• Ad
  • טויוטה תתחרה במרצדס AMG ובב.מ.וו M

    לא רק מכוניות יעילות ואמינות בצורה יוצאת דופן - בטויוטה פוזלים אל עבר חטיבות הספורט של היצרניות הותיקות מאירופה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    Toyota-Lexus-Nurburgring-24h-1זה אולי ישמע לרבים מכם כמו סוג של בדיחה, אך מקורות אמינים בטויוטה מדווחים על כוונה של יצרנית הענק היפנית להקים חטיבת ביצועים בדומה ל-AMG של מרצדס או M של ב.מ.וו.

    בעוד שאף אחד בוודאי לא יטיל ספק ביכולתה של טויוטה לתכנן ולייצר מכוניות יעילות ואמינות בצורה יוצאת דופן, בכל מה שקשור לערך מוסף יש הטוענים כי בטויוטה עושים במכוון כל מאמץ להרוג את חדוות הנהיגה ושמכוניות המותג מרגשות בערך כמו מקרר או מזגן.
    בעבר בהחלט ניתן היה להתחבר לקביעה משעשעת זו, אך נראה כי בשנים האחרונות משהו בטויוטה השתנה ולצד השמרנות האופיינית למותג, אפילו בדגמים העממיים ניתן לפגוש כיום יכולות דינמיות גבוהות יחסית, תאי נוסעים מזמינים יותר ועיצובים מעט פחות אפרוריים.

    עוד ב-TheCar:
    בשורה לחולי הגה תפרנים: בקרוב בייבי GT86
    אודי RS7 במבחן. לאלף נמר
    אלפא חורכת את האספלט ומשפילה את פורשה בנורבורגרינג

    יתכן כי ההצלחה הגדולה של טויוטה בשוק הפרימיום תחת מותג לקסוס היא זו שדחפה את הנהלת הקונצרן שבראשו עומד אקיו טויודה, נכדו של מייסד החברה הידוע כנהג מרוצים חובב וכמעריץ של רכבי ביצועים, לפנות גם לכיוון הספורטיבי.
    הרחק הרחק מקורולה ליסינג עם דלקן, החברה כבר מציעה בשווקים מסוימים גרסאות ביצועים לכמה מדגמיה תחת סדנת TRD בהיקפים נמוכים ועל פי הדיווחים יתכן כי בדרך להקמת חטיבת ביצועים בטויוטה יעזרו ב-Gazoo Racing – קבוצת המרוצים המכינה את מכוניות החברה לאליפות העולם בראלי ומרוצי הסיבולת.

    Toyota-Lexus-Nurburgring-24h-5

    קויי סאגה (Koei Saga), ראש מחלקת המנועים בטויוטה המשמש גם כאחראי על קבוצת המרוצים של החברה, פרש את חזונו בראיון לאוטוקאר הבריטי: "הכוונה שלי היא להרחיב את הנוכחות של Gazoo בדגמים לכביש הציבורי בכל העולם, בדומה לכמה פרויקטים נקודתיים שעשינו לשוק היפני. ברור לי שבאירופה האתגר שלנו הוא קשה יותר אל מול חטיבות ספורט ותיקות ומוערכות, אך אני מאמין כי לא ירחק היום בו נמצב את עצמנו כתת מותג משמעותי ונחשק ממש כמו M של ב.מ.וו".
    לפני שאתם שולחים את סאגה להסתכלות, כדאי להביט לאחור על מעמדם האייקוני, ערכם האספני הגבוה והביקושים הגואים לדגמי ספורט ותיקים של טויוטה משנות ה-80 וה-90 דוגמת ה-AE86 והסופרה ועל יחידות הנעה כמו ה-2JZ שנחשבת לפנינה טכנולוגית נדירה בקרב חובבי הרכב, כדי להבין שהפוטנציאל בהחלט קיים.

    בשנים האחרונות Gazoo הציעה כמה גרסאות משודרגות מאוד במהדורה מוגבלת ל-GT86, אך נראה שהמכונית הראשונה שתוצע בהיקפים משמעותיים יותר תהיה גרסה חמה ליאריס שתתחרה ברכבי הוט האץ' כמו פיגו 208 GTI ופיאסטה ST ובעתיד יש לצפות לגרסה לוהטת במיוחד לטויוטה סופרה החדשה שנמצאת בימים אלא בשלבי פיתוח משותף, יחד עם ה-Z5 של ב.מ.וו.

    toyota m amg

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.