• Ad
  • אל פלח השוק שנזנח על-ידי סמארט בשנת 2005 תשיק ימאהה מכונית ספורט עירונית קלה, קטנה, יעילה וככל הנראה גם מלהיבה, עם רמזים למק-לארן F1
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יאמהה שחררה הלילה תמונה ראשונה, מטושטשת בכוונה, של מכונית קונספט ספורטיבית קטנה שאותה תציג בעוד כשבוע בתערוכת טוקיו.

    לנוכח תמונת הפרופיל הסכמתית, שמאתגרת את הדמיון, אנשי יאמהה לא צריכים לפרט יותר מידי, שכן מבט אחד מספיק כדי להבין שמדובר במשהו שנועד לייצר כיף.
    ואכן, גם כדי לשמור אותנו במתח, היפנים לא מנדבים אף פיסת מידע למעט הכותרת שהם מעניקים לדגם התצוגה – "4 Wheeler", אשר יכול להיות גם השם של הדגם וגם כותרת שנועדה לציין את העובדה שבשונה מן הדגמים האחרים שלהם כאן לא מדובר בכלי דו-גלגלי…

    כל שאנשי יאמהה מציינים בשלב זה הוא ש-"4 Wheeler" – הוא דגם תצוגה אשר מושפע בעיצובו מאופנועי הספורט שלהם, ושהוא "מבטא את הסגנון הייחודי של ימאהה".
    עוד הם מציינים ש"קנדו היא מילה יפנית שמתארת רגשות של סיפוק עמוק והתרגשות עזה, כפי שאנחנו חווים כאשר אנו נתקלים במשהו בעל ערך יוצא דופן".

    או קיי, בסדר, בינתיים אפשר להסתפק בתמונת הפרופיל המטושטשת שמציגה מכונית די דרמטית, כזאת שבהחלט תעשה טוב ליצרן אופנועים שמבקש"לבצע כניסה" לשוק המכוניות הצפוף והתחרותי.

    העיתון היפני ניקיי מצטט את הירויוקי ינאגי, אשר שימש בעבר כנשיא יאמהה, שאמר שהחברה מבקשת לגוון את עסקי הליבה שלה – עניין די מובן מאליו לנוכח השפל שחווים עסקי האופנועים המסורתיים – ושהיא "מתכוונת להקצות סכומי כסף משמעותיים כדי להרחיב את יכולותיה בתחום זה".

    שת"פ בריטי, תחרות גרמנית

    יאמהה היא לא רק יצרנית האופנועים השנייה בגודלה ביפן אלא גם שחקנית משמעותית מאד בתחום המנועים בכלל והמנועים הימיים בפרט, ובעבר אף ייצרה בקבלנות מנועים עבור יצרניות מכוניות כמו פורד.

    פלח השוק שאליו היא מכוונת הוא תחבורה עירונית אישית, כלומר מכוניות קטנות ויעילות מבחינת הממדים וצריכת האנרגיה, ושם היא תפגוש בראש ובראשונה את סמארט של מרצדס – אם תכוון כלפי מעלה, או מכוניות בסיסיות וזולות כמו טאטא נאנו אם תביט כלפי מטה.

    הכסף הגדול, בכך אין ספק, נמצא בוואקום שהותירה אחריה 'סמארט רודסטר' – הדו-מושבית הקטנה שייצרה סמארט למשך תקופה קצרצרה, בין 2003 ל-2005, וממנה יוצרו בסך הכל כ-43 אלף אקזמפלרים.

    בהיעדר מידע מוצק אודות כוונותיה אפשר להתחיל בתערוכת טוקיו 2013, שבה הציגה יאמהה את דגם התצוגה MOTIV – מכונית עירונית קטנה אשר נהגתה ותוכננה על ידי סדנת העיצוב של גורדון מאריי, המעצב של מכונית-העל מקלארן F1.

    אחת התכונות החשובות של 'מוטיב', כפי שתוארה בשעתו על-ידי אנשי יאמהה, היא פלטפורמה מודולרית מודרנית אשר מאפשרת ליצרנית לבנות עליה מכוניות ארוכות יותר או פחות וברוחבים שונים, ותכונה חשובה נוספת היא משקל קל במיוחד.

    בעת השקת דגם התצוגה ההוא, לפני שנתיים, הוקרן ברקע סרטון וידאו שמתאר תצורות מרכב שונות ובהן גם מכונית ספורט קטנה בתצורות קופה ורודסטר, ואנשי יאמהה יותר מרמזו שהיציאה שלהם לשוק תהיה "דרמטית".
    ההערכה היא שגם הפעם, ואולי אף יותר מתמיד, מעורב מאריי בפרויקט – מה שמבטיח שחלק מן המטען הגנטי של הספורטיבית הקטנה שואב השראה ממכונית העל הבריטית היקרה.

    עם זאת, סביר מאד שהדגש של אנשי יאמהה הוא על יעילות – גם מבחינת כושר התנועה של המכונית במקומות צפופים וגם מבחינת תצרוכת האנרגיה שלה.

    ההשערה המתקבלת ביותר על הדעת, לכן, היא שהיפנים לא יסתפקו בהסבת אחד ממנועי האופנועים שלהם להנעת המכונית, אלא יחברו אליו מערכת חשמלית ליצירת מכונית היברידית יעילה, וספורטיבית.
    האפשרויות מתחילות במנוע בנזין אטמוספירי תלת-צילינדרי בנפח 1.0 ליטר, כפי שהוצג עם 'מוטיב', דרך הגדשת טורבו אופנתית לאותו מנוע או הנעה היברידית – ועד להנעה חשמלית טהורה.

    ככל שידוע כעת, שוק היעד העיקרי של המכונית יהיה אירופה, ויאמהה מחפשת אחר המדינה שתעניק לה את התנאים הטובים ביותר להקמת מפעל שם, או אחרי קבלן משנה שיבנה עבורה את המכונית.

    מה שבטוח הוא שאנשי יאמהה מבקשים להלהיב אותנו ולפתח ציפיות גבוהות, ואנשיה צוטטו כבר לפני שנתיים כשהבטיחו ש"ימאהה לא הייתה נכנסת לשוק הארבעה גלגלי כדי לייצר משהו דומה לכל מה שקיים בו. אנחנו לא חושבים בדרך הזאת והמטרה שלנו היא להפגין חדשנות הנדסית".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    ימאהה תייצר מכונית ספורט קטנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.