• Ad
  • יש לו הגה, דוושות ומרכב סגור, אבל רק שני גלגלים. קבלו את ה-C1, רכב עירוני עתידני המחבר, בעזרת טכנולוגיית איזון מיוחדת, בין היתרונות של אופנוע לנוחות ולבטיחות של מכונית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    C1-whiteהחיפוש אחר הדבר הבא בעולם התחבורה הביא בשנים האחרונות מפתחים רבים לגייס מימון לכל מיני פרויקטים לא קונבנציונליים, מסקייטבורד מעופף בהשראת "בחזרה לעתיד" ועד לאופנוע עם גלגל אחד.
    עושה רושם שעל אחד הפרויקטים המדליקים ביותר אחראית חברה בשם "ליט מוטורס" שבשלוש שנים האחרונות עוסקת בפיתוח של מכונית עם שני גלגלים.

    כן כן, זו לא טעות הקלדה ולמרות שהכלי הוא דו-גלגלי לא מדובר באופנוע אלא בכלי תחבורה אישי עם מעטפת סגורה, הגה, דוושות, חגורת בטיחות, כריות אוויר ושאר אלמנטים המאפיינים מכוניות.
    הכלי, שיקרא C1 ולטענת המפתחים יגיע לייצור סטנדרטי בתוך שנה, נעזר בצמד מייצבי ג'יירו ענקיים בתחתית המרכב הצר השומרים על זווית נכונה יחסית לקרקע.
    למעשה, מי שישתמש ב-C1 לא יהיה צריך לדעת דבר על רכיבה על אופנועים והטיית המרכב בפניות וכל שיהיה עליו לעשות הוא להפנות את ההגה. מנגנון האיזון העצמי כבר יעשה את שאר העבודה.

    מעבר לנוחות התפעול, הכלי יציע קבינה סגורה עם שלדת מתכת שתשמש ככלוב הגנה במקרה של תאונה.
    יתרה מזאת, גם כשדברים משתבשים ובניגוד מוחלט לאופנוע, הכלי לא מאבד שיווי משקל ונופל על צידו אלא מחליק על הגלגלים ממש כמו מכונית.

    אופנוע או מכונית

    כפי שניתן לראות בסרטון המצורף המתעד את שלבי הניסויים באחד מאבות הטיפוס, מייצבי הג'יירו כל כך חזקים שאפילו כשהכלי נמשך הצידה על ידי רכב שטח גדול הוא לא נוטה על צידו.
    בניגוד לאב טיפוס הכולל מושב בודד, כששלבי הפיתוח יגיעו לישורת האחרונה הכלי יכלול מקום מרווח לשני נוסעים (שישבו אחד אחרי השני כמו, למשל, ברנו טוויזי העירוני). יחידת ההנעה תהיה כמובן חשמלית.

    לבד מהמראה שנראה כאילו נלקח מסרט מדע בדיוני, ה-C1 אמור להיות יעיל מאוד להתניידות ברחבי הכרך עם גוף קטן מספיק שיאפשר למשתמשים להשתחל בין טורי המכוניות כמו אופנוע, ובנוחות של מכונית, אך בה בעת, ובניגוד לכלי תחבורה חשמליים אישיים כמו הטוויזי שאינם יכולים לתפקד בשטח שאינו עירוני, המפתחים מ"ליט מוטורס" מבטיחים טווח נסיעה מרשים של 300 קילומטרים בין טעינות, האצה למאה קמ"ש בתוך כ-6 שניות ומהירות מרבית של מעל ל-160 קמ"ש.

    בראיון שנתן לאחרונה מייסד החברה, דני קים, נשמעה התחייבות בנוגע לתאריך תחילת הייצור הסדרתי, אך צוין שהחברה כבר החלה לקבל הזמנת מוקדמות.
    עם זאת, רגע לפני שאתם רצים לחפש ברשת כיצת ניתן להזמין את הכלי הסופר קולי הזה, נהרוס את החגיגה ונציין שתג המחיר עומד על 24 אלף דולרים לפני מסים.

    חידושים והמצאות ב-TheCar:
    העתיד על 18 גלגלים

    מרצדס מציגה: המכונית שתחפש חניה במקומכם

    c103

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    זה לא אופנוע, זו מכונית: הרכב שמסתפק ב-2 גלגלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.