• Ad
  • יונדאי איוניק מסתערת על שוק המשפחתיות הקומפקטיות עם יעד מסירות של 10,000 מכוניות בשנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס, מיצובישי ויונדאי לישראל, השיקה היום (א') באופן רשמי את 'איוניק' בישראל, עם תג מחיר של 136,000 ש"ח לגרסה הבסיסית ו-140,000 ש"ח לגרסת הפרימיום.

     

    השקה ישראל יונדאי איוניק 004

     

    איוניק תתמודד בשוק הישראלי בעיקר מול טויוטה פריוס וטויוטה אוריס ההיברידית, ואם תגיע בעתיד גרסה חשמלית שלה היא תתמודד גם מול ניסאן ליף.

    עם זאת, יבואני יונדאי מתכוונים למכור בין 8,000 ל-10,000 יחידות לשנה כלומר שהמאמץ העיקרי של כלמוביל יהיה מול כל המשפחתיות הקומפקטיות בעלות מנועי 1.6 ליטר רגילים (או מקביליהם המוגדשים) בקטגוריה הקומפקטית שעדיין מהווה כ-27% מכלל המכירות בשוק.

    בנוסף, קרב אמוציונלי ולא פחות מעניין יתקיים מול המתחרה מבית – קיה נירו.

    איוניק הוא דגם מקביל לקיה 'נירו', אשר הושק על-ידי חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, לפני כשבועיים. אלא שבשונה מן התצורה היותר 'קרוסאוברית' של נירו – 'איוניק' היא מכונית משפחתית קומפקטית בתצורת סדאן/ליפטבק.יונדאי איוניק בישראל 775

    כמו נירו, גם איוניק מבוססת על פלטפורמה ייחודית שיונדאי-קיה פיתחה על בסיס הפלטפורמה הקומפקטית שלה כך שתתאים למערכות הנעה אלטרנטיביות, והיא מוצעת בעולם כמכונית היברידית (כפי שהושקה אצלנו), כחשמלית, ובעתיד הקרוב גם כמכונית פלאג-אין, כלומר היברידית-נטענת.

    מבחינה זאת טוענת יונדאי לחידוש עולמי היות שאיוניק היא המכונית הראשונה שאיננה הסבה של דגם סדרתי אשר תוצע בשלוש תצורות הנעה אלה.

    יחידת ההנעה, שגם היא משותפת ליונדאי ולקיה, מבוססת על מנוע הבנזין האטמוספירי של יונדאי-קיה, בנפח 1.6 ליטר, לאחר שהוסב לשיטת מחזור אטקינסון וחובר למנוע חשמלי וממנו לתיבת הילוכים בעלת מצמד כפול.

    איוניק "יושבת", כאמור על אותה פלטפורמה כמו נירו ושתיהן חולקות בסיס גלגלים נדיב של 270 ס"מ, אולם לאיוניק יש תא מטען גדול משמעותית משל נירו (550 ליטר לעומת 401), היא קלה ממנה ב-130 קילוגרם, ארוכה ממנה ב-11.5 ס"מ, רחבה ב-1.5 ס"מ ונמוכה ב-9.5 ס"מ.

    כמו נירו גם איוניק נהנה מהטבת מס לפי שיטת 'המיסוי הירוק', והמדינה גובה עליו רק 30% מס קניה לעומת כ-83% (לפני הטבות מס שנגזרות מקבוצת הזיהום).

    מאידך, 'נירו' מתהדר בעיצוב אופנתי יותר, ועם תג מחיר דומה צפויה תחרות מעניינת בין שני המוצרים.

    מה שבטוח זה שלא מדובר רק בתחרות עסקית אלא גם בקרב אמוציונלי בין כלמוביל לטלקאר אשר נוגע גם למאבק שהחל עם ספורטאז' וטוסון.

    יבואני יונדאי "מחזירים" לאנשי טלקאר על ההפתעה ההיא, ועם או ללא קשר הם קבעו לאיוניק תג מחיר נמוך ב-1,000 ש"ח מזה של נירו. בכלמוביל גם מציעים 5 שנות אחריות מלאות לרכב (במקום 3 בקיה נירו) ו-7 שנות אחריות לסוללה ולמערכת ההיברידית.

    בנוסף, אולי כלקח מהטוסון, איוניק מוצע עם אבזור בטיחותי מלא, כמו ב'נירו', שכולל מערכת בלימה אוטונומית עם התרעת התנגשות וזיהוי הולכי רגל, סיוע אקטיבי בשמירה על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אקטיבית. הגרסה המאובזרת יותר מוצעת גם עם מערכת זיהוי תנועה בשטחים מתים.

     

    יונדאי איוניק בישראל 774

     

    דווידי פיאמנטה, מנהל חטיבת הרכב הפרטי בכלמוביל, אמר שאיוניק הוא רכב שכ-50% מן המכירות שלו יגיעו משוק ציי הרכב, בין השאר בזכות חסכון משמעותי לעלויות הדלק של המעסיק.

    מבחינת התצורה והממדים מתחרה איוניק "בתוך הבית" ביונדאי אלנטרה על פלח השוק של מכוניות משפחתיות קומפקטיות, ובמקרה של יונדאי ישראל מדובר בבעיה לא פשוטה שכן איוניק מציע הצעה הרבה יותר אטרקטיבית למקבלי רכב צמוד ממקום העבודה ולמעסיקים.

    עלות 'שווי השימוש' בה נמוכה ב-500 ש"ח לחודש (מהברוטו) למי שבוחר להשתמש בה כמכונית צמודה, והיא גם הרבה יותר חסכונית בדלק – גם ביחס לאלנטרה וגם ביחס למשפחתיות ממוצעות אחרות – ולכן אטרקטיבית יותר עבור ציי הרכב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    יונדאי משיקה את 'איוניק' בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.