כריס באנגל חוזר ומציג כלי עירוני מאוד לא שגרתי

המעצב השנוי במחלוקת שבעבר עבד ב-ב.מ.וו חוזר ומעצב עבור מיזם סיני רכב עירוני המציג הרבה חידושים וחשיבה מקורית אבל גם עיצוב קשה מאוד לעיכול
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
כריס באנגל. צילום: ויקיפדיה

כריס באנגל, אחד המעצבים השנויים ביותר במחלוקת בעולם הרכב שתפקד כמעצב הבית של ב.מ.וו במשך שנים ומי שהיה מצד אחד אחראי למראה של כמה רכבים אייקוניים כמו פיאט קופה והדור הרביעי (E46) של סדרה 3, זכור יותר בשל  כמה תקלות עיצוב כואבות לעין כמו הדור הרביעי של סדרה 7 והדור החמישי של סדרה 5 שסבלו מישבן מעוות, הדור השני של סדרה 6 שהרס את המורשת הקלאסית עם פרונט עצוב שכלל פנסים פוזלים ועוד כל מיני עיצובים סתם לא מוצלחים במיוחד כמו סדרה 1 המקורית וה-X3 הראשון, חוזר אחרי שנים של שקט עם קונספט למכונית חשמלית עירונית שמציגה, כצפוי, עיצוב מאוד לא שגרתי.

באנגל נתבקש על ידי אנשי מיזם CHTC מסין לתכנן עבורם את ה- REDS  (ראשי תיבות של Revolutionary Electric Dream Space) כלי רכב עתידני לצעירים סינים אמידים המחפשים דרך נוחה להתניידות ברחבי הכרך בכלי שיוכל, בשל תכונותיו המיוחדות, לשמש אותם גם כחלל לעבודה ולמפגשים חברתיים.

ה-REDS מציגה מימדים לא שגרתיים עם אורך של 2.97 מטרים, רוחב של 1.66 מטרים וגובה של 1.80 מטרים ועיצוב מאוד קשה לעיכול המשלב בין קווים רבועים בסיסיים המזכירים ציור של מכונית פרי יצירתו של ילד בגיל הגן לאלמנטים מוזרים כמו חלונות קדמיים ואחוריים בקימור הפוך המתרחבים כלפי מעלה ועיטורים בצבע שונה במקומות לא ברורים לאורך ולרוחב המרכב.

אחרי שמתגברים על השוק הראשוני (וזה בהחלט לוקח לא מעט זמן), ניתן להתרשם מהרבה אלמנטים מקוריים כמו פאנל סולארי על גג הרכב שאמור לספק לפחות חלק מהאנרגיה למנועים החשמליים שאמורים לאפשר ל-REDS לנוע במהירות של עד 120 קמ"ש, דלתות הזזה המאפשרות גישה נוחה לקבינה אשר מציעה, למרות המימדים הקטנטנים, מרווח פנימי נדיב מאוד לארבעה מבוגרים בעת נסיעה ואופציה לאכלס אפילו חמישה אנשים בעת עמידה.

המושבים הקדמיים ניתנים לקיפול או לסיבוב ב-180 מעלות לטובות מפגשים חברתיים או פגישות עסקים ובמצב עמידה (ואולי גם במצב נהיגה אוטונומית מלאה אם מערכה כזו תוצע) ההגה מתקפל לכיוון החלון.

כמו כן ניתן לציין את מסך מערכת הבידור המזדקר מהדשבורד בעת עמידה, מערכת עיסוי במושבים הקדמיים, שולחן הנשלף מתקרת הרכב ועוד אין ספור גאדג'טים מקוריים.

מן העבר השני בשלב זה לא פורסמו יותר מדי פרטים אודות מערכת ההנעה, טווח הנסיעה בין טעינות ותג המחיר הצפוי, אך היזמים מבטיחים שה-REDS בהחלט צפויה להגיע לייצור בתוך כשנתיים.

 

 

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.