• Ad
  • זאת האימפרזה החדשה

    סובארו חשפה בתערוכת ניו-יורק את הדור החמישי של אימפרזה, אשר עשויה להיות אחת המכוניות החשובות בקטגוריית המשפחתיות הקומפקטיות בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 24 מרץ 2016

    סובארו חשפה הלילה בתערוכת המכוניות של ניו-יורק את הדור החמישי של אימפרזה – המכונית הראשונה שלה אשר מבוססת על פלטפורמה מודולרית חדשה שעליה ייבנו בעתיד רוב דגמי החברה.

     

    סובארו אימפרזה 2016 - 208

     

    המכונית החדשה תיוצר בארה"ב וביפן וצפויה אצלנו ברבעון האחרון של השנה או בתחילת 2017. היא תונע על-ידי מנועי בוקסר ארבעה צילינדריים חדש, והפלטפורמה שלה בנויה מראש כדי להכיל את ההנעה הכפולה המסורתית של סובארו וגם גרסאות של הנעה קדמית והנעה היברידית.

    כמו יצרניות רכב נוספות גם סובארו הכריזה על המחויבות שלה להתקנת מערכות בלימה אוטונומיות כסטנדרט, אבל בשונה מרוב המכוניות בקטגוריה שלה היא תוצע עם מכלול מאד נדיב של מערכות בטיחות וסיוע לנהג.

     

    4 DOOR SPORT

     

    אימפרזה החדשה, כך מעידות התמונות, היא מכונית "נחמדה" בעיצובה אבל לא מהפכנית, ואם היא באמת מכוונת כנגד מאזדה 3 או הונדה סיביק ייתכן שהיא לא מספיק אטרקטיבית במובן הדינמי של העיצוב החיצוני.

    בסיס הגלגלים של אימפרזה – 267 ס"מ – הוא אמנם בין הארוכים בקטגוריה אבל עדיין נופל ב-3 ס"מ מן המובילות בהקשר הזה, בהן יונדאי אלנטרה, רנו פלואנס ואחרות (שהגיעו אל 270 ס"מ כבר בדורות הקודמים שלהן).
    אורכה של גרסת הסדאן הוא 462.5 ס"מ ואילו אורכה של גרסת ההאצ'בק 5 דלתות הוא 446 ס"מ.
    שתי הגרסאות חולקות ממדי רוחב וגובה זהים: 177.7 ס"מ לרוחב ו-145.5 לגובה.
    מבחינת המרחב הפנימי התוצאה הצפויה לכן היא מכונית מרווחת, אבל לא כזאת שמציבה סטנדרטים חדשים בקטגוריה.

     

    סובארו אימפרזה 2016 - 202

     

    אימפרזה הושקה בארה"ב עם מנוע בוקסר אטמוספירי חדש עם הזרקה ישירה, בנפח 2.0 ליטרים, שמספק 152 כ"ס, ולגביו טוענים היפנים ש-80% מן החלקים שבו הינם חדשים או משופרים ביחס למנוע היוצא, בין השאר לטובת צמצום תצרוכת הדלק וזיהום האוויר.

    אימפרזה החדשה, לטענת היפנים, "מייצגת התקדמות במוטו שסובארו הגדירה לעצמה כ"הנאה ושקט נפשי" ללקוחותיה כיסוד לדור הבא של כלי רכב מתוצרתה".

    בסיס חדש למכונית חדשה

    אנשי סובארו מדגישים פרטים שאותם מסרו כבר בתערוכת ז'נבה עם חשיפתה של הפלטפורמה הגלובלית החדשה שלהם, למשל שהיא מגבירה באופן דרמטי את קשיחות המרכב והשלדה (חיזוק של בין 70% ל-100% לעומת הדגמים השונים הנוכחיים), שהיא מחזקת מאד גם את קשיחות החיבורים של חלקי המתלים למרכב – ובכך משפרת גם את התנהגות הכביש, ושהיא מציעה שיפור של 40% בקשיחות המרכב בעת תאונת דרכים.

    לדבריהם, הנמכה של 5 מ"מ בלבד במרכז הגובה של המכונית שיפרה "באופן דרמטי" את יכולת השליטה במכונית", מה שמעלה הרהורים נוגים אודות אופנת הקרוס-אוברים הנוכחית.

    המוט המייצב האחורי, אומרים היפנים, הותקן ישירות בתוך הגוף ובכך משיגה הפלטפורמה הפחתה של 50% (!) בזויות הגלגול, מה שמבטיח התנהגות טובה יותר מבחינה דינמית.

    אנשי סובארו מציידים את המכונית הזאת – לכל הפחות בגרסאות ההנעה הכפולה – בדיפרנציאל אקטיבי (Active Torque Vectoring) אשר שולט בחלוקת הכח של הדיפרנציאל לשני הגלגלים שעל אותו סרן, ומשנה אותה בהתאם לרמת האחיזה של כל אחד מן הצמיגים. כך מופחתת, או אף מבוטלת, הנטייה לתת-היגוי.

     

    סובארו אימפרזה 2016 - 206

     

    כאמור – שיפור דרמטי מוצע מעתה בהיצע של מערכות הסיוע לנהג, והרשימה (שלא כולה תוצע מן הסתם ברמות האבזור הנמוכות) לקוחה מעולמן של מכוניות יוקרה.
    תחת משפחת מערכות הסיוע לנהג שסובארו מכנה "EyeSight" מוצעות בלימת חירום אוטונומית עם התרעת התגשות, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה, התרעה מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום ובקרת שיוט אקטיבית.

     

    סובארו אימפרזה 2016 - 204

     

    המכונית מצוידת גם ב"סייען אורות גבוהים" אשר עושה שימוש במצלמת הוידאו הכפולה של המערכת כדי להנמיך את האורות הגבוהים כאשר הוא מזהה תנועה ממול, בתאורה עוקבת פניה, ואפילו בבלימת חירום אוטומטית בעת נסיעה לאחור (כאשר החיישנים האולטרא-סוניים שבפגוש האחורי מזהים מכשולים הם משדרים התראה לנהג ואם הוא לא מגיב המערכת בולמת עצמאית את המכונית).

    כאמור, אימפרזה החדשה צפויה לנחות בישראל עוד בסוף השנה הנוכחית ולכל המאוחר בתחילת השנה הבאה, ובתמחור המתאים יש לה את כל הכלים לשוב ולהפוך לאחת המכוניות החשובות והנמכרות ביותר בישראל.

     

    סובארו אימפרזה 2016 - 205

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.