• Ad
  • מכונית עירונית חשמלית חדשה מתוצרת ג'נרל מוטורס ו-SAIC מציעה טווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות ויכולה להיות הריקשה האולטימטיבית לגוש דן
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המיזם המשותף של ג'נרל מוטורס עם החברות הסיניות Wuling ו-SAIC השיק השבוע מכונית חשמלית עירונית דו מושבית בשם Baojun E100, והיא מוצעת שם למכירה לציבור תמורת 5,300 דולר, או 19,500 ש"ח. המותג Baojun הושק בשנת 2010 כמותג לואו-קוסט במסגרת מיזם משותף של ג'נרל מוטורס ו-SAIC, יצרנית הרכב הגדולה ביותר בסין, והוא מיועד בעיקר לשוק המקומי הסיני.

     

     

    היות ששיעור המיסוי הנוכחי בישראל על מכוניות חשמליות עומד בינתיים על 10% בלבד, הרי שבתוספת 7% מכס על יבוא מסין, עלויות הובלה וביטוח ומס ערך מוסף יכולה מכונית כזאת לעלות בישראל כ-29,000 ש"ח, לו היה אפשר לייבא ולשווק אותה אצלנו. עם זאת, לפני שממהרים לקנות חשוב לדעת ראשית לכל שממשלת סין מסבסדת את מחירי המכוניות החשמליות וההיברידיות-נטענות כחלק מתוכנית לאומית להפחתת זיהום האוויר מכלי רכב, ושלמכונית הזאת אין עדיין תקינה אירופאית או אמריקנית לכן אי אפשר למכור אותה כאן.

    בנוסף יש גם את העניין הקטן הזה ש-SAIC מיוצגת בישראל רק עם המותג MG שבבעלותה (על-ידי חברת דוד לובינסקי) אולם שיתוף הפעולה שלה עם GM, שבמסגרתו פותחה החשמלית הקטנה, זקוק כנראה לייצוג נפרד שאפשרי אולי על ידי יוניברסל מוטורס (יבואנית ג'נרל מוטורס) אך אולי דורש ישות משפטית חדשה. ההתפלפלות הזאת יכולה הייתה להישאר במישור התיאורטי בלבד לולא פרסמה SAIC את תכניתה למכור את המכונית הזאת גם בשוק ההודי תחת המותג MG…

    מכל מקום, הפיתוח של Baojun E100, כמו גם ידיעות אודות הופעתה הצפויה, נמשכים כבר מזה זמן, אולם רק השבוע, עם תחילת המכירה שלה, פורסם המחיר הרשמי, והאטרקטיבי, שלה.

     

     

    מנוע חשמלי קטן שמספק 29 קילוואט של הספק ו-12 קג"מ של מומנט מביא את הפיצפונת הזאת למהירות מרבית של 100 קמ"ש ולטווח נסיעה מוצהר של 160 ק"מ, וזאת לאחר טעינה איטית מלאה של סוללת הליתיום-יון שלה שאורכת 7 שעות וחצי (או טעינה מהירה קצרה יותר).

    העיצוב של המכונית נראה כמו הכלאה בין 'סמארט פור טו' לבין iQ, העירונית הדו-מושבית של טויוטה, אבל המבט שלה נראה נזוף או מורעב, ולכל הפחות מקומט, ומה שמציל אותו הוא לוגו נהדר של סוס, שמוטבע עליו.

    המכונית הדו-מושבית קטנה ומתאימה לשימושים עירוניים: אורך בסיס הגלגלים שלה 160 ס"מ בלבד, גובהה 167 ס"מ, והיא מבוססת על מבנה פשוט שכולל מתלה קדמי עצמאי ומתלה אחורי פשוט מסוג זרוע נגררת. האבזור כולל ABS, מערכת לחלוקת לחץ הבלמים, הגברת היגוי חשמלית ואפילו מערכת התראה מפני פגיעה בהולכי רגל. את תא הנהג מפאר צג מגע מרכזי בגודל 7 אינטש ברזולוציה גבוהה, יש גם קישוריות אינטרנטית ונקודת Wi Fi, כניסה ללא מפתח, חיישני חניה, מסנן לסינון האוויר החיצוני, מיזוג אוויר, מרימי חלונות חשמליים, והפעלת מערכת השמע מגלגל ההגה.

    ההתנפלות הראשונית על המכונית בסין כללה 5,000 הזמנות ל-200 יחידות שהוצעו במכירה מוקדמת (עוד לפני חשיפת המחיר) בתחילת יולי, וכעת הוצעו למכירה 500 מכוניות נוספות.

     

     

    מכונית כזאת, לאו דווקא זאת ספציפית, יכולה להתאים היטב למיזמי תחבורה שיתופית בישראל, בעיקר בזכות עלות רכישה ושימוש נמוכות, וממדים זעירים וחסכוניים בשטח חניה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.