• Ad
  • רוג'ר מור, הלא הוא 'המלאך' וגם 'גיימס בונד', הלך אתמול לעולמו אבל הותיר אחריו מורשת מפוארת של מכוניות מרגשות ומרדפים. "מהיר ועצבני", הגרסה האינטליגנטית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עולם הקולנוע נפרד אתמול (ג') משחקן הקולנוע והטלביזיה הבריטי רוג'ר מור, אשר הלך לעולמו בשוויץ בגיל 89, ואוהבי הרכב יזכרו אותו במידה רבה בזכות המכוניות השונות, רבות מהן גם נחשקות ומיוחדות, שכיכבו לצידו בסרטים.

     

     

    רוג'ר מור, אחד מכוכבי הטלוויזיה והקולנוע הבולטים של שנות השישים והשבעים זכור בעיקר בזכות דמותו של ג'יימס בונד, שאותה גילם בשבעה מסרטי הסדרה לאחר שהחליף בתפקיד זה את שון קונרי הזכור לטוב (וגם את ג'ורג' לנזבי שהגיח לסרט אחד).

    עידן רוג'ר מור בסדרת סרטי ג'יימס בונד החל בשנת 1973 בסרט 'חיה ותן למות' (אשר זכור גם בזכות שיר הנושא שבוצע על ידי פול מקרטני ולהקת The Wings). מור נהג בסרט זה בבנטלי 4 וחצי ליטר מודל 1933 אשר מופיעה בפלאשבק מן העבר, וכן לקח סיבוב קצר על שברולט אימפלה.

    שנה לאחר מכן כיכב מור בסרט 'האיש בעל אקדח הזהב' שבו הוא לא בדיוק השתמש בכישורי הנהיגה שלו אבל בסרט מופיעות לצידו לא מעט מכוניות, בהן רולס רויס פאנטום, פורד ת'אנדרבירד ומבחר דגמי AMC ז"ל ('הורנט' שאותה בונד גונב ו'מטאדור' שהופכת למטוס).

    שיא הקריירה המוטורית של מור על המסך היה בשנת 1977 בסרט 'המרגלת שאהבה אותי', שבו כיכב לצד ברברה באך היפיפייה שגילמה סוכנת ק.ג.ב.
    כמובן שמבחינתנו הכוכבת האמיתית של הסרט היא לוטוס אספרי מסדרה 1, מודל 1976, אשר שירתה את סוכן הוד מלכותה עם מבחר גאדג'טים אדיר שכולל טילים נגד מטוסים, טילי טורפדו, מתזי בטון שבאמצעותם אפשר לעוור את המכוניות שרודפות אחריך ועוד.

     

     

    הסצינה הזכורה מכל באותו סרט היא זו שבה התגלו כישורי הצלילה של לוטוס כשה'אספרי S1' הפכה לצוללת ולאחד האייקונים המוטורים הגדולים שנולדו מסרטי ג'ימס בונד ומן הקולנוע בכלל. בתוך כדי צלילה ה'אספרי' הסתירה את עצמה בתוך ענן דיו, כמו דיונון, וגם הצמידה מוקשים לכלי השייט של הנבלים. אגב, אותה מכונית ספציפית שכיכבה בסרט נמכרה בשנת 2013 תמורת 550 אלף לירות שטרלינג והיא מוצגת כיום, לא פחות, במוזאון המוטורי הלאומי של בריטניה.
    אגב נוסף: גם בסרט זה נהנה מור משרותיה של פורד ת'אנדרבירד ששימשה אותו כרכב שכור.

    סרט ג'יימס בונד הרביעי של מור הוא 'מונרייקר' שיצא לאקרנים בשנת 1979. אמנם לא היה קל להתעלות מעל להופעה הבלתי נשכחת של אספרי מהסרט הקודם, אבל בונד לא אכזב בבחירותיו: בנטלי 4 וחצי ליטר חוזרת להופיע בסרט זה (אך מושמדת לאחר מרדף) ולאחריה מופיעה בנטלי נוספת – מארק VI משנת 1953, שאותה קונה בונד מכספי זכיה בהגרלה.

    אל שנות השמונים של המאה הקודמת נכנסו מור ובונד עם הסרט 'לעינך בלבד' (1981), ומכיוון שעם הצלחה לא מתעסקים חוזרת לוטוס אספרי (הפעם טורבו) לככב בסרט זה, אבל היא משמידה את עצמה כבר בתחילתו… אספרי אחרת, הפעם זהובה, נשלחת אל בונד על-ידי Q, ומסיעה את הסוכן הבריטי 007 לאתר סקי. גם סיטרואן דה שבו זוכה לדקת התהילה שלה בסרט זה כאשר בונד מבלה בה במרדף בחברת עלמה מצודדת.

