• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ממשלת ארה"ב מחקה מן הספרים שלה השקעה בסך 826 מיליון דולר בג'נרל מוטורס הישנה. תוכנית החילוץ הממשלתית הצילה 1.5 מיליון מקומות עבודה

    משלם המיסים האמריקני שילם כ-11.2 מיליארד דולר כדי להציל את ג'נרל מוטורס מפשיטת רגל.
    כך עולה מנתונים שפורסמו אתמול בדו"ח ממשלתי אמריקני שבדק וסיכם את הפרשה.

    עד כה פורסמו הערכות לפיהן עלה החילוץ הזה כ-10 מיליארד דולר, כך שלכאורה ההפרש באחוזים אינו גדול, אבל במשך מספר שנים התפארו בכירים בג'נרל מוטורס על-כך שלכאורה החברה החזירה את כל חובותיה לממשלה, וכעת הדברים נראים קצת אחרת.

    הסיכום המספרי-פיננסי, מכל מקום, הוא כזה: בחודש דצמבר האחרון מכרה ממשלת ארה"ב את יתרת מניות GM שהיו ברשותה בבורסה האמריקנית, ובחודש מרץ השנה נמחקה מן הספרים השקעה בסך כ-826 מיליון דולר בחברת GM "הישנה".

    במהלך תוכנית החילוץ של GM מפשיטת הרגל, בשנת 2009, השקיעה ממשלת ארה"ב כ-50 מיליארד דולר בחברה, ואלה הומרו לאחזקות בשיעור של 61% בהון המניות של החברה, מניות בכורה מועדפות והלוואה. כספים נוספים הושקעו על-ידי ממשלת קנדה, ויתרת המניות חולקה גם לאיגוד העובדים ולבעלי חוב נוספים שאיבדו את כל התחייבויותיה הכספיות של GM הישנה כלפיהם עם התמוטטות החברה.

    במהלך השנים מאז החזירה GM את ההלוואה שקיבלה מן הממשל, והחל מחודש נובמבר 2010 מכר בהדרגה הממשל את המניות שהיו ברשותו בשוק החופשי. בסיכומם של דברים עלה החילוץ כולו, כפי שמסתבר כעת, 11.2 מיליארד דולר.

    לסכום זה יש להוסיף מיליארדי דולרים נוספים שאבדו לבעלי המניות שהיו מושקעים ב-GM "הישנה" ולבעלי חוב אחרים, אשר נמחקו תוך כדי תהליך פשיטת הרגל.

    בנוסף, הממשל האמריקני השקיע גם כ-12.5 מיליארד דולר בחילוץ קרייזלר מפשיטת רגל דומה באותה תקופה ובשיטה דומה, ואת המניות שברשותו מכר לימים לקבוצת פיאט – אשר השלימה לא מכבר את רכישת השליטה בחברה.

    מנגד, נוסף לתשלומי המיסים שנגבים מן החברות הללו, ומן התרומה החשובה שלהן לכלכלה האמריקנית, חשוב לזכור שהחילוץ הציל כמיליון וחצי מקומות עבודה בארה"ב.

    בנוסף, GM מציגה רווחים מזה 17 רבעונים ברצף, אם כי לאחרונה ספגה נזק כלכלי ותדמיתי עצום לנוכח התפוצצות "פרשת סוויצ'גייט" שצפויה לעלות לה לכל הפחות 1.3 מיליארד דולר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חילוץ גנרל מוטורס מפשיטת רגל עלה 11.2 מיליארד דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.