• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעוד כשנתיים יפעלו בקליפורניה כמה עשרות תחנות תדלוק במימן, ואל חלוצות ההנעה המימנית טויוטה והונדה יצטרפו גם יונדאי, וכנראה גם שחקנים נוספים

    בסוף שנת 2016 יפעלו במדינת קליפורניה, ארה"ב, כ-50 תחנות תדלוק במימן, אשר יוכלו להעניק שירות ופריסה לכמעט עשרת אלפי מכוניות מונעות בגז מימן.
    כך העריך, ג'ים לנץ, מנכ"ל חברת טויוטה צפון אמריקה, בכנס "סיעור מוחות ירוק" שערך המגזין 'פורצ'ן' בשבוע שעבר.

    לנץ הכריז באותו מעמד שחברת טויוטה הפסיקה את כל תוכניות הפיתוח של מכוניות חשמליות גדולות שמיועדות לנסיעה בינעירונית, והיא מתרכזת כעת בפיתוח טכנולוגיית הנעה באמצעות מימן.
    לדבריו, בניגוד לטכנולוגיה ההיברידית, שאותה הובילו טויוטה והונדה כמעט לבדן, אל הייצור הסדרתי של מכוניות בעלות הנעה מימנית ייכנסו מספר מתחרים.

    לנץ אמר שטויוטה תפסיק את הפיתוח של כלי רכב חשמליים לטווח ארוך (להבדיל ממכוניות עירוניות), לטובת השקעה בפיתוח כלי רכב שמונעים באמצעות תאי דלק מימניים.
    טויוטה , לדבריו, רואה אפשרות לקיומם של כלי רכב בעלי סוללה חשמלית רק כמכוניות עירוניות לטווחי נסיעה קצרים, אבל לא כפתרון תחבורתי שיוכל להחליף את המכונית שמוכרת לנו כיום.
    "מכוניות חשמליות ייקחו אתכם מהמשרד לרכבת או מהבית לרכבת, וישמשו גם במקומות סגורים כמו קמפוסים", אמר לנץ, "אבל לטווח נסיעה ארוך, כמכונית עיקרית במשק הבית, אנחנו מרגישים שישנן חלופות טובות יותר כמו מכוניות היברידיות והיברידיות-נטענות כעת, ומחר מכוניות עם תאי דלק.
    גם בבחינת עלות לכל רכב, ובראייה של הנזק הסביבתי האמיתי, "מהבאר לגלגל" (כלומר כל הנזקים האקולוגיים שקשורים בתפעול מכונית), כלי רכב מימניים יעילים יותר, וטויוטה הפסיקה לכן מאמץ בן 20 שנים בפיתוח טכנולוגי של מכונית חשמלית".

    לנץ סיפר גם על החלטתה של טויוטה שלא להתקדם הלאה במיזם משותף להם וליצרנית המכוניות החשמליות המהירות 'טסלה', עם תום בניית סדרת פיילוט של 2,600 מכוניות מסוג ראב-4 עם מכלולי הנעה של טסלה.
    "התחושה האישית שלי", אמר לנץ, "הייתה שאני מעדיף להשקיע את הדולרים שלי בפיתוח תאי דלק מאשר בעוד 2,500 כלי רכב חשמליים. אנחנו לא מתנגדים לסוללה חשמלית. אנחנו חברת סוללה גדולה עם 6 מיליון מכוניות היברידיות שפועלות על סוללות."

    אחד הלקחים מן העבודה על מכונית חשמלית, אמר לנץ, הוא שכדי שמכונית מימנית תצליח נדרשת ההקמה במקביל של תשתית תדלוק. רשת כזאת בדיוק תושלם במועד חופף להשקת המכוניות, ולצורך זה השקיעה החברה כ-7 מיליון דולר
    בחברת FirstElement כדי שזו תתחיל בהקמת תחנות תדלוק.
    פירסט אלמנט צפויה להקים רשת של כ-50 תחנות תדלוק במימן ברחבי קליפורניה עד לסתיו 2015. ההערכה של טויוטה היא שנדרשות 68 תחנות תדלוק ברחבי קליפורניה כדי לענות על צרכי 10,000 לקוחות של מכוניות מימניות. לנץ סבור שבמהלך ההשקה יפעלו כבר 50 תחנות, וכן שהרשת תתרחב ל-70 תחנות עד לשנת 2018.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טויוטה מכריזה בזאת על מות המכונית החשמלית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.