• Ad
  • קינג לונג

    כלמוביל החלה בשיווק מידיבוס תיירותי של קינג לונג הסיני

    אוטובוס סיני נוסף מתחיל את דרכו בישראל. הפעם מדובר במידיבוס של קינג לונג עם מנוע קמינס ותיבה של ZF
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרניות האוטובוסים הסיניות מרחיבות את דריסת רגלם בשוק הישראלי. כלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי, החלה בשיווק מידיבוס תיירותי חדש של מותג קינג לונג (King Long) הסיני. וכפי שכב דיווחנו הבוקר, אוטובוס ראשון כבר הגיע לפני חודש לצורכי תקינה ורישוי.

    צ’ינה מוטורס מציגה שמות חדשים לאוטובוסים

    זהו מידיבוס מדגם XMQ6996Y שמאפשר הסעה של  35, 37 או 39 נוסעים בנוסף למדריך ונהג ומוצע בעולם במגוון מנועים ותיבות הילוכים. אלינו הוא מגיע עם מנוע אירו 6 של קמינס בנפח 6.7 ליטר (313 כ"ס) בשילוב תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים של ZF. עוד במפרט: סרן אחורי עם כריות אוויר, ומערכות בטיחות שונות כמו בקרת בלמים אלקטרונית (EBS) ומערכת בקרת יציבות.

    מי את קינג לונג?
    קינג לונג היא יצרנית צעירה במונחי עולם הרכב כשפעילותה מתחילה בשנת 1988. למרות שמדובר בתקופה קצרה יחסית, היא כיום נחשבת לאחד מיצרני האוטובוסים הגדולים בעולם. החברה מיוצגת בכ-80 מדינות בעולם ומייצרת מגוון רחב של אוטובוסים תיירותיים, בינעירוניים, עירוניים, מפרקיים ומפרקיים רבי קיבולת (BRT), אוטובוסי קומותיים, מידיבוסים ומיניוואנים.

    לפני כחמש שנים חברת 'מאיר', חתמה על הסכם זיכיון ליבוא מותג קינג לונג, אולם ככל הנראה בגלל התנגדותה של חברת וולבו אשר מיוצגת על-ידי מאיר, ההסכם לא יצא אל הפועל. כולמוביל היתה שם בשביל להרים את השברים וב-8 במאי 2013, בטקס בהשתתפותם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וד”ר שמואל חרל”פ, הבעלים של קבוצת כלמוביל, נחתם הסכם שיתוף הפעולה.

    הכיבוש הסיני
    כשיוטונג בראשות איש העסקים איציק קויפמן נכנסה לישראל בשנת 2011, רבים הטילו ספק ביכולתה להצליח לנוכח המותגים האירופאים המבוססים. פחות מארבע שנים חלפו ובסיכום 2014 יוטונג כבר הצליחה להתברג במקום השלישי בטבלת האוטובוסים הכבדים (מעל 10 טון) עם 227 מסירות, מקדימה את מרצדס עם 212 מסירות ואחרי וולבו ומאן (עם 356 ו-392 מסירות בהתאמה). סך-הכל מאז עלייתה ארצה מכרה יוטונג מעל 400 אוטובוסים – נתון מאוד מכובד ומפתיע לכשעצמו.

    המתחרות שלא הצליחו להפחית עוד את מחירי דגמיהם, החליטו לנסות להיאבק ביוטונג במגרש שלה: יבוא מותגים נוספים מסין שיספקו מענה לדרישת השוק לאוטובוסים זולים יותר. בסוף שנה שעבר הצטרף מותג 'גולדן דרגון', שמיובא על ידי קבוצת אוטו חן שבשליטת משפחת בליליוס (לשעבר יבואנית מכוניות ואוטובוסי מרצדס וכיום בעלת בעלות חלקית בחברת התחבורה הציבורית 'סופרבוס'). בזכות מכירה מאסיבית לחברת התחבורה הציבורית שברשותה מסרה היבואנית 130 אוטובוסים וזאת לעומת 86 אוטובוסים של יוטונג שנמסרו במהלך אותה תקופה.

    שחקנית נוספת שצפויה להיכנס למשחק היא זונגטונג (ZhongTong) הסינית אשר תיוצג על-ידי חברת 'מאיר', יבואנית מכוניות וולבו, הונדה ויגואר. חברת מאיר היא היבואנית הגדולה ביותר בתחום ונמצאת בכל הרבדים ובכל הרמות של שוק האוטובוסים. היא נציגה של מותג וולבו בעלת נתח השוק הגדול בישראל, היא מפעילה של קווי תחבורה ציבורית, באמצעות חברת 'קווים' ובשונה מהמתחרות היא גם בעלת הבית של חברת 'מרכבים', יצרנית של מרכבי אוטובוסים.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.