• Ad
  • חדש מארץ השמש העולה: מכונית על שמאיצה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-2 שניות

    ינשוף על סטרואידים: הכירו את ה-OWL, מכונית על חשמלית של חברת סטארט אפ יפנית עם משקל עצמי של 850 ק"ג ונתוני תאוצה מרשימים יותר משל הטסלה רודסטר החדשה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעולם האמיתי על הכביש הציבורי החשיבות של נתון האצה למאה קמ"ש היא שולית בלבד, אבל היא משמשת כבר עשרות שנים כסוג של פרמטר בנוגע לרמת הביצועים של מכונית זו או אחרת.
    במשך לא מעט עשורים ניתן היה לספור על אצבעות כף יד אחת את המכוניות שהציגו מספרים כמו האצה למאה בפחות מ-5 שניות, אבל בשנים האחרונות משהו השתנה והנתונים שהיו שמורים למכוניות אקזוטיות במהדורות מוגבלות הפכו פחות או יותר לסטנדרט בכל רכב ספורטיבי עם יומרות קצת מעל לממוצע וכדי להישאר בחזית נתונים באזור ה-3 שניות הפכו לסטנדרט החדש בנישת רכבי העל.
    למרות שקשה לדמיין צורך בהאצה מהירה אפילו יותר, בוגאטי כבר לא לבד בספרת ה-SUB 3 שניות ויש כבר מספר רכבי הייפרקאר של יצרני בוטיק המסיימים את המאוץ הקלאסי ב- 2.5 שניות או אפילו בפחות מכך.

    עוד ב-TheCar:
    1,500 כ"ס בייבי: בוגאטי חושפת את השירון
    למי שלא מסתפק בפרארי או בלמבורגיני: הכירו את ה-Asfanè
    אני פורים על גלגלים: המכוניות שהתחפשו לרכב אחר


    עם זאת, עד לאחרונה אף מכונית לא הציגה נתון היורד מ-2 שניות. בנובמבר האחרון זה השתנה כשטסלה חשפה את הדור הבא של הרודסטר שלה שתגיע לשווקים בעוד כשנתיים ולטענת אילון מאסק מסוגלת לשלים את המאוץ ל-60 מייל (96 קמ"ש) בתוך 1.9 שניות.
    הנתון ללא סיפק הותיר בהלם יצרני רכב רבים אך חברת סטארט אפ יפנית קטנה בשם Aspark הייתה הראשונה להתעשת וחשפה השבוע סרטון בו נראה אב הטיפוס של מכונית העל החשמלית שלה בעלת השם המוזר OWL (ינשוף) משלים את המאוץ ל-100 קמ"ש (62 מייל לשעה) בתוך 1.92 שניות.

    למעשה אב הטיפוס של הינשוף נחשף כבר לפני כמה חודשים בתערוכת פרנקפורט 2017, אך למרות המראה המרשים בין שלל יצרני בוטיק של מכוניות על הוא לא זכה ליותר מדי חשיפה תקשורתית ולתשומת לב ובחברה היפנית מקווים כעת שחשיפת יכולת האצה הפסיכית הזו תצליח למשוך את תשומת הלב המתבקשת וכמובן את קומץ הלקוחות חובבי הביצועים ובעלי הממון שמחפשים מכונית על לא המונית כמו פרארי, למבורגיני או אפילו בוגאטי.

    הינשוף כולל מרכב סיבי פחמן מלא ושלדת צינורות ומונע על ידי צמד מנועים חשמליים המפיקים 430 כ"ס ומומנט של 78 קג"מ שמועברים לכל הגלגלים. נתון ההספק מכובד אך לא נשמע מרשים במיוחד בסטנדרטים של היום אך צריך לקחת בחשבון את נתון המשקל הסופר נמוך העומד על 850 קילוגרמים בלבד – כמחצית ואף פחות מכך ממשקלן של מכוניות על מודרניות.

    מעבר להאצה למהירות תלת ספרתית בתוך פחות מ-2 שניות בחברה היפנית מציינים גם מהירות מרבית של 280 קמ"ש וטווח של רק 150 קילומטרים בין טעינות, כנראה מתוך החלטה לא להכביד על הרכב עם משקלן הגבוה של יותר מדי סוללות – דבר שמעיד שעל אף שלרכב צפוי להיות רישוי לכביש הוא מיועד בעיקר לשימוש בימי מסלול.

    יש מי שיטענו שהסרטון המציג את נתון התאוצה המדהים נראה מעט מוזר משום שהוא צולם במה שנראה כמו מגרש חניה לא יותר מדי גדול בו לא בטוח שיש מספיק מרווח להאיץ ל-100 ולעצור. חדי העין שמו לב גם לכך שהמכונית נועלת בזמן הניסוי צמיגי סליקס המיועדים למסלולי דראג ולא לכביש הציבורי וספק אם הינשוף יוכל לשחזר את הנתון המדהים הזה גם על צמיגי כביש כמו אלו המשמשים את הטסלה רודסטר.

    בכל מקרה, נראה שסוגיות הרות גורל אלו לא ממש אמורות להטריד אותנו ורלוונטיות בעיקר ל-50 בעלי הממון שיהיו מוכנים לשלם כמה מיליוני דולרים כדי להפוך לבעלים החוקיים של ינשוף העל מארץ השמש העולה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.