• Ad
  • טיול לסופ"ש: אל עין עבדת

    נחל צין צובע בירוק את עבדת הקדומה ומחיה את הטבע הדומם, החי והצומח בשמורה בכל ימות השנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נחל צין נוטש את רמת עבדת, חותר במרץ בקמרים של הר הנגב, וצונח בסדרת מפלים מרשימה תוך שהוא מתחתר תחת קניוני ענק מרהיבים.

     

     

    הנחל ניזון ממי מעיינות, בהם עין מעריף, עין עבדת ועין מור, ואלה מותירים אותו רטוב בכל ימות השנה. עם זאת, כוחו ועוצמתו של הנחל ניכרים בעת שיטפונות אדירים שזורמים אליו מרמת הנגב. בעת כזאת, שבה הימצאות בסמוך לערוץ טומנת בחובה סכנת מוות, שוטפים המפלים את הנחל במחזה אפוקליפטי ועוצר נשימה.

     

     

    בסמוך לכניסה של שמורת עבדת מהלך יעל יפה קרניים ומלא הוד ליד עץ אלה אטלנטית, שולח בנו, המטיילים, מבט משועמם שבוחן ברעב אם נמצאת בידינו שקית 'במבה'. סקרנותו נמוגה חיש קל כשהוא מבין שלא נאכיל אותו, והוא שב לנבור בין האבנים. שני נשרים עורכים מעוף בוקר שחצני מעל, ואז נעמדים על ראש המצוק וסוקרים בעין חדה וחשדנית את החבורה הקטנה שמהלכת בשביל שמוביל אל עין עבדת.

    סיסים וסלעיות מרחפים בקלילות, חוצים את הקניון האדיר ומתמקמים על המצוקים, חלקם צולל מידי פעם וחולף במהירות על פני משטח המים, מקוריהם נוגעים ללגימה חטופה שמרעידה את פני המים ויוצרת גלים קטנים.

    קרני שמש בוקר מאיירות את ראש המצוק, מבקשות להניס את הצללים, להאיר ולצבוע את הקניון האפלולי. טחבים, שרכים ו'שערות שולמית' נדים עם זרם המים החלש ומוסיפים צבע ירוק למדבר הדהוי. הטבע חצב כאן קניון מרהיב עם מצוקים אדירים שנישאים והופכים את האדם לזעיר כל כך, במיוחד על רקע סלעי הענק שניתקו מהם בתקופות קדומות, צנחו אל האדמה וכעת הם נחים עליה כפסלים.

     

     

    פתחיהן של שתי מערות גדולות פעורים בצד הדרך, מקושטים בשיחי מלוח בגוון ירוק דהוי ובעצי אשל שצמרותיהם שחו לנוכח הרוחות וזרמי המים. השביל מאובק אבל מסודר ומסומן, ובמהלך ההליכה אי אפשר שלא להרים מבט אל עבר המצוקים המרהיבים ככל שהמרחק ביניהם מצטמצם.

    בתום מספר דקות הליכה מגיעים אל הקניון המפורסם של 'עין עבדת', שקירותיו חרוצים בחריצים דקים בצבעי חום-שחור וביניהם כלואים שכבות של חרסיות וחוואר. המים שלמרגלות הקניון, וקירות הקניון, יוצרים תמונה עם פרספקטיבה מטעה של שני קניונים כפולים שקירותיהם מחוברים זה לזה. כל מי שעובר על הסכר הקטן משתקף במים, ובקצה השביל נמצא מפל מים קטן עם זרזיף דק שמפלס דרך מבעד לסבך ירוק של שערות שולמית ואזוב ירוק.

    מי המפל נופלים בפכפוך עליז אל בריכה גדולה עמוקה שבתוכה זועקת צמחיית המים הירוקה זעקה מתריסה של צבע כלפי צבעי החום והאוקר המאובקים של המדבר. זוג תורים שמצא מסתור בגומחה אפלולית בחלקו העליון של המפל מציץ מידי פעם לעברנו ונראים מבסוטים לאללה.

    אפשר אמנם להסתפק בהליכה אל עין עבדת ובחזרה, אך מי שמבקש מעט יותר אקשן מוזמן לטפס במדרגות חצובות אל מסלול אתגרי שמוליך לכיוון 'עין מעריף', וכולל טיפוס בסולמות אל המפל העליון.

    כך מגיעים: נוסעים על כביש 40 מבאר שבע למצפה רמון, פונים מזרחה אל מדרשת שדה בוקר ויורדים בכביש מדהים אל חניון עין עבדת. (הכניסה בתשלום)

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.