    שנתיים לאחר מכן הוקרן הסרט 'אוקטופוסי' שבו בונד מתברגן ונוהג בריינג' רובר פתוח, אבל הוא לא מאכזב את אוהבי המכוניות כאשר בסוף הסרט הוא משתתף במרדף כשהוא נוהג באלפא רומיאו GTV שאותה "סחב".

    תפקידו האחרון של רוג'ר מור כסוכן הוד מלכותה היה בסרט 'רצח בעיניים' (A View to Kill, 1985), ולמרבה הצער זה לא היה בדיוק אחד הטובים שבסרטים בכלל ובסרטי 007 בפרט, לפחות ככל שמדובר במורשת מוטורית (אלא אם סופרים את הפורד LTD שבה הוא נהג למשך זמן קצר).

    מלאך בשמי הוליווד

    עם כל הכבוד לשלל המכוניות שכיכבו לצד מור בסרטי ג'יימס בונד, במכונית המזוהה איתו יותר מכל הוא נהג עוד קודם לכן, וזאת וולוו P1800 אשר כיכבה לצידו בסדרת הטלוויזיה 'המלאך' (The Saint) ששודרה בין השנים 1962 ל-1969 ובה הוא גילם את 'סימון טמפלר', שנהג לגנוב את כספם של פושעים. הוולוו P1800, בעלת לוחיות הרישוי ST1, גנבה לא פעם את ההצגה על המסך בסדרה זאת.

     

     

    אגב, יוצרי הסדרה ליהקו במקור לתפקיד המכונית את יגואר E טייפ, אלא שמנהלי יגואר, בטמטומם, סרבו להעמיד מכוניות לצילומים וכך העניקו לוולוו הזדמנות של פעם בחיים למצב את עצמם הרבה מעל למיצוב השמרן והמרובע שהיה להם באותן שנים.

    P1800 עצמה, אגב, יוצרה בין השנים 1961 ל-1973 ונוצרו ממנה בקושי 48 אלף יחידות בשתי תצורת מרכב. עד היום נחשבת P1800 לאחד הדגמים האהובים ביותר שייצרה וולוו, וגם לאחד המבוקשים ביותר בקרב אספנים, לא רק בגלל העיצוב הייחודי שלה אלא גם בזכות תפקידה הטלביזיוני. כבר כעת עומד מחירה של מכונית ממוצעת כזאת על כ-25 אלף דולר וההערכ היא שדי בקרוב צפוי המחיר של אקזמפלר משופץ במצב טוב יוכל לעבור בקלות את רף ה-40 אלף דולר.

    בנוסף לתפקידיו כג'ימס בונד ו'המלאך' הופיע מור בסדרות וסרטים רבים ידועים פחות, וגם בהם הייתה לצידו נוכחות מוטורית. כך, למשל, בסרט Crossplot בשנת 1969 הופיע מור עם אלפא רומיאו ספיידר (שכיכבה שנתיים לפני כן בסרט "הבוגר" עם דסטין הופמן).

    בסרט 'האיש ששכר את עצמו', שיצא לאקרנים בשנת 1970, כיכבו לצד מור רובר P5B ולמבורגיני איסלרו, ובסדרה 'המשכנעים', שבה השתתף לצד טוני קרטיס, הוא התנייד באסטון מרטין DBS צהובה. זהו מגוון עשיר של מכוניות אהובות אשר השתלבו בקריירה עשירה.

    עדכון (ותודה לא.א): אחד התפקידים המשעשעים והחביבים במיוחד בקריירה המוטורית של רוג'ר מור, בסרט "קאנונבול" (מרוץ מחוף לחוף", 1981), הוא זה שבו הוא משחק את סימור גולדפרב ג'וניור, היורש של אימפריית ההון גולדפרב. סימור נרשם למירוץ מכוניות מוטרף מחוף לחוף בארה"ב כשהוא מזדהה בו כ… רוג'ר מור, ומתנהג שם באופן דומה לג'יימס בונד (כלומר שרוג'ר מור מגלם את סיימור גולדפרב משחק אותה רוג'ר מור מגלם ג'יימס בונד). רק בסצינה אחת במהלך הסרט – שמצורפת כאן – הוא נקרא בשמו ה"אמיתי", על ידי אימו.

     

    לענייננו, סיימור/בונד/מור נוהג במהלך המירוץ באסטון מרטין DB5 כסופה שבכמותה רוג'ר מור מעולם לא נהג בתפקיד בונד, ולכל אורך הסרט הוא מוכיח הומור עצמי בריטי במיטבו.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חי בסרט: המכוניות בסרטיו של רוג'ר מור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.