• Ad
  • התגובה הפושרת כלפי מנוע ה-1.5 ליטר מאלצת את מאזדה להציע את המנוע החזק יותר במחיר מתחרה למנועי ה-1.6 ליטר המובילים בסגמנט. גרסת 2.0 ליטר מאד מאובזרת עולה מעתה 130 אלף ש"ח בלבד
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, כאשר מאזדה "עלתה ללאנטיס" ולא יכלה להציע אותה עם מנוע בנפח 1.6 ליטר, היא הציעה במקביל את 323 היוצאת עם מנוע בנפח המקובל בשוק, 1,600 סמ"ק, ואת לאנטיס – היורשת של ה-323, עם מנוע בנפח 1.8 ליטר.

     

    מאזדה 3 עד 2016 - 008

     

    כחצי יובל שנים לאחר מכן נאלצת דלק מוטורס, יבואנית מאזדה לישראל, לשחזר במידה מסוימת את המהלך ההוא, והחל מהיום היא מפסיקה (בפועל) את מכירת דגם ה-3 עם מנוע ה-1.5 ליטר האטמוספירי ומתמקדת במנוע ה-2.0 ליטר בלבד.

    כדי "להמתיק את הגלולה" מוצעת מעתה גרסת ה-2.0 ליטר של ה-3 במחירי מחירון דומים לאלה של דגמי ה-1.6 ליטר המובילים בשוק כמו טויוטה קורולה ויונדאי אלנטרה, וכמו אלה של סקודה אוקטביה.

    נוסף למנוע ה-2.0 ליטר מקבלת המכונית "חבילת אבזור" אטרקטיבית שכוללת חישוקים וגלגלים בקוטר 18 אינטש, פנסי קסנון ותאורת LED קדמית ואחורית בכל הדגמים.

    מה שיותר חשוב, המכונית מקבלת גם את "חבילת הבטיחות" המקורית של מאזדה שכוללת התרעת תאונה עם בלימת חרום עירונית, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, חיישן אורות גבוהים, ופנסים עוקבי פניה בכל הדגמים.

    לא מיותר לציין שמאזדה משגרת את המהלך שלה ימים ספורים לאחר השקתה של מתיחת הפנים של טויוטה קורולה – שגם היא קיבלה שדרוג בעיקר בדמות אבזור בטיחותי מקורי. בכך מגשימים אנשי דלק מוטורס הלכה למעשה את נבואתו של רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס יבואנית טויוטה – שאמר במהלך השקת הקורולה ש"היבואנים המתחרים לא יעניקו אפילו 100 ימי חסד למהלך שלנו".

    ואכן: גרסת 2.0 ליטר מאד מאובזרת של מאזדה 3 מוצעת מעתה תמורת 130 אלף ש"ח לעומת 132 אלף ש"ח לגרסה המאובזרת של קורולה, שמונעת כמובן על-ידי מנוע בנפח 1.6 ליטר.

    אנשי מאזדה, מצידם, עוקצים את יבואני טויוטה כשהם אומרים ש"בניגוד למהלכים דומים אשר נעשו לאחרונה בקטגוריה וגררו העלאת מחירים, תגי המחיר של הדגמים החדשים (של מאזדה) התעדכנו כלפי מטה למרות התחזקות היין".

     

    מאזדה 3 עד 2016 - 007

     

    כאמור, השינוי המשמעותי ביותר והקשה ביותר להערכה במהלך הלא שגרתי של מאזדה הוא זניחת מנוע ה-1.5 ליטר של ה-3, מנוע שאמנם מצטיין ביעילות ובחסכון בדלק אבל נחשב לחלש יחסית למתחריו, והתמקדות במנוע ה-2.0 שמניע את ה-3 וגם את ה-6 ואת CX-5.
    מנוע זה מציע יתרון ברור ביחס למתחרות בשוק, כולל גם אלה שמוצעות עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר (כמו סקודה אוקטביה וסיאט ליאון למשל), בזכות הספק של 165 כ"ס ומומנט של 21.4 קג"מ, ובעיקר בזכות תצרוכת דלק חסכונית יחסית למנועי הטורבו-בנזין הנ"ל בעת נהיגה מהירה.

    הבעיה של דלק מוטורס עם המנוע הזה, בדיוק כמו של כל מי שניסה למכור בעבר מכוניות עם מנועים אטמוספריים בנפח 1.8 ליטר (החל מרנו 19, דרך לאנטיס ועד סיוויק) היא שבקרב רבים מן הלקוחות קיימת תחושה שגויה לפיה מדובר במנועים "גדולים" מידי ולכן גם בזבזניים יותר בדלק.

    מצד שני – שוק הרכב הישראלי של אמצע 2016 לא דומה לשוק שלנו בעבר, והאיום המשמעותי ביותר על מכוניות סדאן קומפקטיות מגיע מצד הקרוסאוברים ולאו דווקא המתחרות בשוק. כדי להיאבק באיום הזה יכולות היצרניות והיבואניות להוריד מחירים – כפי שעשתה למשל פולקסווגן, או לשפר את ההצעה. שאלת 130 אלף השקלים היא האם לקוח ישראלי יעדיף מכונית משפחתית קומפקטית משודרגת על פני קרוסאובר בסיסי שעולה 138 אלף ש"ח (ומציע גם הוא חבילת בטיחות מקורית).

    כך או אחרת, ההפחתה בפועל של המחירים (ביחס לאבזור ולמנוע) וכן מגוון גרסאות האבזור של ה-3, מצביעים על כך שמאזדה מתכוונת להתמקד עוד יותר בקהל לקוחות פרטי ולזנוח – לכל הפחות עם הדגם הזה – את לקוחותיה המוסדיים המסורתיים.

    גרסאות האבזור המוצעות הן "ספורט", "קומפורט" ו"פרימיום", וכולן מוצעות בשתי תצורות המרכב – סדאן 4 דלתות והאצ'בק 5 דלתות.

    גרסת הכניסה – ספורט – מוצעת עם מערכת המולטימדיה המקורית של מאזדה עם מסך מגע גדול ותפריטים בעברית, כפתור שליטה מרכזי מן הקונסולה המרכזית, התנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת בקרת שיוט, חיישני אורות וגשם, חישוקי סגסוגת בקוטר 18 אינטש, פנסי קסנון ופנסי LED קדמיים ואחוריים, וכן, כאמור, חבילת האבזור הבטיחותי.

    גרסת האבזור קומפורט מוסיפה לכל אלה גם לוח מחוונים משודרג, תצוגה עילית, וכן קישוטים שונים – פנימיים וחיצוניים, בהם גימורי כרום, תאורה ותאי אחסון נוספים – וזאת תמורת תוספת של 3,000 ש"ח.
    ברמת הגימור פרימיום, שעולה 141 אלף ש"ח, נוספים גם גג שמש, מושב נהג עם תפעול חשמלי, ריפודי עור, וגימור עור בדלתות.

    לדלק מוטורס נותר מלאי מצומצם של מכוניות עם מנועי 1.5 ליטר, והם מציעים את גרסת 'פרימיום' של מכוניות אלה תמורת 130,000 ש"ח, כלומר מחיר זהה לזה של גרסת 'ספורט' עם מנוע ה-2.0 ליטר. בכל מקרה, המכוניות שמוצעות אצלנו עדיין לא עברו את מתיחת הפנים שעליה הכריזה מאזדה בשבוע שעבר – מכוניות ראשונות כאלה יגיעו אלינו בתחילת השנה הבאה.

     

    מאזדה 3 עד 2016 - 006

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מאזדה חוזרת ללאנטיס: ה-3 עם מנוע 2.0 ליטר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.