• Ad
  • יונדאי ישראל מציגה: מערכות בטיחות מקוריות בכל דגם חדש

    יונדאי מיישרת קו עם היצרניות המובילות ותציע מערכת בלימה אוטונומית במקום מובילאיי בהתקנה מקומית. 'טוסון' – הדגם הנמכר ביותר של יונדאי בישראל – מוצע במספר רמות אבזור חדשות ועם גרסת 2.0 ליטר בסיסית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, הציגה את מגוון דגמי 2018 החדשים ואיתם בשורה חשובה: "מובילאיי בהתקנה מקומית אאוט – מכוניות שבולמות בעצמן אין".

     

     

    במסיבת עיתונאים שנערכה בתל-אביב הכריזו דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, וגילי פריאנטה, מנהל חטיבת המכירות, שכל דגם חדש של יונדאי שיושק מעתה בישראל ישווק כבר ברמת האבזור הבסיסית שלו עם כל מגוון מערכות הבטיחות המקוריות שהיצרנית מציעה בו. בנוסף, היבואנית תשדרג ככל האפשר חלק מן הדגמים האחרים.

    מדובר במהפכה חשובה ובעלת ערך רב עבור המשתמשים במכוניות, בעיקר על רקע העובדה שבשלוש השנים האחרונות העדיפו אנשי כלמוביל להציע את המכוניות שלהם עם מערכת 'מובילאיי' בהתקנה מקומית, וזאת גם בדגמים שבהם מותקנת מערכת הבטיחות החשובה ביותר כיום – בלימה אוטונומית.

    מבחינה זאת יונדאי מיישרת קו עם מובילות השוק, בהן לא רק יצרניות פרימיום אלא גם פולקסווגן וקיה. אלה מיישמות מדיניות דומה על אף שעיוות המס הישראלי גורם לה להיות פחות משתלמת כלכלית.

    עם זאת, יש לזכור שמערכות בלימה אוטונומיות הופכות במהירות לסטנדרט של תעשיית הרכב היות שפרויקט הבטיחות Euro-NCAP לא מעניק ציון מרבי למכוניות שלא מצוידות במערכות כאלה.

    באותו מעמד הציגו אנשי יונדאי את דגמי 2018 החדשים ובהם שתי מכוניות חדשות: סונטה ו-i30, כמו גם גרסה חשמלית טהורה ל'איוניק' ואת גרסת מנוע הטורבו-בנזין של 'טוסון'.

    יותר בטיחות באותו כסף

    לדברי דוידי פיאמנטה, בדיקה פנימית שערכה כלמוביל העלתה שכלי רכב שבהן מותקנת מערכת בלימה אוטונומית ומערכות התראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה היו מעורבים במחצית מספר תאונות החזית ביחס לכלי רכב שלא מצוידים במערכת כזאת.
    על אף שמדובר בבדיקה לא מדעית המשמעות שלה היא שמכוניות שמצוידות במובילאיי בהתקנה מקומית, אשר מתריעות בפני הנהג מפני סכנת התנגשות חזיתית אבל לא בולמות את הרכב – פחות בטוחות מאשר מכוניות בעלות בלימה אוטונומית.

    כאמור, עיוות המס הישראלי, אשר נהגה על-ידי משרדי התחבורה והאוצר שלנו ואשר מעניק הטבות מס מפליגות למובילאיי בהתקנה מקומית מבלי להעדיף מערכות מקוריות, עודד עד עתה את רוב יבואניות הרכב שלא להזמין מערכות מקוריות.

    "מתקפת הדגמים" של יונדאי לשנת 2018 כוללת חמישה דגמים חדשים שמהם הוצגו בינתיים ארבעה. I30 החדשה לגמרי, אשר הוצגה בספטמבר 2016 בתערוכת פריז, מגיעה לאחר תקופת הפסקה בשיווק הדגם הקודם כשהיא מצוידת, כמתבקש, במערכות בטיחות מקוריות ועם תג מחיר צפוי של 130,000 ש"ח לגרסת הבסיס.

    i30 החדשה מוצעת ברמות אבזור 'פרימיום' ו'לוקשרי', עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שמספק 140 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בעלת 7 יחסי העברה.
    המכונית מבוססת על פלטפורמה משודרגת של הדור היוצא אבל מציעה שיפור בממדים ובמרחב הפנימי ואת ציון הבטיחות המרבי של 5 כוכבים בפרויקט Euro-NCAP. המכונית תשווק בישראל בכל גרסאות המרכב שלה: האצ'בק 5 דלתות, סטיישן ו'ליפטבק', ובמהלך 2018 תגיע גם הגרסה הספורטיבית שלה – N.

