• Ad
  • מנהלת תחליפי הדלקים פונה לכל מי שיכול להוביל את מהפיכת התחבורה וההיגמלות מנפט בישראל ומבקשת לקבל ממנו מידע והצעות לפעולה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ולתחבורה חכמה' פרסמה ערב החג "בקשה לקבלת מידע מהציבור לגבי אופן ביצוע ומשמעויות של סעיפי התוכנית הלאומית".

     

     

    המינהלת, אשר כפופה למשרד ראש הממשלה והוקמה כדי למצוא פתרונות שיאפשרו למדינת ישראל להיגמל מן השימוש בנפט, פונה כעת אל כל מי שקשור באופן כלשהו לתחום התחבורה החכמה – יזמים, חברות סטארט-אפ, חברות פעילות ומוסדות מחקר אקדמאים – ומבקשת מהם לסייע לה בקביעת המדיניות של מדינת ישראל בתחום זה.

    לצורך גיבוש תוכנית לאומית בתחום זה הוקם צוות היגוי ויישום בראשות מנכ"לי משרדי רה"מ והתחבורה, וצוות זה יאסוף את המידע והרעיונות בשישה תחומים שונים:
    הקמת מרכז ניסויים לרכב אוטונומי, יצירת והנגשת תשתיות מידע עבור מחקר ופיתוח בתחום תעשיית התחבורה החכמה, מיפוי כבישי ישראל (או חלק מהם) ברזולוציה גבוהה, קידום שיתוף פעולה אקדמי מקצועי בתחום התחבורה החכמה, קידום ניסויי שטח ו"פיילוטים" של טכנולוגיות ותפיסות הפעלה חדשות במערך התחבורה, קבלת דוגמאות למודלים קיימים בארץ ובעולם לביצוע פיילוטים ניסויים בשטח, וכן מידע בנוגע לחוקים ולתקנות שיש לשנות או להתאים לקראת עידן התחבורה החכמה.

    בכל אחד מן התחומים האלה מפרטת הבקשה לקבלת מידע נקודות ספציפיות שלגביהן מתבקשים הפונים להרחיב, להבהיר ולהציע הצעות במגוון תחומים – החל, למשל, משיטות המימון, ההקמה וההפעלה הרצויים למרכז ניסויים ברכב אוטונומי (כמו גם דרישות ובקשות טכניות ומבניות מאתר שכזה), דרך פתיחה והנגשה של מאגרי מידע קיימים במשרדי ממשלה וחברות ממשלתיות או אף רכישת מידע תחבורתי והנגשתו לכלל הציבור, וכלה בהקמת מאגר עם מיפוי דיגיטלי של כבישי ישראל כדי לסייע למחקר ופיתוח של אלגוריתמים ואפליקציות בתחומים שונים שקשורים לייעול התחבורה.

    היות שברוב התחומים המציעים לא מתמודדים על תקציבים – זהו לא מכרז – הם יכולים להציע כל הצעה ולהביא לידיעת צוות ההיגוי כל פריט מידע רלבנטי – גם אם הם בעלי אינטרס בקידום של פרויקטים שונים. למעשה, בשלב הזה של הדברים אפילו מומלץ לכל בעלי האינטרסים המסחריים לפעול בגלוי ולקדם (גם) את ענייניהם, מפני שעדיף שאינטרסים כאלה יקודמו באופן שקוף וגלוי מאשר באמצעות מערכת לוביסטית או פוליטית מאחורי הקלעים.

    מבחינה ציבורית כדאי רק לוודא שהשקיפות תישמר גם בשלבים הבאים, כלומר שהמינהלת תמצא את הדרכים להנגיש לכלל הציבור ולכלל בעלי האינטרס את המידע שהתקבל אצלה ואת הרציונל להחלטות עתידיות שלה שאמורות להיות מבוססות עליו.

    בשלב הבא יצטרך צוות ההיגוי להתחיל ולשרטט את המדיניות הממשלתית המעשית בתחום התחבור החכמה, ולתקצב אותה. כך, למשל, קביעת המאפיינים של מסלולי הניסוי הסגורים לרכב אוטונומי תקבע ראשית לכל את ההסתברות ששטח כזה בכלל יוקם, ואת הדרך הנכונה לממן אותו.

    "ההשפעה של שטח ניסויים על כל שחקן שונה היא", מבהירים אנשי המינהלת ומדגימים: "ליצרניות הרכב המסורתיות מהווה שטח הניסויים כר להרחבת הפעילות שלהם בישראל ומתחרה על פעילות שלהן בחו"ל. לחוקרים ולחברות הזנק יהווה שטח הניסויים כר פעולה בלעדי לניסויים בתחום זה שבו אין בידם כיום אלטרנטיבה אחרת… (צוות ההיגוי) מבקש תיאור מפורט מלקוחות אפשריים של מרכז הניסויים בדבר מסלולים, ציוד, מעבדות ושירותים אשר הם מבקשים שיהיו חלק ממרכז הניסויים, איזו שיטת הפעלה הם מציעים לניהול מרכז הניסויים, מה צריכים להיות התפקידים, הסמכויות והאחריות של הגורם המנהל את מרכז הניסויים".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    התוכנית הלאומית לתחבורה חכמה מבקשת מידע

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.