית בהחלט נראית טוב יותר מבעבר, ראשית לכל בזכות הפרצוף האגרסיבי והמודרני יותר שמאד הולם "מכונית ביצועים" שכמותה, אבל גם מכיוון שאנשי DS השקיעו מחשבה ותשומת לב במגוון רחב מאד של אפשרויות לפרסונליזציה שלה.

    גרסת 'פרפורמנס', אגב, מוצעת כמו שאר גרסאותיה של DS3 גם בתצורת האצ'בק 3 דלתות וגם בתצורת פסאודו 'קבריו', עם גג ברזנט מסוגנן שנפתח כמו קופסת סרדינים לאורך הגג כולו, עד לשמשה האחורית.

    מי את DS3 Performance?

    בראיה אובייקטיבית של שוק הרכב כולו אמורה 'פרפורמנס' להתמודד מול כל הגרסאות החמות-אך-לא-רותחות של מכוניות הסופר-מיני האירופיות, ובעיקר מול פולקסווגן פולו GTi (ואפילו במידת מה מול סיאט איביזה 'קופרה'), פורד פיאסטה ST, רנו קליאו RS ובמידה פחותה גם מול אלפא-רומיאו 'מיטו' תלתן ירוק, וכמובן גם מול האחות לבית פיג'ו – 208GTi שאיתה, כאמור, היא חולקת את יחידת ההנעה.

     

    DS3Performance5373

     

    אלא ש-DS3 ממוצבת, כאמור, כמותג פרימיום, ולכן בראיה של היצרנית היא צריכה להתייצב בעיקר מול אאודי A1 ו'מיני' האצ'בק 3 דלתות, כלומר שתחת פריזמה כזאת אמורה 'פרפורמנס' להתמודד מול S1 ו'קופר S'.

    המחיר המדויק שבו תוצע המכונית בישראל ייחשף, כאמור, בעת ההשקה ואז גם נעדכן את הכתבה הנוכחית, אבל כבר כעת ברור שה"סד" שבתוכו היא ממוקמת הוא בין 135,000 ש"ח מלמטה – זה מחירה של גרסה מאובזרת של DS3 "רגילה" (מנוע פיור-טק 110 כ"ס) – לבין כ-230 אלף ש"ח – שהוא מחירה של אאודי S1 שהיא מכונית חמה באמת אשר עולה על 'פרפורמנס' ברוב התחומים.

    הצרפתים חפצים למקם את מחיר המחירון סביב ה-180-190 אלף ש"ח, ואם אכן זה יהיה המחיר הרי שבקרב מי שמחפשים מכונית ספורטיבית יהיה קצת קשה להצדיק אותו מול גזרת ה-135-165 אלף ש"ח של כל הנזכרות לעיל (למעט אאודי ו'מיני').

    עם זאת, לא נשכח ששוק הסופר-מיני החמות בישראל ממילא לא גדול במיוחד, ו-DS, כמותג, לא כל כך זקוקה למעט הלקוחות שמחפשים מכונית ביצועים כמו שהיא צריכה את המכונית הזאת כמקדמת תדמית.
    במילים אחרות, ככל שעל כבישי ישראל יתגלגלו יותר 'פרפורמנס', וככל שאלה יוזמנו בצבעים ובדיגומים שונים, כך תשופר הנוכחות הויזואלית של המותג DS בישראל, וזאת החשיבות האמיתית של "מכונית ההילה" הזאת.

    מה יש בך?

    'פרפורמנס' היא מתיחת פנים משמעותית של 'רייסינג' אשר הוצגה לראשונה בשנת 2010 וזכתה להיענות מפתיעה לטובה באירופה החל מן השנה שלאחר מכן, וככל שהדברים נוגעים ליחידת ההנעה הושג שיפור קל בהספק, שעומד כעת על 208 כ"ס.

    המומנט מרשים עוד יותר עם כ-31 קג"מ, ונתונים אלה מתורגמים לתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש.

    ככל שזה משעשע, מנוע ה-1.6 ליטר THP של פיג'ו הניע בעברו גם את 'מיני' קופר S, ובגרסאות הפחות שריריות שלו לא נחשב להצלחה הגדולה ביותר בהיסטוריה של פיג'ו וסיטרואן.

    במקרה הזה הוא מחובר לתיבת הילוכים ידנית עם יחסי העברה מקוצרים, וממנה עובר הכח דרך דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה מסוג טורסן, שהוכיח את עצמו באופן ברור בנסיעת המבחן שלנו.

    יחסית ל-DS3 הרגילה הונמכו המתלים ב-1.5 ס"מ, מפתח הגלגלים הורחב ב-2.6 ס"מ מלפנים וב-1.4 ס"מ מאחור, ומסביב לדיסקים וקאליפרים מתוצרת ברמבו – בקוטר 323 מ"מ מלפנים ו-249 מ"מ מאחור, מסתובבים כעת חישוקים מסוגננים ונאים מאד בקוטר 18 אינטש.

    לטובת זריזות ונכונות מורגשת ומרגשת לכניסה אל תוך פניות נעולים החישוקים האלה בצמיגים במידות צנועות מאד של 205/40.

     

    DS3PerformanceS6416

     

    אפשר, אבל לא צריך, להתעכב על כל פיתוחי הגוף שכוללים כעת (בנוסף לפרצוף הנאה והאגרסיבי שכבר נזכר כאן) גם צמד מפלטים מסוגננים, קיט שיפורי קוסמטיקה עם קשתות גלגלים מודגשות, ספויילר אחורי ודיפוני צד חיצוניים עדינים דמויי קוולאר – אבל כל אלה ניכרים בצילומים ואפשר להתרשם מהם לבד.

