• Ad
  • למבורגיני יורדת לשטח: יצרנית העל חושפת את האורוס

    אחרי תהליך לידה ארוך, יצרנית רכבי העל חושפת רכב פנאי עם עיצוב חיצוני שאף אחד לא יטעה בו, קבינה מעוררת חשק וביצועים לוהטים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יותר משלושים שנים לאחר שירדה לראשונה מהאספלט, למבורגיני חוזרת שוב לייצר רכבי שטח יוקרתיים. כן, זו לא טעות – חוזרת.

    אחרי שנים של שמועות והכחשות ותהליך לידה ארוך שנמשך חמש וחצי שנים תמימות, יצרנית רכבי העל מסנטה אגתה חשפה אמש את האורוס – רכב הפנאי החדש שלה שכנהוג בלמבורגיני נקרא על שמו של שור ובמקרה זה – זן עתיק של שוורים שמהם נברא שור הקרבות הספרדי המפורסם.

    רבים לא יודעים זאת אבל החברה האיטלקית, שידועה בזכות חיות האספלט האקסטרווגנטיות והספורטיביות שהיא מייצרת, למעשה הייתה הראשונה מבין יצרניות הספורט האקזוטיות שזיהתה את הפוטנציאל בייצור של רכבי שטח עם ביצועים חמים, ו-16 שנים לפני שפורשה הציגה את הקאיין, למבורגיני הציגה בשנת 1986 את LM-002, רכב פנאי מאוד לא שגרתי שהציע בין היתר מימדים עצומים, מראה כוחני (ששימש ככל הנראה השראה להאמר H1) וביצועים לוהטים הודות למנוע וי 12 שנלקח היישר מהמכונית המטורפת ביותר של החברה באותה תקופה, הקונטאש.

    עוד ב-TheCar:
    מכוניות הספורט של תערוכת ז'נבה
    הלמבורגיני הבסיסית קבעה שיא מסלול חדש בנורבורגרינג
    כך תבקרו במוזיאוני הרכב החשובים בעולם לגמרי בחינם

    ה-LM שהיה קיצוני וקשוח מדי כנראה גם הקדים את זמנו ולא זכה לביקושים גבוהים ורק כמה מאות יחידות יוצרו במשך שנים ספורות עד שבשנת 1993 למבורגיני החליטה לגנוז את הדגם ולהתמקד בייצור של מה שהיא טובה בו במיוחד – רכבי סופר ספורט.

    כעת הדבר משתנה ועל פי הערכות האורוס, עם צפי למכירה של מעל ל-3,000 יחידות בשנה, יכפיל את מכירות המותג ויהפוך לשור הזועם הנמכר ביותר.

    גרסת הייצור הסופית שנחשפה אמש שומרת על קשר ברור לדגם הקונספט שהוצג ב-2012, עושה שימוש בשפת העיצוב העדכנית של למבורגיני שנחשפה באבנטדור ובהורקאן ומעלה אותה על 4×4.

    החיטובים המחודדים, הקווים האלכסוניים ושלל הקימורים החדים לא מותירים ספק וברור באיזה מותג מדובר, ויחד עם מימדים כמו אורך של 5.1 מטרים ורוחב של 2 מטרים, מדובר ברכב בעל נוכחות ייחודית  שמאוד קשה להתעלם ממנה.

    הביצועים בהחלט לא מביישים את שם המותג ורכב הפנאי הגדול השוקל יותר מ-2 טון רושם מאה קמ"ש בתוך 3.6 שניות בדרך למהירות מרבית של 305 קמ"ש. על הביצועים אחראי מנוע בשרני המפיק 650 כ"ס וכ-87 קג"מ אך לצערנו לא מדובר במנוע וי 10 איטלקי קלאסי אלא בגרסה מחוזקת בכמה עשרות סוסים למנוע הוי 8 כפול המגדשים של אודי שניתן למצוא ב-RS6 המשודכת לתיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה.

    גם מתחת למעטפת לא הכל הוא על טהרת התכנון האיטלקי המקורי והאורוס למעשה מבוסס על פלטפורמה מודולרית של קונצרן האם המשמשת גם את הפורשה קאיין, את הבנטלי בנטיאגה ואפילו רכב פנאי ללא יומרות ספורטיביות כמו ה-Q7 של אודי.

     

    עם זאת, לטענת אנשי למבורגיני מערכת העברת הכוח המשוכללת המווסתת את הכוח בין הסרנים ומאפשרת לבחור בין מספר מצבי נהיגה שונים לכביש ולשטח וכיול המתלים הייחודי הכולל מתלי אוויר אדפטיביים ומערכת היגוי אחורי שהושאלה מהאבנטדור מאפשרים לאורוס להציג יכולות דינמיות התואמות את הלוגו בחזית כמו גם יכולת שטח מפתיעה.

    הקבינה ללא ספק מרשימה מאוד וכוללת מפגן של עיצוב איטלקי במיטבו עם דשבורד מפוסל המשלב בין יוקרה ופינוק לספורטיביות, ארבעה מושבים ספורטיביים שעוטפים את הנוסעים, תא מטען שימושי בנפח של 616 ליטרים, שלל מערכות עזר בטיחותיות ומערכת שמע היי-אנד מתוצרת באנג אנד אולפסן.

    האורוס צפוי להגיע לשווקים לקראת אביב 2018 עם תג מחיר שיחל באזור ה-200 אלף דולרים בארצות הברית.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.