וולוו נפרדת ממנועי דיזל: S60 החדשה תהיה הראשונה

בשעה שיצרניות רכב אחרות טוענות שלמנועי הדיזל יש עדיין עתיד מפואר בוולוו מכריזים על מותו המוקדם. דיזל אאוט, היברידיות קלות אין
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

יצרנית המכוניות השבדית וולוו הכריזה היום (ד') על כך ש-S60 החדשה, אשר תושק בתוך זמן קצר באירופה ובעולם, תהיה המכונית הראשונה מתוצרת וולוו בעידן המודרני אשר לא תהיה לה אפילו אופציה למנוע דיזל. לטענת אנשי וולוו, מטרת ההודעה שלהם (מעבר לשאיפה לומר "וולוו") היא להדגיש את המחויבות של החברה "לעתיד הרחוק שמעבר למנוע הבעירה הפנימית המסורתי".

 

 

וולוו היא יצרנית הרכב הראשונה שהצהירה על מחויבותה "לחשמל" את כל כלי הדגמים שהיא מוכרת, כלומר להציע בכל דגם שלה לכל הפחות אופציה למערכת היברידית מלאה ונטענת או היברידית-קלה במתח של 48 וולט, או גרסה חשמלית מלאה, והיא התחייבה שזה יהיה המצב כבר החל בשנה הבאה.

האקאן סמואלסון, מנכ"ל ויו"ר וולוו מכוניות, צוטט בהודעה לעיתונות של החברה כשאמר: "העתיד שלנו הוא חשמלי ו(לכן) אנחנו לא נפתח דור חדש של מנועי דיזל. אנחנו נפסיק בהדרגה את הייצור של דגמים עם מנועי בעירה פנימית בלבד ונעבור בשלב הביניים למכוניות היברידיות, ובעתיד להנעה חשמלית, ו-S60 החדשה מייצגת את הצעד הבא בהתחייבות שלנו".

חשוב להדגיש שלוולוו קל יחסית להיפרד ממנועי הדיזל בעיקר מכיוון שאין לה דור חדש של מנועים כאלה, ושגם בעבר היא בעיקר נהגה לרכוש מנועים כאלה מיצרניות אחרות. יצרניות רכב אחרות, וגם ספקיות משנה גדולות לתעשיית הרכב (ובראשן חברת בוש הגרמנית), טוענות שיש להן פתרונות משתלמים כלכלית לחיסול זיהום האוויר שנגרם ממנועי דיזל, והן מדגישות את הנצילות הגבוהה יותר של מנועים כאלה ביחס למנועי בנזין.

בכל מקרה, לפני פחות מחודש, במסגרת תערוכת הרכב של בייג'ין, וולוו הכריזה על שאיפתה שכבר בתוך פחות משבע שנים, בשנת 2025, יהוו מכוניות חשמליות טהורות כמחצית מסך היקף המכירות העולמי שלה. לא מיותר להזכיר שוולוו נמצאת בבעלות חברת ג'ילי הסינית, ושממשלת סין תומכת תמיכה כלכלית מאסיבית בקידום ההנעה האלטרנטיבית במדינה גם כדי לצמצם את זיהום האוויר בערים ובעיקר כדי להקנות לתעשיית הרכב הביתית שלה יתרון תחרותי על-פני יצרניות רכב אחרות.

 

 

גם הבחירה של וולוו ב-S60 החדשה לצורך ההכרזה הדרמטית, ולא – למשל – באחותה בתצורת הסטיישן – V60 – אשר הושקה מוקדם יותר השנה – אינה מקרית: S60 היא המכונית הראשונה של וולוו שתיוצר במפעל החדש לגמרי של וולוו בדרום קרוליינה, ארה"ב, ומשם היא תיוצא לכל העולם. שני שווקי היעד החשובים ביותר למכונית הזאת הם ארה"ב וסין (שם היא תיוצר במפעל מקומי של וולוו), ובשניהם אין יותר לדיזל דריסת רגל.
S60 תוצע עם השקתה עם מנועי בנזין ארבעה צילינדריים שלשניים מהם מחוברות מערכות היברידיות, והחל מן השנה הבאה תתווסף אליהם גם הגרסה ההיברידית-קלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.