• Ad
  • יצאנו לבחון האם מתיחת הפנים עזרה ל-508 של פיג'ו לישר קו עם המתחרות החדשות על מקום בחניון ההנהלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על אף שבישראל נראה שכל מי שאחראי על שני עובדים טורח לספר לכולם שהוא מנהל גדול, קטגורית רכבי המנהלים סובלת בשנים האחרונות מרגרסיה משמעותית בהיקפי המכירות.
    אותן משפחתיות גדולות שהפכו בתחילת המילניום לסמל סטטוס להצלחה בעבודה ולקבלת תפקיד ניהולי פינו את מקומן לרכבי הפנאי המציעים ישיבה על הגובה וניחוח מרענן של תרבות פנאי.
    מבחינה זו לפיג'ו 508 שנחתה כאן ב-2011, אחרי ירידת קרנו של סגמנט המנהלים, הייתה בעיה – היא לא הספיקה לזכות באותו ניחוח של קומת ההנהלה כמו מתחרותיה – מאזדה 6, סקודה סופרב, פולקסווגן פאסאט ואפילו טויוטה אוונסיס.
    עם זאת, ה-508 שהחליפה את ה-607 וה-407 התגלתה כמכונית מרשימה ששילבה נוכחות אלגנטית, יחידת הנעה משכנעת ונוחות מצוינת.
    קצת יותר מ-4 שנים לאחר שהושקה המנהלת הצרפתיה זוכה למתיחת פנים של אמצע החיים, סיבה טובה לבדוק האם עדיין צריך לשמור לה מקום של כבוד בחניון ההנהלה אל מול המתחרות העדכניות.

    p-508_0021

    מתרשמים

    p-508_0007מבחינה חיצונית ה-508 המחודשת לא מציגה מהפכות גדולות, אם כי השינוי בפרונט בהחלט בולט ומיישר קו עם השפה העיצובית העדכנית של המכוניות הנושאות את סמל האריה השואג.
    המראה יותר מודרני וכוחני מבעבר ובוודאי יקלע לטעמם של רבים שסברו שה-508 עד כה הייתה מעט אנמית מדי, אך לטעמנו המכלול, הנאה שלעצמו, הוא פחות אלגנטי ושיקי מבעבר.

    בתא הנוסעים אנחנו פוגשים את אותה הפריסה המוכרת מלפני מתיחת הפנים, אך כמה עדכוני אבזור והוספתם של כמה גימורים יוקרתיים משדרגים את התחושה הכוללת.
    את השינוי המשמעותי ביותר ניתן לפגוש במרכז הקונסולה ואת המסך הכתום המיושן מחליפה כעת מערכת מולטימדיה מתקדמת עם מסך צבעוני גדול וסנכרון מצוין עם הסלולרי הכולל את הצגת ספר הטלפונים בעברית.

    כבעבר, המושבים הקדמיים נוחים מאוד ומציעים שפע אפשרויות כיוונון וגם מאחור תנאי המחייה בהחלט טובים למנהל שירצה להיעזר בשרותיו של נהג. עם זאת, ממכונית בסגמנט כזה ניתן היה לצפות לאריגי ריפוד קצת יותר מזמינים ומעל למקובל ברכבי ליסינג משפחתיים.

    מעבר למערכת המולטימדיה שמגיעה בסטנדרט בכל רמות הגימור, ה-508 מציגה שדרוגי אבזור נוספים ורמת האבזור "אקסס" הבסיסית משאירה, סוף סוף, את חישוקי הפלדה והטאסות מאחור וכוללת כעת חישוקי 16' קלים, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות גם מאחור וחיישני חניה אחוריים בהתקנה מקומית בתמורה ל- 179 אלף שקלים.

    רמת הגימור "אקטיב" כוללת חישוקי 17', חיישני חניה היקפיים מקוריים, תצוגה עילית של המהירות על השמשה הקדמית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ניטור מכוניות בשטחים המתים ועוד. מחירה 190 אלף שקלים.
    בעבור 210 אלף שקלים תקבלו את רמת הגימור הבכירה, "פרימיום", הכוללת בנוסף ריפודי עור, מפתח חכם ובקרת אקלים עם שליטה על ארבעה אזורים.

