• Ad
  • טסלה מגיעה לאזורנו ומקימה מרכז מו"פ, אבל לא בדיוק במדינה שהייתם חושבים עליה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמה חודשים לאחר שטסלה הכריזה על הקמת מרכז מחקר ופיתוח בסין כשלב מקדים לתוכניות להקמת מפעל ייצור מכוניות ברפובליקה העממית, כעת מתברר שהחברה מתכוונת להקים מרכז מחקר ופיתוח נוסף מחוץ לארצות הברית, הפעם ממש כאן באגן הים התיכון.

    עם זאת, לצערנו טסלה לא מגיעה ל "Startup Nation" אשר בה כבר פועלמרכז פיתוח של  ג'נרל מוטורס ומיזמי סטארט אפ בחסות טויוטה הידועה גם כמדינת ישראל, אלא דווקא למדינה שכנה לנו שממש ממש לא מזוהה עם חדשנות והייטק – יוון.

    יתרה מזאת, בניגוד ליציבות הכלכלית אל מול משברים עמוקים בעולם ולנתוני הצמיחה הטובים של המשק הישראלי, ביוון המצב שונה בתכלית והמדינה שכלכלתה מתבססת על תיירות הייתה מספר פעמים בעשור האחרון על סף פשיטת רגל.
    ב-2015 חובות הענק וחדלות הפירעון אף סיכנו את המשך קיומו של גוש היורו ואילצו את הממשלה היוונית לאמץ תוכנית כלכלית דרקונית עם גזרות רבות שנכפו עליה על ידי המדינות המבוססות באירופה.

    עוד ב-TheCar:
    כשמכבים את המוח: מה שקורה כשמאמינים למערכת הניווט
    לוח השנה של פירלי משנה כיוון ונוטש את העירום
    טסלה עושה חרקות בחלל וממשיכה לפרפר על הקרקע

    המשבר הכלכלי המתמשך ביוון נובע, כך לטענת מומחים, לא ממדיניות כושלת של ממשלה זו או אחרת אלא בעיקר מהבדלי תרבות בסיסיים בין אופי האנשים ומוסר העבודה שלהם במדינות השונות של האיחוד האירופאי.

    עם זאת, על אף שתנאי הרקע ביוון לא בדיוק נראים מתאימים לחברה הנמצאת בחזית עולם ההייטק, יצרנית הרכבים החשמליים מעמק הסיליקון החליטה להיענות ל"קול קורא" של משרד המחקר והחדשנות של יוון אשר מנסה לייצר מקורות פרנסה לדור חדש של מהנדסים ואנשי תוכנה יווניים בעזרת מענקים נדיבים לחברות טכנולוגיה בעלות שם שישקיעו במדינה.

    "טסלה החליטה להקים שלוחה קטנה של מרכז המחקר והפיתוח שלה באתונה", אישר גורם רשמי בטסלה. "השלוחה תכלול צוות של מהנדסים ברמת הכשרה גבוהה שיעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם הצוות האמריקאי שלנו ויתמקד בפיתוח ובשיפור טכנולוגיות המנועים החשמליים שלנו".

    טסלה, שאף היא סובלת מגירעונות כבדים בשל עיכובים בלוחות הזמנים לאספקת רכבים חדשים והשקעה גבוהה בתשתיות, מתחילה את הרומן היווני שלה בהשקעה צנועה בסיכון נמוך. עם זאת, גורמים בחברה מציינים כי אם מרכז המו"פ יוכיח את עצמו וממשלת יוון תעניק לטסלה את התנאים התפעוליים האופטימליים, בחברה בהחלט ישקלו להרחיב באופן משמעותי את היקף הפעילות בשכנתנו.

    מעבר לתמריצים הרבים שהממשלה היוונית כנראה מוכנה להעניק לחברות טכנולוגיה כמו טסלה על מנת שאלו יפעלו במדינה, כמו בכל דבר בחיים אין כמו קשר אישי ונראה שהעובדה שד"ר קוסטיס לסקריס,  ראש מחלקת המנועים של היצרנית מעמק הסילקון, הוא יווני אשר רכש את השכלתו באוניברסיטה הלאומית באתונה בהחלט תרמה להחלטה ללכת על זה ולהעניק לדור חדש של מהנדסים יוונים מוכשרים צ'אנס לפרוץ קדימה.

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טסלה מקימה מרכז מחקר ופיתוח באגן הים התיכון – אבל לא בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.