• Ad
  • וולוו S60 חדשה שמה את ב.מ.וו. סדרה 3 על הכוונת

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסיבת עיתונאים שנערכה במפעל החדש של וולוו בצ'רלסטון, דרום קרוליינה, חשפה הלילה (ד) וולוו את S60, שהיא גרסת הסדאן של V60 החדשה, וזאת מכונית אשר תיוצר אך ורק בארה"ב ומשם תיוצא לסין (אלא אם מלחמת הסחר עם ארה"ב תחריף), לאירופה, ולשאר העולם.

     

     

    אנשי וולוו אמנם לא מצהירים על כך באופן רשמי אבל בין השורות הם מעצימים טענה יומרנית למדי, לפיה S60 החדשה – שבנויה על הפלטפורמה המודולרית המוכחת של וולוו (שעליה בנויים כבר XC60 וגרסת הסטיישן שלה עצמה – V60), היא "מכונית לנהג" שתוכננה בדמותה של המכונית שמהווה קנה מידה בקטגוריית מכוניות המנהלים הספורטיביות – ב.מ.וו. סדרה 3.

    מבחינת התמחור, האבזור והמיצוב מכוונת וולוו גם לגזרה של אאודי A4 ומרצדס C קלאס. S60 הוא הדגם הראשון בתולדות וולוו שלא יוצע עם מנוע דיזל, ובמקומו יוצעו שתי גרסאות של מערכות הנעה היברידיות.

    ממדי המכונית החדשה הם 476 ס"מ לאורך, כמעט 2 מטרים לרוחב, 143 לגובה ובסיס גלגלים נדיב של 287.2 ס"מ. המכונית שוקלת 1,680 ק"ג והיצע המנועים שלה כולל שני מנועי טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר ושני מנועים "מחושמלים".
    בגרסת T6, שתניע את ארבעת הגלגלים, תספק המערכת ההיברידית 340 כ"ס, מתוכם 65 קילוואט חשמליים. גרסת T8 ההיברידית וכפולת ההנעה תספק 400 כ"ס. בעת ההשקה מוצעים מנועי T5, שמספק כ-250 כ"ס ומניע את הגלגלים הקדמיים, ו-T6. כל המנועים מחוברים לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית עם שמונה יחסי העברה.

    S60 תיוצר, כאמור, במפעל חדש לגמרי עם כושר ייצור של 150 אלף יחידות בשנה, ובשלב הראשון זה יהיה הדגם היחיד שייוצר שם. לא ברור, לכן, באיזה קצב תעלה התפוקה שם ומתי הוא ימצה את יכולת הייצור שלו. בהמשך, החל משנת 2021, יתווסף למפעל זה דגם נוסף – הגרסה מתוחת הפנים של XC90.

     

    S60 מוצעת בארה"ב בשיטת השיווק החדשה של וולוו, של השכרה ארוכת טווח: לקוחות לא צריכים לשלם מקדמה אלא יכולים להירשם לשירות שבו הם משלמים תשלום חודשי קבוע כל עוד המכונית בחזקתם. המכונית לא עוברת לבעלות המשתמש, והמחיר החודשי כולל גם את הטיפולים השוטפים בה.

    "S60 החדשה היא אחת המכוניות המרגשות ביותר שוולוו בנתה מעולם", אמר האקן סמואלסון, נשיא ומנכ"ל וולוו במעמד ההשקה. "זאת מכונית נהיגה אמיתית שנותנת לנו עמדה חזקה בשווקים בארה"ב ובסין, ויוצרת עבור וולוו הזדמנויות נוספות להתפתחות".

     

     

    כרגיל וכצפוי בוולוו, S60 כוללת את כל מערכות הבטיחות והסיוע לנהג שאנחנו מכירים, בהן בלימה אוטונומית במהירויות עירוניות ובינעירוניות, שמירת נתיב עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אקטיבית, התרעה אקטיבית מפני כניסה לנתיב נסיעה חסום ועוד.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.