    DS3Performance6680

    כמו במכונית הסדרתית גם כאן מתקבלת סביבת נהג מסוגננת מאד אך ממש לא "פלצנית", עם מערכת מולטימדיה ומסך מגע צנוע בגודל 7 אינטש ולזאת נוספו גם מושבי ספורט מעוצבים היטב שתומכים נהדר ומדופנים בשילוב של עור ואלקנטרה. על כל אלה, כאמור, נוספות מאות אפשרויות לפרסונליזציה.

    כך נהגנו

    פרק הנהיגה במכונית כזאת לעולם לא יכול להיות ארוך או משביע מספיק, וגם כאן אי אפשר להתייחס אליו יותר מאשר כאל "סיבוב ראשון" או "טעימה".

    עם זאת, לזכות הצרפתים צריך לומר שהם עשו למעננו משהו מאד נדיר ומיוחד בכל קנה מידה כאשר סגרו לחלוטין לטובת האירוע רצועת כביש ציבורי מפותל כראוי, באורך של כ-12 ק"מ.
    בזכות הצבת מרשלים לאורך הנתיב הם איפשרו לנו לנהוג לאורך הקטע מבלי לחשוש מתנועה נגדית או מהימצאות רוכבי אופניים.

    שתי הבעיות היחידות, שבגללן אי אפשר היה למצות מעל ל-60-70% מן היכולת של הנהג והמכונית, הן ראשית לכל שמדובר בכביש צר שמתפתל בין תהומות – לא המקום האידאלי לבחון את המגבלות שלך עם נוסע נוסף במכונית – וכן שניתנה לנו רק הזדמנות אחת לנסוע לאורכו, כלומר שלא היה צ'אנס ללמוד אותו כראוי.

    בהמשך הוסיף הכביש להתפתל לאורך כמה עשרות קילומטרים נוספים, עם תנועה דלילה, והמסקנות הראשוניות הן שמדובר במכונית מאד קלה לניהוג, עם שליטה טובה מאד בהעברות המשקל בכלל, ובגלגול הגוף בפרט.

     

    DS3Performance.002

     

    על אף המידות הצנועות של הצמיגים הם סיפקו המון אחיזה – וזה כבר תודות לגומי משובח, ואילו הדיפרנציאל הוכיח את עצמו היטב על משטחי אספלט שבחלקם סיפקו אחיזה בינונית בלבד ובחלקם היו גם רטובים.
    ל'פרפורמנס' יש היגוי ניטראלי מאד, עם נטייה לתת היגוי לקראת המגבלות, המשקל שלו טוב מאד אבל רמות המשוב והדיוק לא מתקרבות בכלל לאלה של 'מיני' קופר S.

     

    DS3Performance5370

     

    היות שהמכונית "מתמסרת" מאד, נענית בחיוב לכל דרישה ודורשת מעט מאד תיקונים, הרי שקל מאד לנהוג בה. מאידך, נראה שקצת חסר ל'פרפורמנס' "אופי" משל עצמה, והיא פחות מהנה לנהיגה – באופן ברור – מ'מיני' קופר S.
    מסירת הכח לינארית, ולמרות הנתונים התיאורטיים הוא מגיע מסל"ד נמוך מאד ומאפשר להימנע מהעברות הילוכים רבות מידי (יחסי ההעברה ממילא מאד קצרים), והעברות ההילוכים מדויקות וקלות וגם הבלימה טובה וחזקה.

    חלק מן החוויה החיובית (מאד) שמספק המנוע הבשרני הזה הולך לאיבוד בגלל השקטה טובה מידי של הצליל שלו, זה לא מסוג הצלילים שגורמים לכך שהנהג "יקבל שכל של קוף" אלא משהו יותר מתורבת, מתורבת מידי.

    סיכום

    למרבה הצער, את כבישי דרום צרפת אי אפשר לייבא לישראל ולכן רוב הנהיגות של מי שירכשו את 'פרפורמנס' בארץ הקודש יהיו פחות מענגות, אבל אלה יוכלו לכל הפחות להתנחם בפשרה מאד טובה בין קשיחות המתלים לבין שיכוך המהמורות ובשליטה טובה בהעברות המשקל.

    'פרפורמנס' היא מכונית מהנה מאד בחיי היום יום, היא מרווחת מעט מרוב מתחרותיה הישירות (במיוחד 'מיני' ו-A1) והיא קלה ומהנה מאד לנהיגה.

     

    DS3Performance6566

     

    תג מחיר גבוה מידי ירחיק אותה מן התחרות על ליבם וכיסם של מי שבעיקר מבקשים לנהוג במכונית סופר-מיני חמה, ועשוי להיות מוצדק רק אם יבואני DS יצליחו באמת למצב את המותג כולו בקטגוריית הפרימיום.

    מפרט:
    בסיס גלגלים: 246 ס"מ
    אורך: 395.4 ס"מ
    רוחב: 171.5 ס"מ
    גובה: 145.8
    משקל: 1,175 ק"ג
    מנוע: 4 ציל' בשורה, 1,598 סמ"ק, טורבו
    הספק (כ"ס/סל"ד): 208/6,000
    מומנט (קג"מ/סל"ד): 31/3,000
    תאוצה 0-100 קמ"ש: 6.5 ש'
    מהירות מרבית: 230 קמ"ש

     

    DS3Performance6518

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.