• Ad
  • רגע לפני חילופי הממשל בארצות הברית, נראה כי הנשיא המכהן עושה מאמץ עילאי כדי לשמר את מורשתו, בין היתר בתחום התחבורה, על ידי ניסיון לכונן תקנות מחמירות חדשות לצריכת דלק ופליטת מזהמים והשלמת הרגולציה בנוגע לכלי רכב אוטונומיים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בקצה הישורת האחרונה של כהונתו נראה שאובמה עושה כל שביכולתו כדי להשאיר חותם למורשתו, ולא רק בנוגע להחלטות נגד ישראל באו"ם.
    שלושה שבועות לפני השבעתו של דונלד טראמפ לנשיא ה-45 של המעצמה הגדולה בעולם ורגע לפני שברק ומישל אורזים את הפקלאות ומשנים כתובת, נראה כי הנשיא היוצא הורה לאנשיו, בניגוד למקובל בסוף קדנציה, לתת פול גז ולקדם בצורה רוחבית כמה שיותר חוקים ותקנות בנושאים הקרובים ללבו כדי לחשק את הנשיא הנבחר רגע לפני שהוא נכנס לתפקידו.

    עוד ב-TheCar:
    הישורת האחרונה של אובמה: "תחבורה של המאה ה-21"
    קריאות בארצות הברית: לאסור שימוש ב"טייס האוטומטי" ברכבי טסלה
    הממשל האמריקני משקיע 4 מיליארד דולר במכוניות אוטונומיות

    בין היתר נראה כי אובמה מעוניין לקדם גם נושאים הקשורים לתחבורה ובמיוחד לתקנות זיהום האוויר.
    אמנם מאז בחירתו טראמפ מיתן באופן כללי את טון הדיבור שלו ולא התייחס לנושאי תחבורה מעבר לעימות החזיתי שלו מול פורד בנוגע לרצון של היצרנית להעביר חלק מפסי הייצור שלה למקסיקו, אך בהסתמך על הצהרות שלו מתקופת הקמפיין הסוער ועל הביקורת החריפה שהעביר על הסכם פריז הנוגע להתחממות הגלובלית אותו כינה "תרמית" והבטיח לבטל, נראה שבכוונתו לאמץ גישה מקלה יותר בכל הנוגע לזיהום אוויר שתטיב בעיקר עם יצרני הרכב האמריקאים.

    בראיון ל"דטרויט ניוז" מספר ג'ף דיוויס, בכיר במרכז חקר התחבורה Eno, כי ממשל אובמה מאיץ את תהליך העברתן של מספר תקנות חדשות כשבראשן קביעת רף חדש ומחמיר לצריכת דלק מקסימלית שיצריך שינוי משמעותי בתעשייה או הטלת קנסות כבדים על יצרנים שלא יעמדו בו.

    כמעט כל יצרני הרכב ביניהם ג'נרל מוטרס, פורד, קרייזלר-פיאט וגם יצרנים שאינם אמריקאים כמו ב.מ.וו, יגואר, מרצדס, טויוטה ופולקסווגן טוענים שמדובר ברף שקשה עד בלתי אפשרי יהיה לעמוד בו.

    בממשל אובמה זיהו, ככל הנראה, את מאמצי השדולה החזקה והעשירה של יצרני הרכב בקרב אנשי טראמפ ובקרב המועמדת שלו לתפקיד שרת התחבורה איליין צ'או, ובדומה לקידום ההחלטה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם החליטו לנסות לקבוע עובדות בשטח בעזרת תקנות שהממשל החדש לא יוכל לשנות ברגע (אם בכלל), אפילו אם אלו יהיו מנוגדות לעמדתו.

    צ'או, ששימשה בעבר כמזכירת מחלקת העבודה בקבינט בתקופת כהונותו של ג'ורג בוש, הצהירה שהמשימה עליה היא תשים את עיקר יהבה תהיה השקעה גדולה בשיפורי תשתיות ולא בתקנות זיהום אוויר.
    בנוסף לתקנות צריכת הדלק וזיהום האוויר השנויות במחלוקת, נראה גם כי אנשי אובמה מעוניינים להספיק לקבוע כללים רגולטיביים בנוגע לניסוי ולשימוש ברכבים אוטונומיים.

    למרות שלכאורה מדובר בנושא בו אין הבדלי השקפת עולם ברורה בין רפובליקנים לדמוקרטים, החשש הוא כי מאחר שלאנשי הנשיא החדש יש מנטליות אנטי-רגולטורית הם יבטלו את העבודה הרבה, אולי המקיפה ביותר שנעשתה בעולם, שהושקעה על ידי ממשל אובמה ויובילו למציאות לא ברורה, לכאוס שמצד אחד יכול להסיר את כל החסמים ולאפשר תנועת רכבים אוטונומית ללא פיקוח או מאידך לעצירה מוחלטת ולעיכובים בתהליכי הפיתוח, שאצל יצרני רכב מסוימים נמצאים כבר בשלבים מאוד מתקדמים, עד לתיקונם של תקנות וכללים חדשים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    לא רק נגד ישראל, אובמה מנסה לחשק את טראמפ גם בנושאי תחבורה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.