• Ad
  • 14 משאיות מתוצרת היצרנית השבדית-גרמנית נסעו 24 שעות ברציפות מסביב לשעון. בעצם, הן היו השעון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקניה ניצחה את מבחן הזמן: בניסיון – מוצלח יש לומר – לחלץ מאיתנו קריאות התפעלות הפיקו בשבוע שעבר אנשי יצרנית המשאיות השבדית סקניה תעלול מרהיב שבו יצרו 14 משאיות מתוצרתם את שעון הזמן הפועל הגדול ביותר בעולם.

     

    משאיות סקניה באתגר הזמן 004

     

    תרגיל יחסי הציבור המרהיב נועד לומר שבעסקי המשאיות הדבר החשוב ביותר הוא להימצא כל הזמן בתנועה ללא תקלות, ולהגיע למקום הנכון בזמן הנכון – בין אם ביום או בלילה.

    אנשי סקניה, אשר שייכת כיום לקונצרן פולקסווגן, בחרו שטח של כ-70 דונם בתוך שדה תעופה נטוש, וסימנו עליו מעגלים שבתוכם סידרו שלוש קבוצות של משאיות שכל אחד מדמה את אחד ממחוגי השעון.

    90 נהגי משאיות החליפו ביניהם משמרות במשך 24 שעות ברציפות, והניעו את  שלושת "המחוגים" בתיאום מושלם תוך שהם עומדים בזמנים ומייצגים את השעה המקומית "על הדקה".

     

     

    התרגיל כולו, אשר נשלט על-ידי המארגנים מתוך מגדל הפיקוח של השדה, החל בדיוק בשעה 19:00 ושודר בשידור חי תוך שהוא מצולם במקביל באמצעות חמש מצלמות קרקעיות שונות וגם ממעוף הציפור.

     

    משאיות סקניה באתגר הזמן 002

     

    לדברי המארגנים, שלוש הקבוצות השונות של המשאיות שיצרו את השעון התמודדו כל אחת עם קשיים אחרים. צוות המשאיות שעבד קשה מכולם הוא, כמובן, נהגי חמש המשאיות שיצרו את מחוג השניות, אשר השלימו סיבוב שלם של המעגל כל 60 שניות במשך 24 שעות.

    לצורך זה נעה המשאית הפנימית ביותר בתוך המעגל במהירות קבועה של 13 קמ"ש, ואילו המשאית החיצונית נעה במהירות קבועה של 53 קמ"ש.

    נהגי המשאיות שיצרו את מחוגי הדקות והשעות עבדו אולי פחות קשה אבל היו חייבים לשמור על תיאום מושלם של תנועה ועצירה ביניהם, דקה אחר דקה ושעה אחר שעה.

    דבר המפרסם: "משאיות הן מכונות ענקיות וחזקות אבל הן גם מכשירים שמתוכננים ובנויים בקפידה מחלקים קטנים ומסובכים, ממש כמו שעונים. כל משאית הייתה צריכה להיות מתואמת בקפידה למשימה הספציפית שלה בשעון, ומה שעשה את הפעולה הזאת לאפשרית היא יכולת הניטור והניתוח בזמן אמת שמתאפשרת באמצעות השירותים המקושרים שלנו", אומר סטפן ארוואס, ראש מחלקת התקשורת השיווקית בסקאניה.

    נהגת המשאית אלין אנגסטרום שיחקה תפקיד מפתח כראש צוות מחוג השניות והיא תורמת את התובנה שלה לגבי המבצע: "האתגר התובעני ביותר בהובלה ארוכה הוא דיוק ודייקנות.

    השעון היה המבחן האולטימטיבי בשמירה על הקו שלך, שמירה על המהירות שלך, ומעקב רצוף אחר כל שנייה במשך 24 שעות. כל הנהגים היו חייבים להימצא בסנכרון מושלם, ודיוק היה המפתח להשגת מטרה זאת".

    לנו לא כל כך נעים לקלקל את החגיגה אבל האמת חייבת להיאמר: אם התרגיל הזה מוכיח משהו, מעבר כמובן לחוויה הוויזואלית המרהיבה שהוא מספק לנו, הרי זאת  דווקא התובנה שעסקי התובלה העתידיים לא יוכלו להיות מבוססים על נהיגה אנושית, ומשאיות עשויות להיות הראשונות לקבל שליטה אוטונומית, מבוססת מחשב.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כמו שעון: משאיות סקניה נוסעות באתגר הזמן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.