• Ad
  • רכבי הפנאי הפכו בשנים האחרונות ללהיטים הגדולים ביותר של שוק הרכב, אולם למרות הפופולריות הגדולה שלהם הם עדיין סובלים מתדמית חזירית כלפי הסביבה. האם הראב 4, הקרוסאובר ההיברידי הראשון המשווק בארץ הקודש, פותר את הבעיה וצפוי להפוך ליקירם של מחבקי העצים?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ראב 4 היברידייש הטוענים כי הראב 4 של טויוטה, שהושק בדורו הראשון בשנת 1996, היה למעשה הקרוסאובר הקומפקטי הראשון ומי ששימש מקור השראה לסגמנט שנחשב בימים אלה לצומח ביותר בעולם הרכב.

    עם זאת, לפחות בשוק המקומי, כבר לא מעט שנים כבוד הראב לא מצליח לאתגר את חבורת הצמרת בעיקר בשל תג מחיר גבוה יותר מזה של מרבית המתחרים.
    הדור הנוכחי שהושק ב-2013 אמנם הוזל בשנה וחצי האחרונות, אך עם תג מחיר התחלתי של 170 אלף שקלים ובמיוחד לנוכח המגמה הנוכחית של קרוסאוברים במחירים קרובים למשפחתיות הראב נותר קצת מאחור.
    אמנם הראב מציע הנעה כפולה ומרווח פנימי נדיב יותר מאשר של מרבית מתחריו, אך עם רמת אבזור לא מרשימה במיוחד לגרסאות הבסיס ופער מחיר של כ-35 אלף שקלים הוא זכה להצלחה בעיקר בקרב חובבי המותג האדוקים.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: קיה ספורטאז' מול יונדאי טוסון וניסאן קשקאי
    מבחן דרכים: טויוטה פריוס החדשה
    יונדאי סונטה הייבריד מבחן דרכים

    בניגוד לניסאן וליונדאי שניסו ליישר קו עם הספורטאז' של קיה, בטויוטה כנראה לא רצו או לא יכלו להציג גרסת בסיס מוזלת של הראב ובמקביל למתיחת פנים קלילה שהדגם עבר לאחרונה הוחלט להתחיל, בהתאם לערכי המותג, לייבא לישראל את רכב הפנאי גם בגרסתו ההיברידית.
    יצאנו לבחון מה מציעה החבילה בתמורה לתג מחיר של כ-190 אלף שקלים.

    טויוטה ראב 4

    מתרשמים

    עדכוני העיצוב להם זכה הראב לפני מספר חודשים קלים מאוד ובמבט מהצד או מאחור קשה להבחין בהבדלים כלשהם, אך בחזית המצב שונה ועם יחידות תאורה צרות, סבכה בעיצוב חדש ופגוש אגרסיבי יותר הוא משדר מראה מעט יותר מוחצן ו"קרבי".
    בסך הכל, בדורו הרביעי הראב הוא בהחלט רכב פנאי נעים לעין אך אין לו את החינניות של הדור הראשון ועיצובו נראה מעט שמרני ומשעמם אל מול דגמים מתחרים כמו הספורטאז', הטוסון וה-CX5 ומשום מה מהמפרט הישראלי אחרי מתיחת הפנים גולחו מסילות הגגון האופייניות למרבית רכבי הפנאי.
    ההבדלים העיצובים בין גרסת הבנזין לזו ההיברידית מינוריים ומסתכמים ברקע תכול ללוגו טויוטה ובסמלי HYBRID לא גדולים במיוחד על הכנפיים הקדמיות ומאחור.

    יש מי שיאהבו את הצניעות הזו, אולם לא מעט לקוחות הרוצים להתעטף בתדמית ירוקה ורואים ברכבים היברידיים סוג של הצהרה, בוודאי היו מעדיפים בידול של משמעותי יותר של גרסת הכלאיים מרכבי פנאי רגילים, הסובלים לא פעם מתדמית חזירית ומאוד לא ידידותית לסביבה.

