• Ad
  • הונדה רשמה שיא מהירות חדש לכלי רכב מתוצרתה במישורי המלח של בונווויל. השיא החדש, העומד על 421 קמ"ש, נקבע על ידי רכב שצויד במנוע בנפח 660 סמ"ק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    streamliner_0518ליצרנית הרכב היפנית הונדה יש היסטוריה מפוארת של הצטיינות בביצועים והיא רכשה חלק לא מבוטל מהמוניטין שלה בזכות האופי הנמרץ של מכוניותיה, המנועים תאבי הסל"ד ודגמי הספורט המלהיבים שהציעה בעבר.
    יתרה מזאת, במשך שנים הונדה הייתה שחקנית דומיננטית בסבב מרוצי הפורמולה 1 החשוב בעולם ומנועים מתוצרתה היו מותקנים במכוניות ששימשו נהגים אגדיים כמו אלן פרוסט, איירטון סנה, מיכאל שומכאר, ג'נסן באטן ואחרים ואפשרו להם לחצות את קו הגמר 72 פעמים במקום הראשון ולזכות ב-5 אליפויות עולם.

    עוד ב-TheCar:
    הונדה קבעה שיא גינס חדש למהירות… עם מכסחת דשא
    צפו: דריפט במהירות של מעל ל-300 קמ"ש
    הצצה לפסטיבל המהירות של גודווד

    עם זאת, באופן מפתיע משהו, רק לפני מספר ימים כלי רכב מתוצרת החברה מארץ השמש העולה חצה לראשונה את מחסום ה-400 קמ"ש.
    שיא המהירות החדש לרכבי הונדה נרשם במאוץ למרחק מייל (1.6 קילומטרים) במישורי המלח של בונוויל באירוע המשך לשבוע המהירות המפורסם המתקיים במקום באוגוסט מדי שנה.
    את השיא קבעה הונדה בכלי רכב צר וארוך בשם Honda S Dream Streamliner שנבנה במיוחד למטרה זו ומזכיר בצורתו מטוס סילון ללא כנפיים.

    יחד עם זאת, אולי תופתעו לגלות שההונדה המהירה ביותר בהיסטוריה לא צוידה במנוע וי 12 או לכל הפחות במנוע עם 8 או 6 צילינדרים, אלא ביחידת הנעה קטנטנה: 3 צילינדרים בנפח כולל של 660 סמ"ק.
    הונדה לא פרסמה את נתוני ההספק המדויקים של המנוע, המבוסס על המנוע של ה-S660 – רודסטר ספורטיבית זעירה המשווקת בשוק היפני, אך מודה כי המנוע המוגדש המפיק 63 כ"ס במקור עבר שדרוגים והתאמות רבות הכוללות בוכנות ושסתומים מחוזקים, טורבו מוגדל ויחס גדישה גבוה יותר שיש להניח שלפחות שילשו את הספקו.

    streamliner_0147

    שיא המהירות הקודם של הונדה נקבע בשנת 2006, אף הוא במישורי המלח האינסופיים של בונוויל, כשמכונית פורמולה 1 של החברה רשמה מהירות של 397 קמ"ש לשעה בקו המייל.
    השיא החדש נקבע על מהירות של 421 קמ"ש שהייתה המהירות הממוצעת בקו הסיום של שני מאוצים (בכיוונים מנוגדים כד לבטל השפעה של רוח גבית או של שיפועים בתוואי) הנדרשים כדי לקבוע שיאי מהירות רשמיים.

    נראה שהרצון של הונדה לקבוע שיא מהירות חדש לא מקרי ומשתלב עם השקת הסיוויק טייפ R המטורפת, האקורה NSX האקזוטית והחזרה למסלולי המרוצים (כולל פורמולה 1) כחלק מהמאמצים הגדולים של החברה היפנית להחזיר עטרה ליושנה אחרי שבמשך למעלה מעשור הונדה התמקדה בייצור מכוניות אפרוריות שיתנו פייט למתחרה הגדולה ביותר שלה, טויוטה, וקצת שכחה את קהל הלקוחות הנאמן שלה שהשתוקק להונדות מרגשות כמו פעם.

    streamliner_1077

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא תאמינו באיזה מנוע מצוידת ההונדה המהירה בהיסטוריה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.