• Ad
  • כריות-האוויר המסוכנות: סובארו מצטרפת, מה עם שמונה יצרניות נוספות?

    סובארו תחליף כריות מסוכנות ב-17,668 מכוניות בישראל. שמונה יצרניות רכב נוספות טרם פרסמו קריאות לתיקון, אבל סביר מאד שכריות דומות הותקנו גם אצלן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת סמל"ת, יבואנית סובארו לישראל, הצטרפה היום (ב') אל יוניון מוטורס יבואנית טויוטה כאשר הכריזה על כוונתה לקרוא לתיקון ל-17,668 מכוניות מדגמי אימפרזה ו-WRX משנות הייצור 2004-2007 לצורך החלפת מנגנוני ניפוח מסוכנים של כריות-אוויר מתוצרת חברת טקאטה.

    כפי שפורסם בחודשים האחרונים, טקאטה – היצרנית הגדולה ביפן של כריות-אוויר בטיחותיות, ייצרה כשישים מיליוני מנגנוני ניפוח שבהם השתמשה בחומר נפץ לא יציב, ואלה הותקנות במכוניות מתוצרתם של אחת עשרה יצרניות רכב שונות.
    במקרה שבו נחשף חומר הנפץ ללחות, או מסיבות לא ידועות אחרות, כאשר מופעלות כריות-האוויר הוא מתפוצץ בעוצמה רבה אשר גורמת לקריעת מיכל המתכת שבו הוא מאוחסן – ולהתזת זרם לוהט של חלקי מתכת שעלולים לפגוע בנהג ו/או בנוסעים במכונית.

    לא ברור האם לקריאה לתיקון של סובארו יש או אין קשר לכך ש-19.5% מן הבעלות בחברת FHI, חברת האם של סובארו, מוחזקים בידי טויוטה – שהפכה לרגישה במיוחד לקריאות לתיקון מאז הטראומה שלה בשנים 2009-2010 בארה"ב, אבל כן ברור שלא כל שאר יצרניות הרכב שנמצאות ברשימת הלקוחות של טקאטה פרסמו עד עתה קריאות דומות בישראל.

    לפני מספר חודשים פרסמה חברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, קריאה לתיקון לכמעט 7,500 מכוניות מדגמי ג'אז, סיביק, אקורד, CR-V וסטרים משנות הדגם 2001-2003, אבל היות שהונדה היא הלקוח הגדול ביותר של טקאטה (ואף מחזיקה באחוז קטן מן הבעלות בחברה) – ולנוכח המספר הקטן של מכוניות שנקראו לתיקון בישראל – לא מן הנמנע שזהו רק קצה הקרחון בכל הנוגע לצי המכוניות של הונדה אצלנו.

    סובארו לגאסי מבחן ריסוק

    יצרניות נוספות, בהן פיאט-קרייזלר, ב.מ.וו. ארה”ב, פורד, ג’נרל מוטורס, מאזדה, מיצובישי, ניסאן ואיסוזו, טרם פרסמו קריאות לתיקון בנושא זה בישראל.

    חשוב להדגיש שיבואניות המכוניות הללו לישראל תלויות ביצרניות הרכב בכל הקשור למידע אודות פגמים בכלל, והצורך בביצוע קריאות לתיקון בפרט – ולא הן אלה שמעכבות הודעות בנושאים כאלה.

    יצרניות הרכב, בהתאם לשיקולים שלהן, מודיעות לנציגיהן אודות הצורך בביצוע קריאות לתיקון בכלל, וגם בכל הקשור לכריות-האוויר הפגומות של טקאטה.

    יחד עם זאת, מאד סביר להניח שבמהלך של קריאה לתיקון כל כך נרחבת, שנוגעת לעשרות מיליוני מכוניות ותלויה באספקת חלקי חילוף שתארך זמן רב – יצרניות הרכב מבצעות "ניהול סיכונים" ומעדיפות להתחיל את התיקון בשווקים שבהם הן עלולות לספוג סנקציות של הרגולטורים, כלומר משרדי התחבורה במדינות השונות.
    מצב כזה לא מתקיים בישראל, היות שככל הידוע לנו – גם על פי התעלמות משרד התחבורה מפניותינו החוזרות ונשנות – במשרד התחבורה הישראלי לא פעלו עד היום באופן אקטיבי בנושא זה, ולא פנו אל אף יצרנית רכב בבקשת הבהרות.
    למעשה, כלל לא ברור האם במשרד התחבורה הישראלי בכלל מודעים לבעיה הקשה הזאת, ואם ננקטה שם כל פעולה בנושא.

    אגב, כמו טויוטה גם יבואנית סובארו טרם פרסמה רשימה מדויקת של המכוניות שכלולות בקריאה הנוכחית, וגם היא לא מסרה עדיין מתי יגיעו ארצה חלקי החילוף הנחוצים לביצוע התיקון. מחברת סמל"ת נמסר ש"בתקופה הקרובה יוזמנו לקוחות הרכבים המיועדים לביצוע החלפת כרית האוויר במרכזי השרות המורשים הפזורים ברחבי הארץ. משך הטיפול כשעה וחצי, והוא מבוצע ללא כל חיוב של הלקוח".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.