• Ad
  • כמעט עשור וחצי לאחר שדגם קונספט לרכב פנאי-שטח נחשף ולאחר אין סוף דחיות, שמועות ואכזבות, אלפא סוף סוף יורדת לשטח ומדווחת בימים אלה על סיום שלבי הפיתוח של הג'יפון הראשון בתולדות החברה אשר יושק במהלך 2016 כדי להתחרות ב-ב.מ.וו X3 ובאודי Q5
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    דגם הקונספט "קאמל" מ-2003
    דגם הקונספט "קאמל" מ-2003

    זהו כנראה הרכב שתהליך ההבשלה שלו נמשך הכי הרבה זמן בתולדות עולם הרכב ובכל מקרה הרבה יותר מזמן ההריון הארוך ביותר בטבע של הפילה האפריקאית, אבל בשנה הבאה, סוף סוף, 13 שנה לאחר שהוצג כקונספט, רכב הפנאי-שטח הראשון בתולדות אלפא רומיאו יגיע לייצור סדרתי.

    אמנם הודעה מפורטת רשמית טרם פורסמה אך סרג'יו מרקיונה, הבוס של קונצרן קרייזלר-פיאט, ציין השבוע בראיון עיתונאי שכל עבודות התכנון וההכנה של הרכב החדש השני של אלפא רומיאו הסתיימו ובחברה נערכים להצגתו במחצית הראשונה של 2016.

    האיטלקים לא מתחברים לשטח 

    על אף שכבר יותר מעשור לכולם ברור שרכבי פנאי הם מנוע הצמיחה המרכזי בעולם הרכב, האיטלקים כמעט מעולם לא היו בקטע של מכוניות שיכולות לנוע גם כשהכביש נגמר, ולמעט יצירה מפלצתית מבית למבורגיני בשנות השמונים העונה לשם LM002 (שהקדימה את זמנה והציגה מימדים ועבירות שנראו שוב רק בהאמר, יותר מעשור מאוחר יותר), לא נרשמה בהיסטוריה המוטורית האיטלקית הענפה והמפוארת שום נוכחות לרכב פנאי או שטח.

    אפילו במהלך שנות התשעים, כשנישת רכבי ה-SUV געשה והפכה לפופולרית ביותר גם בקרב אנשים שלא באמת היו צריכים את הגודל ואת היכולות של ג'מוסי השטח, האיטלקים לא התפתו להכנס לאחד הסגמנטים הרווחים ביותר בעולם הרכב.

    ב-2003, כאמור, לרגע היה רושם שהדבר הולך להשתנות כשאלפא הציגה בתערוכת ז'נבה את הקאמל – רכב קונספט מבושל ומגובש למדי בתצורת קרוסאובר שהתבסס על פלטפורמת ה-156 סטיישן כפולת ההנעה, אולם למרות התגובות החיוביות להן זכה הדגם, השנים עברו ורכב הפנאי של אלפא בושש לבוא.

    657676767

    דחיות אין סופיות 

    לא פעם במהלך הזמן שעבר מאז היו שמועות על השקתו הקרובה של רכב שטח שיחלץ את אלפא מהבוץ אליו נקלעה עם ליין שכלל בסך הכל שני דגמים והיקף ייצור שנתי של כ-70 אלף רכבים, אך בכל פעם השמועות התבררו כלא נכונות ואחד מהמותגים האייקונים ביותר בעולם הרכב המשיך לדשדש.

    חשיפתה לפני מספר שבועות של משפחתית המנהלים, הג'וליה, המבוססת על פלטפורמת הנעה אחורית חדשה, נטעה תקוות חדשות בקרב אוהבי המותג והצהרתו של מרקיונה מהשבוע מוכיחה שבניגוד לעבר, כעת נראה שהנהלת הקונצרן עומדת בדבריה ומעניקה לאלפא את תקציב הפיתוח שכה היה חסר לה בשנים האחרונות.

    בשלב זה לא הגיעו שום רמזים או תצלומי ריגול באשר למראהו של הרכב שזכה לשם הקוד 949, ואמור להיות התשובה האיטלקית ל-Q5 של אודי ול-X3 של ב.מ.וו.

    בכל מקרה, ברור שרכב השטח האיטלקי יהיה מבוסס על פלטפורמת הג'וליה החדשה שתוכננה על ידי סדנת ג'ורג'ו.

    כזכור, על פי התוכנית, אלפא אמורה להרחיב את היצע הדגמים שלה משניים מרכזיים היום (המיטו והג'ולייטה שאליהם מצטרפת ה-4C בכמויות מאוד מצומצמות) לליין שיכלול, מעבר לג'וליה ולרכב הפנאי שבו עסקינן, גם סדאן יוקרתית גדולה שתתחרה במכוניות כמו סדרה 5 של ב.מ.וו, רכב פנאי גדול יותר שיתאים לשוק האמריקאי, שני רכבים קומפקטיים שיחליפו עד 2018 את הג'ולייטה והמיטו המתבגרות וככל הנראה עוד מכונית ספורט פתוחה – כל זאת מתוך שאיפה להגדיל את נפח הייצור ביותר מפי 5 מהמספרים הנוכחיים לכדי 400 אלף יחידות בשנה לקראת סוף העשור.

    עוד על אלפא רומיאו ב-TheCar
    ברוכה הבאה אלפא-רומיאו ג'וליה נחשפת
    אחרי 20 שנה: אלפא חוזרת לאמריקה

    56656567 65656

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    חזון אחרית הימים? אלפא סוף סוף יורדת לשטח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.