• Ad
  • תקלות אופייניות ברכב

    יו"ר איגוד המוסכים מאשים: משרד התחבורה מפעיל עלינו לחץ לא ראוי

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים, מאשים את מנכ"ל משרד התחבורה בנקיטת "טקטיקות לא ראויות" שמטרתן למוסס את התנגדות האיגוד לנוסח הנוכחי של חוק הרישוי

    "משרד התחבורה ביצע "שימוע פתע" לנציגי איגוד המוסכים במטרה לעקוף את התנגדותנו וצרכינו הבסיסיים בטקטיקות לא ראויות"- כך מאשים יו"ר איגוד המוסכים רונן לוי באגרת ששיגר בסוף השבוע שעבר לחברי האיגוד.

    לדברי לוי, נציגי האיגוד הוזמנו בשבוע שעבר לפגישה עם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, אשר צרף אליה יועצים משפטיים ממשרד התחבורה וממשרד האוצר, נציג של הממונה על ההגבלים העסקיים ונציגים נוספים ממשרד התחבורה.

    "במקור ולפי הבנתנו", כותב לוי, "הפגישה נקבעה בכדי לנסות לשלב סעיפים להסרת החסמים על המוסכים החוקיים אך בפועל בוצע מעין "שימוע פתע" לא ברור ולא מוגדר שנראה שבוצע לצורכי פרוטוקול בלבד ואולי בכדי לעקוף את התנגדותנו וצרכינו הבסיסיים בטקטיקות לא ראויות".
    …"במקום שאנו נקבל מהם תשובות כיצד בדעתם לפתוח את השוק ולהציל את המצב – קיבלנו מטח של שאלות וחקירות, שאין לנו כיצד להסביר אותן אלא בניתוק מוחלט של הפקידות הממשלתית מהשטח ומהאזרחים ומההמלצות שהם עצמם כתבו והפיצו. בכל מקרה ומאחר וכבר הגענו לפגישה, הזכרתי לנוכחים כי שר התחבורה התחייב לפני כלל עם ישראל כי יפעל ליישום כל ההמלצות של פרופ' זליכה, וכי בעלי מוסכים רבים הסתמכו על התחייבות שווא זו. אז מה באמת גרם לשינוי עמדתם ופועלם של אלה בשלוש השנים האחרונות? לאלוהים פתרונים"- כותב לוי.

    לוי מזהיר שאם לא תתקבלנה המלצות האיגוד לשיפור חוק שרותי רכב "אנו חוששים מפני המשך הרס הענף ועתידו המקצועי והתעסוקתי וברור שגם בטיחות האזרחים תיפגע. הצרכן הפרטי ימשיך לספוג את עלויות הסבסוד הצולב ואת העליות העקביות בעלויות הפעלת העסקים, המחירים ימשיכו לעלות: רכב חדש, רכב משומש, חלקי חילוף, ביטוח, אגרות שונות.
    מוסכים חוקיים ובבעלות פרטית (להבדיל מבעלות יבואן רכב או חברת ליסינג או חברת גרירה) לא ייהנו מהסרת חסמים כשאר חבריהם לענף, הגם שהם אלה המשווקים והמייצרים בפועל את רווחי העסקים הגדולים…

    …לעומת זאת פתיחת החסמים למוסכים (בעקבות יישום חוק שירותי רכב במתכונת שמציע האיגוד – ב.ב.) תגביר את ההנחות למוסכים, תרחיב באופן משמעותי את מספר יבואני החלקים המשווקים למוסכים, תאפשר תחרות על חלקים מקוריים, תפסיק את כפיית התקנת חלקי חילוף המסופקים ישירות על ידי יבואני הרכב/חברות ליסינג/חברות ביטוח ותגביר את התחרות שתועיל לצרכן הסופי – זה יקבל מוצר יותר איכותי בעלות נמוכה יותר אם המלצותינו לשיפור החקיקה יתקבלו"- כותב לוי.

    לאגרת צורפה "סקירה קצרה ומאכזבת – עם מה התחלנו ומה נשאר בהצעת חוק הרישוי", וכך נכתב בה: "התהליך החל מקול התרועה בו התקבלו המלצות ועדת זליכה ועד ליום העצוב הזה, בו הצעת חוק רישוי השירותים לרכב הגיעה למצב אנורקטי קריטי שמשמר בפועל את החסמים, ואינו מעודד תחרות אלא המשכו של נזק:

    1. הנגשת מידע, ציוד והכשרות לכלי רכב חדשים לכלל המוסכים החוקיים בישראל – לא יושם עד היום ולא ברור מהצעת החוק הכיצד ימומש בפועל.
    2. פתיחת התחרות בענף שירותי התיקון לכלי רכב כבד ונוסעים ולדו-גלגלי – לא הוכנס לחוק.
    3. איסור בעלויות צולבות – יבוא רכב/ליסינג/ביטוח/הסעת המונים/צמיגים – לא הוכנס לחוק.
    4. פירוק השליטה של יבואן רכב בהיקף לקוחות משמעותי – איסור בעלות על יותר ממוסך אחד ומאולם תצוגה ומכירות אחד – לא הוכנס לחוק.
    5. הגבלת היקף ההנחות לחברות ליסינג יחסית לצרכן הפרטי – לא הוכנס לחוק.
    6. הגבלת היקף ההנחות על חלקי חילוף למוסכי שירות יחסית למוסכים כלליים – לא הוכנס לחוק.
    7. איסור על חברות הביטוח להפנות לקוחות למוסכי הסדר ו/או למוסך ספציפי – לא הוכנס לחוק.
    8. איסור השפעה על בחירת שמאי ותעריפי שמאות והפעלת פיקוח ממשלתי – לא הוכנס לחוק.
    9. הקמת מאגרי מידע לציבור – מחירי ומקור חלפים, רשימה שחורה של חלקים מסוכנים ועוד – לא הוכנס לחוק ולא בוצע בפועל.
    10. תגבור כוח אדם לאגף הרכב במשרד התחבורה לצורך בקרה ופיקוח על התחרות – לא בוצע בפועל.

    תגובת משרד התחבורה טרם התקבלה

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.