     

     

    כבר בגרסה הבסיסית מוצעת המכונית עם מערכת בלימה אוטונומית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה ועוד. תוספת האבזור של גרסת ה'לוקשרי', שמוצעת תמורת כ-6,000 ש"ח נוספים, כוללת בין השאר כניסה והתנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי, מושב נהג מתכוונן חשמלית, משטח טעינה לטלפונים ניידים וחיישן גשם.

    סונטה המחודשת, אשר עברה השנה מתיחת פנים, מוצעת מעתה עם מערכת היברידית משופרת אשר לדברי היצרנית משיגה תצרוכת דלק טובה ב-23% ביחס למכונית היוצאת.
    גרסת הבסיס, 'לוקשרי', מוצעת תמורת 165,000 ש"ח ואנשי כלמוביל מתחייבים שהיא מציעה את מפרט האבזור העשיר ביותר בקטגוריית הגודל והמחיר שלה.
    מערכת ההנעה של המכונית ההיברידית משלבת מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.0 ליטר עם מנוע חשמלי שמוזן על ידי סוללת ליתיום-פולימר, ואלה מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בעלת 6 יחסי העברה. יונדאי מעניקה אחריות של 5 שנים לכל מכלולי המכונית ו-7 שנים למכלולי המערכת ההיברידית.

    'טוסון', הדגם הנמכר ביותר של יונאי כעת, מוצע מעתה עם שתי רמות אבזור חדשות. גרסת הבסיס של מנוע ה-2.0 ליטר מוצעת תמורת 145,000 ש"ח, כלומר רק כ-2,000 ש"ח יותר מאשר גרסת ה-1.6 ליטר האטמוספירית הבסיסית, וזה אומר שההעדפה הברורה של לקוחות פרטיים תהיה מנוע ה-2.0 ליטר ואילו לקוחות מוסדיים יבחרו ב-1.6 ליטר ויזכו ככל הנראה להנחה נדיבה.

    מגוון רמות האבזור של 'טוסון', גם בגרסת ה-1.6 ליטר ובעיקר בגרסת ה-2.0 ליטר, מורחב, וכך גם קשת המחירים. בנוסף, יונדאי מציעה מעתה גם את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר וזאת עולה 183,000 ש"ח.

    חשוב להדגיש שבשונה מן הדגמים האחרים יונדאי לא עומדת בהבטחתה למערכות בטיחות מקוריות כבר ברמות האבזור הבסיסיות של 'טוסון' – וזאת בשעה ש'ספורטאז" – האח התאום לבית קיה – הציע מערכות כאלה כבר ביומו הראשון בישראל. לדברי דוידי, יונדאי לא יכולה להוסיף את המערכות הללו לדגם הקיים ותוסיף אותן בעתיד לדגם המחודש.

    מערכת התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה והיגוי אקטיבי מוצעות ב'טוסון' רק מרמת הגימור OPEN SKY PLUS, ואילו התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום והתרעה מפני תנועה חוצה בעת נסיעה אחורה מוצעת בגרסת 'לוקשרי'.

     

     

    אנשי יונדאי הציגו גם את הגרסה החשמלית של 'איוניק' – כיום אחת מן המכוניות המשפחתיות-קומפקטיות הנמכרות ביותר בישראל, למרות שתחילת היבוא הסדרתי שלה ארצה צפויה רק בינואר או פברואר 2018. לדברי דוידי, כלמוביל לא מצפה למכורא מספרים גדולים מן הדגם הזה אולם יש בכך הצהרת כוונות חשובה. הגרסה ההיברידית-נטענת של המכונית לא תיובא ארצה, וזאת – לדבריו – מפני שהפרש המחיר בינה לבין הדגמים האחרים לא מצדיק את היבוא שלה.

    במהלך 2018 תשיק יונדאי בישראל גם את המיני-קרוסאובר החדש שלה, 'קונה', אשר יתחרה בקטגוריה של ניסאן ג'וק ורנו קפצ'ור, אולם פרטים אודות רמות אבזור ומחירים יפורסמו רק בסמוך למועד הגעתו לישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.