• Ad
  • מעל המושבה הוותיקה ראש פינה, לנוכח הנופים המהממים של הרי הגולן ועמק החולה, מתחזק חזי שגב נקודת תצפית מרשימה לזכר בנו, נמרוד, שנפל במלחמת לבנון השנייה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשעות הבוקר המוקדמות מצפה השמש את העולם בזהב הזריחה, ולאחר נסיעה ארוכה ממרכז הארץ אל ראש פינה חשתי צורך דחוף להזיז קצת את הרגליים.
    חניתי את המכונית בחניון הקטן של המושבה הוותיקה והתחלנו יחד את הטיפוס אל המצפור שמעליו.

     

    dubi zakai 4

     

    מרפסת הנוף בנויה לצד עץ תאנה גדול, שלוחה אל עבר נופי הצפון המדהימים ומאפשרת התענגות של ממש על מופעה של שמש הבוקר שזה עתה טיפסה מעל להרי הגולן, מפזרת בקלילות את ערפילי הבוקר שמונחים על עמק החולה. הרי גולן נדמים בשעה זאת לצל כבד, שטוחים ושחורים, כמו גל ענק שמאיים לשטוף ולכבוש את העמק היפה.

    קרעי עננים שייטו מעל השדות, פה ושם כבר ניתן להבחין בגווניהם האמתיים משני צידיו של כביש 90 שמוליך לקריית שמונה ונראה רדום עדיין בשעת בוקר כה מוקדמת.

    ממרום מצפור נמרוד נראית היטב התנועה הדלילה על העורק המרכזי הזה אבל המכוניות הבודדות נראות מכאן כמכוניות צעצוע.

    קסם המראות נטע אותי על מקומי, מאהיל את ידי מעל עיניי, ועוד אני שקוע בכל אלה הרתיח חברי הזריז את המים והגיש לנו כוס קפה של בוקר: "מול כזה מראה", הוא ציין בצדק, "אפשר בלי קפה?"

     

    dubi zakai 5

     

    נמרוד שגב, בן ראש פינה, נהג לשבת ממש במקום הזה כדי לבלוע בעיניו את יפי הנוף שנשקף מכאן, וקל לדמיין כיצד גם הוא נשבה במראות ובצבעי העמק לעת זריחה ובזמן שקיעה.
    ממש בימים אלה לפני עשר שנים, במהלך מלחמת לבנון השנייה, נמרוד נהרג בעת מילוי תפקידו כחייל מילואים בחטיבת שריון. הטנק שלו ושל חברי הצוות שלו נפגע ממטען צד כאשר חִיפּה על טרקטורים שסללו ציר תנועה בכפר עייתה א-שעב, ולאחר מכן ספג פגיעת טיל נ"ט שגרם להתפוצצות התחמושת בטנק. נמרוד היה בן עשרים ושמונה בנפלו, והשאיר אחריו רעיה, בן, הורים ואח.

    אביו, חזי שגב, בחר להנציח את נמרוד בנקודת תצפית זאת, שנמרוד כל כך אהב, כדי להנחיל את המראות הנהדרים האלה לכל המטיילים באזור ולאפשר להם לשבת ולהירגע במרפסת שמעל בתיה הוותיקים של ראש פינה. כיום חזי עורך סיורים מודרכים למטיילים במושבה.

    כך מגיעים: מחנים את המכוניות במגרש החניה הקטן של ראש פינה ומטפסים בדרך שעולה משם, מהלך של כחמש דקות. את נקודת התצפית אפשר לזהות עוד מן הדרך על-פי עץ התאנה הגדול. אנא שמרו על המקום וכבדו אותו.

     

    dubi zakai 2

     

    בסביבה 1: חזי שגב, כאמור, מבצע סיורים מודרכים במושבה, ועלות הסיורים מממנת את תחזוקת המצפור. חזי שגב: 050-5325732.

    בסביבה 2: בית הכנסת. אתר מאד מומלץ לביקור בראש פינה הוא בית הכנסת הגדול שנבנה שם בשנת 1886. מאחורי בית הכנסת יורדות מדרגות ציוריות אל נחל ראש פינה.

    בסביבה 3: נחל ראש פינה. זהו ערוץ יפה בכל ימות השנה ובמיוחד בחורף ובאביב, עם מים שזורמים בו משלושה מעיינות. בימי הסתיו פורחות חלמוניות צהובות וגדולות על המדרונות התלולים שבחלקו העליון של הנחל.

    בסביבה 4: הבית האמריקני. סמוך למצפה נמרוד ניצב בית שנבנה בשנת 1930 על-ידי ערבי בן הכפר ג'אונה אשר חי מספר שנים בארה"ב. זהו מבנה מיוחד שמוקף בגן יפה, וכיום הוא משמש עמותה לטיפול בילדים, לכן הכניסה אליו מותרת רק לדייריו.

     

    dubi zakai 1

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל מצפה נמרוד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.