• Ad
  • לאב מי טנדר? חולמים על פיק אפ פיג'ו 404 במצב חדש? הכתבה הזאת בשבילכם

    בשנים האחרונות יותר ויותר חובבי רכב מקומיים מייבאים לארץ את החלום המוטורי שלהם כרכב אספנות. בעוד שבעבור מרבית האנשים ההגדרה ל"נחשק" לרוב מתקשרת עם מכוניות כמו פורשה, ב.מ.וו, מרצדס וקורבט, יש גם מי שחושק ברכבים שפעם היו מאוד נפוצים במחוזותינו ולאט לאט נכחדו. אחרי שפגשנו כמה ישראלים שייבאו לארץ סובארו DL, מה דעתכם על האפשרות לייבא טנדר פיג'ו 404 במצב חדש?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    נסע רק 11 אלף קילומטרים ב-39 שנים
    11 אלף קילומטרים ב-39 שנים

    את אספני הרכב הארץ-ישראלים ניתן לחלק לשתי קבוצות עיקריות: כאלה המתמקדים במכוניות "מקומיות" שאמנם מן הסתם לא יוצרו בארץ אך יובאו לכאן כחדשות והפכו לחלק מהנוף המקומי, ואילו אחרים שבוחרים בחלום הנחשק מהפוסטר בחדר הילדות ומייבאים לארץ רכבים שלא הגיעו לכאן בזמן אמת או כאלה ששווקו במספרים בודדים תוך שהם מנצלים את העובדה שהיום המחיר מעבר לים של חלק מאותן קלאסיקות לא יקר במיוחד ושניתן לייבא לארץ כל רכב שמלאו לו 30 שנה לפחות.

    עוד ב-TheCar:

    הייתם משלמים 200 אלף שקל על סוסיתא?
    רכב הטיולים של סטיב מקווין יכול להיות שלכם
    מדריך: כך תשמרו על רכב האספנות שלכם בחורף

     

     

    המחיר כולל נילונים על מגני השמש
    המחיר כולל נילונים על מגני השמש

    עם זאת, מסתבר שיש גם מי שרוקדים על שתי החתונות ולאחרונה נתקלנו בכמה אספנים מקומיים שקנו בניכר את הרכבים שהיו פעם הכי נפוצים בארץ ויבאו אותם לישראל. לכאורה זה נשמע הזוי שכן מדובר ברכבים שנעו בהמוניהם על כבישי ארץ הקודש, אבל מסתבר שגם הדגמים שהיו להיטי המכירות הגדולים ביותר לפני כמה עשורים, דוגמת סובארו DL מראשית שנות השמונים, כמעט נכחדו לחלוטין והבודדים ששרדו לרוב עברו חיים קשים, המון ידיים לא אוהבות, מוסכי קומבינה ושמש ישראלית קופחת והדרך להחזיר עטרה ליושנה יכולה בקלות לעבור את הסכום שיעלה לייבא לכאן אקזמפלר שנשתמר במצב מעולה מעבר לים.

    לפיג'ו 404 יש בהחלט מקום של כבוד בתולדות הרכב בישראל. היא הושקה ב-1960 ושווקה במשך יותר מ-15 שנה בהן הפכה לאחת המכוניות המבוקשות בשוק המקומי. קצינים בכירים השתמשו בה, היא זכתה להצלחה אדירה בשוק המוניות ורשמה שליטה מוחלטת במגזר הטנדרים עם נתח שוק של 90 אחוזים.

    4566565656
    געגועים לאלטע זאכן?
    המכונית שסללה את ההצלחה של פיג'ו בישראל
    המכונית שסללה את ההצלחה של פיג'ו בישראל

    ה-404 הייתה נוחה, מרווחת, מרשימה אך לא מנקרת עיניים ובעיקר מאוד אמינה וחסונה ונחשבה לרכב שאי אפשר להרוס.

    גרסאות הטנדר שירתו בצה"ל כרכבים יחידתיים עד שלהי שנות השמונים ושרדו באומץ את שלל התעללויות החיילים הצעירים בדרכים לא דרכים, אבל גם אחרי שהם הזדכו מהמדים ועד לפני כעשור וחצי ניתן היה לראות מעת לעת רוכלי "אלטע זאכן" שעושים שימוש בטנדר האייקוני והזול לאחזקה.
    הפלסטינים ידועים אף הם בחיבתם לדגם ובשטחים וברצועת עזה עדיין ניתן לראות מעת לעת רכבי 404 בשימוש יום יומי.

    מעבר לבלאי הטבעי, אחד הגורמים שהביא להכחדה הכמעט מוחלטת של הדגם בישראל היה גל גניבות מטורף שהתרחש לקראת הנסיגה מסיני בראשית שנות ה-80 כשבאותם ימים כנופיות מאורגנות גנבו מאות רכבים, בעיקר מדגמי פיג'ו 404 ו-504, וקברו אותם בדיונות החול של סיני. בשנים שלאחר מכן ניתן היה לראות ברחבי מצרים רכבי פיג'ו עם מדבקות כמו "אחרי לצנחנים" ומכשירי רדיו של תדיראן.

    אם תמיד הייתה לכם בלב פינה חמה לה-404 אך אתם לא מסוג האנשים שבנויים להתחיל פרויקט מאפס, ללקט גרוטאות ולהשקיע אלפי שעות עבודה, אולי כדאי שתשקלו לקנות בהולנד את טנדר הפיג'ו שבתמונות שלפניכם ולייבא אותו לארץ.

    מנוע בלי נזילות
    מנוע בלי נזילות

    לא מדובר בטנדר ששופץ ושוחזר לאחרונה אלא ברכב מקורי לחלוטין מודל 1977 שלא עבד קשה מדי בחיים וב-39 שנותיו עבר רק 18 אלף קילומטרים ונשתמר במצב חדש.

    צבע הרכב מקורי ובמצב כמעט מושלם ותא הנוסעים כולל גימור דו גווני שנראה במצב טוב והוא נראה שמור יותר מאשר תאי הנוסעים במרבית הטנדרים בני שנה.
    הטנדר כולל גם ארגז סגור עם כיסוי ברזנט (גם מקורי ובמצב מדהים) שהיה נפוץ מאוד באותן שנים. סימנים יחידים לכך שבכל זאת השתמשו ברכב גם לעבודה לעיתים ניתן לראות על רצפת הארגז עליה יש כמה שריטות בצבע.
    בשנים האחרונות הטנדר כיכב בתצוגה במוזיאון בהולנד ולפני כן הוא היה בבעלות פרטית של אדם אחד מאז ייצורו, הפנסים הצהובים מרמזים על כך שהבעלים הראשון התגורר בדרום צרפת.

    לאור שינוי ועדכון התצוגה, המוזיאון שהחזיק ב-404 החליט למכור אותו ופנה לבית מכירות של רכבים קלאסיים. על אף שמדובר בבית מכירות שבדרך כלל מתעסק בדגמים קצת יותר נחשקים, מצבו של הטנדר מאוד הרשים את אנשי המקצוע והוביל אותם לקבוע לטנדר הפיג'ו תג מחיר של לא פחות מ-21,500 דולר. יש קונים?

     

    יותר נקי ושלם מקבינה של טנדר ממוצע בן שנה
    יותר נקי ושלם מקבינה של טנדר ממוצע בן שנה
    יש מי שמתרגש מקורבט ויש מי שמ...טנדר פיג'ו
    יש מי שמתרגש מקורבט ויש מי שמ…טנדר פיג'ו
    שווה 21.5 אלף דולר?
    שווה 21.5 אלף דולר?
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.