    המרווח הפנימי בתא הנוסעים מספק ובולט לטובה אל מול חלק מהמתחרים במיוחד בזכות המושב האחורי הרחב, הרצפה השטוחה והמושבים הקדמיים הנוחים והתומכים.

    כמו כן ניתן לציין הנדסת אנוש טובה ואיכות ההרכבה ללא רבב.
    מפרט האבזור נאה וכולל חישוקי 17' קלים, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט, פנסי לד מלאים, התנעה ללא מפתח, דלת אחורית חשמלית, בקרת שיוט ומערכת מולטימדיה מקורית עם חיבור לנגנים, מצלמת רוורס וקישוריות בלוטות'.

    ראוי לציין שמערכת המולטימדיה המקורית אמנם לא כוללת ניווט עם מפות של ישראל אך מציגה איכות, ממשק משתמש ונוחות תפעול העולים בכמה דרגות על כל אותן מערכות מולטימדיה שאנו פוגשים לאחרונה בהתקנה מקומית.

    הדשבורד עצמו נראה פשוט, עשוי מחומרים קשיחים וסובל מעיצוב מעט מצועצע ובכלל תא הנוסעים, עם ריפודי בד בסגנון ליסינג, לא מצליח לשדר ניחוחות יוקרה התאומים את תג המחיר הגבוה.
    אל תבינו לא נכון, אנחנו ממש לא מחפשים ריפודי עור ולדעתנו ריפודי בד הם בהחלט הבחירה הנכונה, במיוחד ברכב הפונה ללקוחות עם אג'נדה סביבתית, אבל בתמורה לקרוב ל-200 אלף שקלים בהחלט ניתן היה לצפות לתא נוסעים פחות קודר ולבדי ריפוד מזמינים יותר.

    דשבורד - טויוטה ראב 4

    גם מפרט אבזור הבטיחות לוקה בחסר וכולל, בגרסה המשווקת בארץ, רק את מה שמתחייב בחוק ולא שום מערכת בטיחות אקטיבית מתקדמת כמו בלימה אוטונומית, בקרת סטיה מנתיב ושאר מערכות מצילות חיים המגיעות כסטנדרט בכמה דגמים מתחרים זולים בהרבה.

    מתחת למכסה בחזית ניתן למצוא את יחידת ההנעה המשמשת גם את הקאמרי ההיברידית המשלבת בין מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ליחידת הנעה חשמלית ומציגה הספק משולב של 200 כ"ס.

    בעוד שבקאמרי יחידת ההנעה הזו מציבה אותה בקבוצה 2 במדד הירוק ומאפשרת לטויוטה לזכות בהטבת המס (ושווי השימוש) ממנה נהנים כלי רכב היברידיים, בראב, בעיקר בשל יעילות אווירודינמית נמוכה יותר, הגרסה ההיברידית של רכב הפנאי מתמקמת בקבוצה השלישית ומעבר לרף המאפשר לקבל את הטבות המיסוי מהן נהנים רכבים המצוידים בהנעת כלאיים.

    טויוטה ראב 4

    נוהגים

    הראב 4 מעניק לאוחז בהגה את אותה עמדת נהיגה שלטת שאנשים כל כך אוהבים ובשילוב ראות טובה (גם לאחור בזכות מצלמת רוורס מעולה עם חיישני מרחק) וקוטר סיבוב קטן, למרות המימדים המגודלים, הוא מתגלה כפרטנר נעים לתנועה ברחובות הכרך.
    עם זאת, במהירות עירונית על אספלט ישראלי מצולק הראב מעביר יותר מדי משיבושי הדרך לתא הנוסעים ורק כשהמהירות עולה נוחות הנסיעה משתפרת.