    מתחת למכסה המנוע אנו פוגשים את יחידת ההנעה המוכרת של הקונצרן הכוללת מנוע 1.6 ליטר מוגדש טורבו ותיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת AISIN היפנית עם שישה יחסי העברה.
    כדי לעמוד בתקני יורו 6 יחידת ההנעה עברה עדכון קל המתבטא בהוספת מערכת Start&Stop וכיול למנוע המפיק כעת 165 כ"ס (156 בעבר).
    בפיג'ו מדווחים גם על כיול מחדש גם של מערך המתלים לטובת יכולות דינמיות גבוהות מבעבר.

    p-508_0022

    נוהגים

    החלטנו לצאת עם ה-508 ליום עבודה ארוך בכבישים על מנת לדמות יום בחייו של הלקוח שיעדיף מכונית מנהלים על פני קרוסאובר – מנכ"ל הצריך באופן תדיר, כחלק מעבודתו, לבקר בשלוחות שונות של החברה בכל הארץ.
    ברחבי הכרך ה-508 מציגה זריזות בזינוקי רמזורים ובידוד טוב של רעשי העולם החיצון. כל עוד לא חם מדי גם מערכת ה- Start&Stopלא מעצבנת מדי בפעולתה.
    הנוחות טובה אך בורות ובאמפרים מורגשים מעבר למצופה ממכונית צרפתיה מסגמנט בכיר.
    מחוץ לעיר המצב משתפר וה-508 מתגלה כפרטנרית אידיאלית לשיוטי אוטוסטרדות בזכות בידוד רעשי רוח ומנוע מצוינים ומושבים שלא מעייפים גם לאחר נהיגה של מאות קילומטרים רצופים.
    תאוצות הביניים משכנעות, אך הגיר שנוטה להעלות הילוכים מהר מדי לטובת חסכון בדלק דורש רגל כבדה על הדוושה כדי לחלץ מהמנוע את המירב.
    בכבישים משניים, מפותלים והרריים, ה-508 מפגינה יכולות גבוהות מאוד. ההגה אמנם לא מלא תחושה אבל הוא מדויק, ויחד עם שלדה מצוינת מתגלה מכונית שקשה מאוד לאתגר את המגבלות שלה. עם זאת, על מנת להוציא את המיטב בכביש הררי מפותל יש להיעזר במשוטים הנוחים משני צדי ההגה על מנת לברור באופן ידני את ההילוכים.בסיכום מאות הקילומטרים של המבחן שלנו ה-508 הפגינה צריכת דלק סבירה בהחלט של 11.5 קילומטרים לליטר ויש להניח שבעת שימוש רגוע יותר ניתן די בקלות להגיע לנתון של 12.5-13 קילומטרים לליטר.

    p-508_0005

    מסכמים
    p-508_0012את המשימה שלנו ה-508 צולחת בכבוד. בסיום כ-400 קילומטרים, כמעט ללא הפסקות, יצאנו מהרכב רעננים ולא מבועתים מהמחשבה שיתכן שמחר נאלץ לעשות זאת שוב.
    בהתאם לכך אין ספק שה-508 ראויה להתברג במקום גבוה ברשימת המועמדות לתפקיד רכב המנכ"ל אצל כל מי שמחפש כלי תחבורה מהוגן שמתאים לגמיאת קילומטרים רבים בחודש.
    הנוחות שלה מצוינת, יש לה נוכחות מרשימה אבל לא בולטת מדי, אבזור ששודרג וכבר לא מעליב ויחידת ההנעה שהייתה טובה ונשארה כזו.
    עם זאת, כשתג המחיר מתחיל ב-179 אלף שקלים ועומד בקו אחד עם הפולקסווגן פאסאט החדשה, 13 אלף שקלים מעל למחירה של מאזדה 6 מלכת הסגמנט וסביר להניח שכמה אלפים טובים מעל למחיר בו תושק בקרוב הסקודה סופרב החדשה, נראה כי למרות יכולותיה הטובות ל-508 המחודשת יהיה קשה לשכנע את המנכ"ל לבחור דווקא בה.

    ה-508 מתוחת הפנים מוצעת בימים אלה במסגרת מה שמוגדר כ"מבצע השקה מיוחד" במחיר של 170 אלף שקלים שמשפר במשהו את האטרקטיביות של החבילה.

    סקודה סופרב החדשה במבחן

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מבחן דרכים: פיג'ו 508 המחודשת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.