• Ad
  • טיול לסופ"ש: רגליים במים מראשון לציון ועד יפו

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בין מערב ראשון לציון לבין מערב העיר בת ים מחברת רצועת חוף ארוכה ופתוחה. זהו מסלול הליכה ייחודי שמתאים במיוחד לימים אלה, בהם הים רגוע ומפתה.

     

     

    בהמשך, מתחת למצוק הכורכר ועד לעיר יפו, נבנתה לאחרונה 'טיילת צפה', שעשויה מעץ, וניצבת על כלונסאות, והיא מותאמת לא רק למי שלא אוהבים ללכלך את רגליהם בחול אלא גם למוגבלי תנועה אשר מרותקים לכסאות גלגלים. אלה וגם אלה יכולים מעתה ליהנות מן המראה הנהדר, משיב הנפש, של הים התיכון.

    שעות הבוקר מתאימות במיוחד לטיול שלנו השבוע, כאשר מזג האוויר עדיין צונן, הים כחול ומזמין, ואדוות רכות, לבנות, של גלים מתערסלות ברכות ונצבעות בגווני ורוד צהוב של השמש הזורחת. יש שמעדיפים דווקא את שעת השקיעה, כאשר השמש נאספת מערבה ושוקעת אט אט מעבר לקו האופק. גם זאת שעת חסד עם מראות מרהיבים, צבעים רכים ונעימים, וריחו המלוח והמשכר של הים.

     

    לפנינו כשבעה קילומטרים של הליכה על קו לא מוגדר של מים וחול, רגל פה, רגל שם. בשעות בוקר מוקדמות מקדמים אותנו עורבים רעשנים שמחטטים בפחי האשפה שפזורים לאורך המסלול, ושחפים שעורכים צלילות אימונים כשהם מרחפים מעל לכרבולות הגלים ולאחר מכן נוחתים ברכות וצפים בעומק הים, עולים ויורדים על הגלים.

    חוף ראשון לציון רחב, והחול בו רך ולבן. בתוך כדי הליכה שוקעת כף הרגל בחול ורטט נעים עובר בגוף. על קו המים מתגלגלים צדפים עם תנועת הגלים. ראשון לציון נאלצת להסתפק בקטע חוף זעיר יחסית לגודלה: רק קילומטר בודד שאליו נוספו לאחרונה כ-800 מטרים מדרום. מכאן, ועד לחוף פלמחים, נגזל החוף מן התושבים לטובת צרכים ביטחוניים, אבל מצפון נפתחים המרחבים וחובבי הליכה יכולים להגיע בהליכה אל החוף הסלעי של בת ים.

     

    מכאן ממשיכים אל "חוף הסלע", אשר כשמו כן הוא, וממנו אל חוף סי פאלאס שאהוב על תושבי העיר בזכות רצועת סלעים שחוסמת את הלמות הגלים ומספקת הגנה לרוחצים. המים צלולים ומפתים, אבל בהיעדר שירותי הצלה אי אפשר לטבול בו אלא לכל היותר לשכשך רגליים.

     

    מכאן ממשיכים צפונה, דרך הטיילת החדשה שלאורך חוף יפו ועד לנמל יפו. מיטיבי לכת יכולים להמשיך ברצף, דרך הטיילת המסודרת של תל-אביב, עד לנמל תל אביב, שפך הירקון, וחוף תל-ברוך, ומשם להרצליה ולחוף סדנא עלי.

     

    כך מגיעים:

    מי שלא מעוניין לחזור את כל הדרך בחזרה יכול להשאיר מכונית אחת בנקודת הסיום המועדפת עליו – מגרש החניה של חוף תל ברוך בתל-אביב, מגרש חניה בדולפינריום על גבול יפו או מגרש חניה בבת-ים, ולהמשיך עם מכונית נוספת לנקודת הזינוק בחוף ראשון לציון. כדי להגיע לשם יוצאים מכביש 4 ופונים מערבה במחלף ראשון לציון, וממשיכים עד לים, לכביש 441. אפשר להגיע גם דרך נתיבי איילון (כביש 20): עולים במחלף משה דיין ונוסעים מערבה עד למגרש החניה.

    צילומים: דובי זכאי

    הצעות לפעילויות נוספות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.