    עם כל הכבוד לחובבי הסביבה ולמחבקי העצים, נראה כי הגרסה ההיברידית של הראב תלהיב אתכם במיוחד אם אתם חובבי תאוצות רמזורים. השילוב בין מנוע בנזין לא צנוע בנפחו ומנוע חשמלי מעניק מומנט מצוין בכל טווח הפעולה ודחף משכנע מאוד בזינוקים מהמקום, בתאוצות ביניים וגם בכבישים הרריים.
    הנתונים הרשמיים מספרים על 8.3 שניות למאה קמ"ש ובהחלט נראה שניתן לשחזר את הנתון הזה.
    הכוח הרב שמגיע רק לגלגלים הקדמיים יוצר לא פעם torque steer שמזכיר רכבי הוט האץ' מלפני כמה שנים וחבל רק שבכבישים מפותלים קשה ליהנות מהדחף ולמרות רמה אחיזה טובה ההיגוי מעורפל, רכינת המרכב משמעותית ותחת לחץ נרשמת גם נטיה מוחשית לתת היגוי.

    טויוטה ראב 4 היברידימעבר לתאוצה מרשימה דף הנתונים של טויוטה מבטיח גם צריכת דלק פנטסטית של 19 קילומטרים לליטר אך למרות שבחלקים רבים של המבחן הקפדנו על מוד נהיגה רגוע וחסכוני לא הצלחנו להתקרב למספרים הללו ולהשיג נתון טוב מכ-13 קילומטרים לליטר.

    נראה כי הבעיה המרכזית של מערכת ההנעה ההיברידית של הראב היא קיבולת סוללת הניקל מטאל המיושנת למדי המספקת את הכוח למנוע החשמלי ומתרוקנת במהירות. אפילו עם רגל מרחפת על הדוושה לא ניתן לנוע יותר מכמה מאות מטרים בכוח חשמלי בלבד וכל נגיעה קלילה בדוושת התאוצה או מהירות מעבר ל-50 קמ"ש גורמות לשילוב מיידי של מנוע הבנזין.

    בניגוד לשאר גרסאות הראב 4 ששווקו בארץ במהלך השנים עד כה, הגרסה ההיברידית היא הראשונה המסתפקת בהנעת הגלגלים הקדמיים בלבד.
    עם 17.3 ס"מ מרווח הגחון אמנם די סביר, אך היכולות של גרסה זו מעבר לאספלט הסלול מוגבלות למדי ומסתכמות, כמו במרבית רכבי הפנאי המספקים בהנעת 2X4, בירידה לשבילים מהודקים בלבד.

    מסכמים

    טויוטה ראב 4 היברידייש להניח שמי שיחליט לרכוש את הגרסה ההיברידית של הראב 4 ימצא לא מעט סיבות להצדיק את ההחלטה שלו ויהיה מרוצה מאוד מהרכב, ואכן אי אפשר שלא לציין לטובה את המרווח הפנימי המכובד, את איכות ההרכבה המצוינת ואת יחידת ההנעה העוצמתית.
    אין ספק שמדובר בסך הכל ברכב פנאי טוב, אולם אי אפשר להתעלם מתג המחיר ומהעובדה שבתמורה ל-190 אלף שקלים הראב 4 בגרסתו ההיברידית לא כולל הנעה כפולה, לא מציע ניחוחות פרימיום, לא כולל אבזור שלא ניתן למצוא אצל המתחרים הזולים בעשרות אלפי שקלים, נטול מערכות בטיחות מתקדמות ודי מתבקשות ומעל לכל לא מציג יתרון של ממש, על אף מערכת ההנעה ההיברידית, בצריכת הדלק אל מול רכבי פנאי מתחרים.
    על כן, נראה שמי שמחפש רכב פנאי חסכוני מאוד או תוכן ממשי לאג'נדה הסביבתית אותה הוא מטפח לא ימצא את מבוקשו כאן.

     

    טויוטה ראב 4 היברידי

    טויוטה ראב 4 היברידי טויוטה ראב 4 היברידי טויוטה ראב 4 היברידי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    כבוד הראב הפך לטבעוני? ראב 4 היברידי במבחן

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.