• Ad
  • בניגוד ללוטוס אספרי שהופכת לצוללת בג'יימס בונד, מכוניות על בדרך כלל ממש לא מסתדרות עם מים. עם זאת, רפליקה לקונטאש שמוצעת כעת למכירה ברשת במחיר מציאה מסוגלת לטוס במהירות של 250 קמ"ש על הכביש וגם לשייט בנינוחות במים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    bay2_zpsb4rrcntlמכוניות על אקזוטיות אמנם יכולות לטוס בגובה נמוך על הכביש, אבל הן ממש לא אוהבת מים. לפני מספר שנים בעליה של בוגאטי ויירון אחת בחן את היכולות האמפיביות של המכונית היקרה בעולם, לאחר שלטענתו ניסה להתחמק משקנאי שהנמיך עוף, הסיט את ההגה ומצא את עצמו ואת הויירון בתוך ביצה טובענית. התוצאות היו הרסניות במיוחד.

    בסופו של דבר התברר כי היה מדובר בניסיון להונאת ביטוח אבל בכל מקרה לשמאים לא נותר אלא להכריז על הבוגאטי הנדירה כ"טוטאל לוס" לאחר שהמים שחדרו בעת הכניסה לביצה גרמו לנזקים בלתי הפיכים למערכות שלה.

    עוד ב-TheCar:
    בשירות הוד מלכותה: ה-DB10 של אסטון מרטין נחשפת בטריילר לג'יימס בונד החדש
    האם ישו צדק? האופנוען שמוכיח שניתן לנסוע על המים
    הרכב שיגרום לכם לוותר על הרחבת המשפחה

    כפי שאתם מבינים, אם יש לכם מכונית על כדאי מאוד להיזהר ממים ולשכוח מהפנטזיה שגדלנו עליה על הלוטוס אספרי שממש לא מפחדת ממים והופכת לצוללת בסרט "המרגלת שאהבה אותי" מסדרת סרטי ג'יימס בונד. מסתבר שבסרט השתמשו למעשה בשני כלי רכב – לוטוס אספרי רגילה שהופיעה בסצינות מרדפי הכבישים וצוללת עשויה פיברגלס בצורת המכונית שנבנתה במיוחד לסצינות מתחת למים (אגב, הצוללת-לוטוס נמכרה לפני מספר שנים במכירה פומבית והקונה היה לא אחר ממייסד טסלה, אלון מאסק).

    בכל מקרה מכונית העל שבתמונות לפניכם ממש לא מפחדת מקצת רטיבות ואפילו מציעה יכולות כלאיים של ממש לתנועה על היבשה ובמים.
    אנחנו ממש לא עובדים עליכם ולמעשה אתם יכולים בימים אלה לקנות את המכונית, אולי הכי מגניבה בעולם, במחיר הוגן למדי ב-eBay.

    bay15_zpsszylhkfk

    lamb4_zpsrxbs1fqeעם זאת, על אף הדמיון הרב לקונטאש, ספינת הדגל הקיצונית של למבורגיני משנות השמונים של המאה ה-20, מדובר למעשה ברפליקה עשויה פיברגלס שהותאמה לשיוט במים.
    את מנוע הוי 12 האימתני של למבורגיני שהפיק מעל ל-500 כ"ס בקוטאש מחליף מנוע צנוע יותר – וי 8 קל משקל עשוי אלומיניום מתוצרת לנד רובר, ולמרות שלדת הצינורות והצמיגים הרחבים לא היינו מתחייבים באשר ליכולות בכביש המפותל, אבל מעבר לכך אין ספק שמחשבה רבה הושקעה בתכנון האמפי-למבו ובעזרת הסטה של מגוף ניתן לבחור אם להעביר את הכוח לגלגלים או למדחפים הקטנים בחלקו האחורי של הרכב.
    על ההיגוי במים אחראים צמד כנפוני חרבות המוסתרים בחלקו התחתון של הרכב ומערכת מתלים הידראולית עם אפשרות לכיוון של גובה וקושי המתלים מאפשרת כניסה למים, תנועה בתוכם ויציאה מהם. כמו כן המכונית מצוידת במגוון פיצ'רים מיוחדים נוספים כמו למשל מערכת מיסוך עשן.

    היצירה המדהימה נבנתה לפני יותר משני עשורים על ידי מייק ריאן מסדנת SeaRoader הבריטית המתמחה בהסבת כלי רכב אמפיביים וייצורם.
    לאחר זמן מה על כבישי הממלכה המאוחדת היא עברה הסבה להגה שמאלי ונשלחה להוליווד שם הופיעה במספר סרטים ותוכניות טלוויזיה. כעבור מספר שנים היא הוחזרה לאי הבריטי עברה הסבה חוזרת להגה בצד הלא נכון ונמכרה לאדם פרטי. מאז, ולמשך יותר מ-15 שנה, נעלמו עקבותיה עד שלאחרונה היא נתגלתה במחסן של אספן רכב.

    מסתבר שבמהלך כל הזמן הזה היא לא הייתה בשימוש ואוחסנה. מתישהו במהלך השנים בוצעו במכונית כמה תיקונים ושינויים שלא הושלמו.
    על מנת לחזור לכביש (וכמובן למים) יהיה צורך להתקין מושבים חדשים לאחר שהמקוריים נעלמו, לרענן מכלולים מסוימים כמו את משאבת הדלק והבלמים וכמובן לבדוק את האיטום למים של חלקים שונים כמו דלתות המספריים הייחודיות.

    עם זאת, הרכב האמפיבי שמסוגל להגיע ל-250 קמ"ש על הכביש נשתמר, בסך הכל, במצב כללי טוב למדי ובעבור סכום של פחות מ-110 אלף שקלים (יש אפשרות גם להציע פחות) ועוד כמה אלפים כדי להחזיר את האמפי-למבו למצב כשירות זו נראית כמו עסקה מרעננת במיוחד לימים החמים בעבור חובבי רכב וגאדג'טים עם קצת עודף מזומנים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הקונטאש שלא מפחדת ממים למכירה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.