• Ad
  • את השקיעה המרהיבה שצובעת את קירות מכתש רמון לעת ערב, וגם את הזריחה, מומלץ לראות מעל גב הגמל שמדרום מערב למצפה רמון
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הר גמל, נקודת ציון בולטת מעל למכתש רמון, שימש לפני שנים כנקודת מפגש לבדואים שחיו ונדדו בסביבה. שנים לאחר הקמת העיר מצפה רמון זיהו תושבים את קו המתאר הייחודי, שנראה כמו גמל כורע, ורבים מהם טיפסו על השביל הבוגדני שמוליך לפסגה כדי לחזות ממנה במלוא הדרו של המכתש.

     

     

    פרנסי העיר התקינו על פסגת הר גמל שולחן גדול שבסיסו ספסל, מבנה די מוזר שניצב בשעתו נטוע על ראש ההר, אולם איתני הטבע שעמלו לפסל את כריעת הגמל פרקו את היצירה הזאת לגורמים והשיבו לטבע את יופיו הבראשיתי.

    לפני שנים אחדות  נבנתה במקום מרפסת תצפית מתוכננת וחזקה יותר שנראית כמו  סל ענק שמקיף את הפסגה. כעת, במבט מלמטה, נראה הגמל המוזר הזה כאילו שעל גבו הונח משטח להעמסת סחורות. מה שלא השתנה הוא הנוף עוצר הנשימה והמראות המרהיבים שנצפים מראש ההר: מכתש רמון, המצוקים, קירות המכתש ומגוון הצבעים בתחתיתו – פרס ראוי למאמציהם של מי שמתמודדים בטיפוס על השביל התלול.

     

     

    ראש הר גמל נישא לגובה של 857 מ' והזמן המומלץ ביותר להימצא עליו הוא לקראת שקיעה: ראשית הביטו מזרחה, שם משתקפים גווני האדום והסגול של השמש השוקעת בקירות המכתש, ורגע לאחר מכן הביטו מזרחה וראו את השמש צונחת אל מעבר לאופק ומותירה אותנו בעלטה, עם שמים זרועי כוכבים. מטייל שובב כתב על שלט מתכלה: "לראות את מכתש רמון ו…לחיות", והוסיפו על כך אנשי העיר: "להיות במצפה רמון מבלי לטפס על הר גמל – כאילו לא היית בכלל".

    מצד שני, פתגם ידוע שמזכיר לנו שאנחנו לא תמיד ערים לפגמים ולטעויות שלנו הוא "הגמל לא רואה את הדבשת שלו", וזה המקום לבחון את הרעיון הזה באופן קצת יותר מילולי. הפגם היחיד בתצפית מ'הר גמל' הוא שאי אפשר לראות ממנה… את הגמל. לכן, למי שכבר טיפס בעבר את המעלה התלול ומחפש אלטרנטיבה ראויה, או למי שרוצה לראות את הגמל עצמו, כדאי לעקוף את ההר מימין וללכת לעבר אמפי קטן שממוקם על שפת המכתש, למרגלות הר גמל בכיוון דרום.

    מכאן אפשר לראות את מראות מכתש רמון על כל גווניו, הריו ונחליו, ואת  ציפורי המדבר שמרחפות ממעל תוך שהן מנצלות את זרמי האוויר, וגם כאן מתעצם כל היופי הזה לקראת שקיעה. מכאן גם רואים את קו המתאר המיוחד שהעניק להר את התואר הר גמל.

    אגב, נא לא להתבלבל: גם ליער אחיהוד שבגליל יש 'הר גמל' משלו, בלב שמורת טבע שנקראת כך וממוקמת מצפון לכביש עכו-כרמיאל ומערבית לכביש 8513.

    מכל מקום, כאשר מתכננים טיול שקיעה אל הר גמל כדאי שלא לא לשכוח לקחת אתכם כוסות, יין או ערכת קפה, מעט עוגיות ומשהו חם ללבוש. זאת גם נקודה אידאלית למי שמחפש מקום רומנטי להצעת נישואין: הרגע המתאים הוא זה שבו  מבעירה השקיעה את המכתש באדום, שניות לפני שהיא נעלמת.

    כך מגיעים: הר גמל שמעל מכתש רמון נמצא מדרום מערב לעיר מצפה רמון, בסמוך לבית ספר שדה 'הר הנגב'. מן הכניסה למצפה רמון יש שילוט מסודר לעבר האתר, ולמרגלותיו נמצא מגרש חניה קטן.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: אל הר גמל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.