• Ad
  • טויוטה היילנדר

    לא רק אמינות: היפניות שולטות גם בדירוג הנאמנות

    מחקר שנערך לאחרונה בארצות הברית בחן איזה דגמים האמריקאים נוטים להחזיק 15 שנים ויותר ומצא שכמו בכל דירוגי האמינות ואולי כפועל יוצא מכך, גם בתחום זה היפניות שולטות ובענק
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אנחנו חיים בעולם המשתנה במהירות. הסמארטפון הכי חדיש שקניתם לפני חצי שנה  כבר מיושן היום, פעם היינו מחליפים טלוויזיה כל עשר שנים ומקרר היה מחזיק לפחות שני עשורים, אבל היום מכשירי החשמל כבר לא שורדים כל כך הרבה זמן ונראה שיש בהם מעין מנגנון השמדה עצמית שסוגר את הסיפור בתוך 4-6 שנים.

    גם בכל הנוגע לכלי רכב לא מעט אנשים נוטים להזכר בערגה במכוניות "הישנות והטובות" בלי כל האלקטרוניקה והחיישנים ומפטירים "היום כבר לא בונים מכוניות כמו פעם".
    הם בהחלט צודקים – לא בונים יותר מכוניות כמו פעם. בעשורים האחרונים בונים מכוניות הרבה יותר טובות, הרבה יותר אמינות, ומסתבר גם שכאלו ששורדות יותר שנים.

    עוד ב-TheCar: 
    אין חדש תחת השמש: גם ב-2017 מכוניות מארץ השמש העולה הן האמינות ביותר 
    לא אוהב? אוהב! – המכוניות שהאמריקאים שבעי רצון מהן ואלו שממש לא 
    הטוב, הרע והמכוער: המכונית הכי אמינות והכי גרועות של אמריקה 

    בשונה ממכשירי חשמל ואלקטרוניקה, הקדמה, ההרכבה הרובוטית, הטיפול במתכות למניעת חלודה, מערכות ניהול המנוע והשיפור בחומרים הביאו לעלייה דרמטית בתוחלת החיים הממוצעת של כלי רכב, מ-8.6 שנים על הכביש ב-1996 ל-11.7 שנים ב-2017 ואם ניתן היה להוריד מהסטטיסטיקה מכוניות שירדו מהכביש לא משום שהתיישנו אלא בעקבות תאונות או גורמים חיצוניים אחרים כמו אסונות טבע ופגעי מזג האוויר, הפער היה עוד גדול משמעותית.

    יתרה מזאת, כיום נעות על כבישי ארצות הברית כ-62 מיליון מכוניות בנות 15 שנים או יותר מכך ועד 2021 על פי הערכות המספר יגדל בכ-30 אחוזים ויגיע למעל 80 מיליון מכוניות ותיקות.

    מרבית המכוניות שמגיעות לגיל מכובד מחליפות מספר בעלים בימי חייהן, אבל יש גם מכוניות שבעליהן המקוריים כל כך מרוצים מהן ולא מוצאים סיבה להחליף אותן (או מחליטים להשאיר אותן לאחד מבני המשפחה) במשך יותר מ-15 שנים.

    חברת מחקר אמריקאית  בשם iSeeCars החליטה לבדוק מהם 15 הדגמים שהאמריקאים שומרים להם נאמנות ארוכת שנים בת יותר מעשור וחצי והגיעו לרשימה די חדגונית שלא כוללת אפילו דגם אמריקאי אחד לנחמה.

    הרשימה שוב מוכיחה, מאז שפתחו פער אמינות על המתחרים מאירופה ומארצות הברית, שאין חדש תחת השמש ובדומה לכל סקר אמינות ונאמנות שנערך ב-30+ שנים האחרונות, גם בנוגע לוותיקות השליטה של מכוניות מארץ השמש העולה היא כמעט מוחלטת עם 14 מתוך 15 המקומות הראשונים.

    במקום הראשון אנו פוגשים את ההיילנדר של טויוטה ש-18.3 אחוזים מהרוכשים שקנו את רכב הפנאי בשנת 2002 או מוקדם מכך עדיין מחזיקים בו.

    טויוטה היילנדר

    במקום השני שוב טויוטה, הפעם עם המיניוואן סיינה, עם 17.1 אחוזים מהרוכשים המקוריים שעדיין מחזיקים ברכב כבר 15 שנה או יותר.

    טויוטה סיינה

    השליטה של טויוטה נמשכת עם טנדר הפיק אפ טונדרה המקום השלישי (15.7 אחוזים) ההיברידית האייקונית פריוס ברביעי (15 אחוזים), רכב הפנאי הקומפקטי כבוד הראב 4 עם 14.3 במקום החמישי ובמקום השישי אנחנו פוגשים לראשונה מותג אחר מטויוטה, אבל יפני כמובן, עם האודסיי –המיניוואן של הונדה עם 12.8 אחוזים, במקום השביעי אנחנו שוב חוזרים לטויוטה עם 12.8 אחוזים ל-SUV בגודל מלא סקויה, ב-8, שוב טויוטה עם הטנדר הקומפקטי טקומה ו-12.4 אחוזים.

    במקום ה-9 שוב הונדה עם רכב הפנאי בגודל בינוני ה-CR-V ש-11.9 אחוזים מרוכשיו המקוריים עדיין מחזיקים בו גם עשור וחצי מאוחר יותר ואת העשירייה הפותחת סוגרת – הפתעה, הפתעה! – שוב טויוטה, הפעם עם האבלון, גרסת הספורטבק של הקאמרי, עם 11.6 אחוזים הסוגרת שליטה מוחלטת של טויוטה עם 8 מתוך 10 המקומות הראשונים.

    במקום ה-11 רכב הפנאי 7 מושבים המבוקש באמריקה, אקורה (מותג היוקרה של הונדה) MDX עם 11.6 אחוזים, במקום ה-12 נציגות אחרונה לטויוטה ב-15 הגדולים עם הקאמרי הרושמת 11.5 אחוזים בדיוק כמו הפורסטר של סובארו במקום ה-13. המקום ה-14 שייך לטנדר הפרונטיר של ניסאן (11 אחוזים).

    את הרשימה במקום ה-15 סוגר דגם לא יפני בודד, הגולף של פולקסווגן, ש-10.6 אחוזים מרוכשי ההאצ'בק האירופאית שומרים לה אמונים יותר מעשור וחצי.

    "בעוד שבעבר זה היה נחשב ציון דרך משמעותי להגיע ל-10 שנים על הכביש, כיום השיפור בטכנולוגיה ובאיכויות הייצור מאפשר להאריך את תוחלת החיים הממוצעת של מרבית הרכב מעבר לפרק הזמן הזה", מסביר פונג לי, מנכ"ל iSeeCars.com שערכה את הסקר. "אבל, למרות השיפור הרוחבי של כל התעשייה, בכל המדינות ומכל המותגים, נראה שהיפנים עדיין בולטים באופן ברור לטובה וכפי שמוכיח סקר זה הם שוב קובעים רף חדש ומציבים סטנדרטים בכל הנוגע לאיכות ולאמינות גם אחרי חמש עשרה שנות שימוש".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.