• Ad
  • התגלה "המכשיר המסתורי" שמאפשר פריצה למכוניות

    ארגון למניעת פשעים בארה"ב שם יד על מערכת שמאפשרת גניבה קלה של יותר ממחצית דגמי המכוניות שמצויידים בהתנעה ללא מפתח. עדיין לא נמצאה מערכת הגנה מפני כאב הראש החדש של חברות הביטוח ובעלי רכב
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    "לשכת פשעי הביטוח הלאומית" האמריקנית (NICB) – ארגון שלא למטרות רווח אשר נתמך על-ידי כ-1,100 חברות ביטוח אמריקניות וארגונים אחרים במטרה להקל על זיהוי, איתור והעמדה לדין של פושעים, הציג אתמול (ד') מכשיר שמאפשר פריצה פשוטה וקלה למכוניות, וכן להתניע ולגנוב אותן.

     

    פריצה לרכב 0067

     

    בלשכה, כמו גם ברשויות אכיפת חוק במדינות שונות, יודעים מזה מספר שנים על קיומו של "מכשיר מסתורי" אשר מאפשר פריצה לכלי רכב, אבל זאת הפעם הראשונה שבה מוצג מכשיר כזה בפעולה, ולמרבה הצער מוכח כך כיצד הוא הופך את אחד מאביזרי הנוחות החביבים ביותר כיום במכוניות – "התנעה ללא מפתח" – לנקודת תורפה, "עקב אכילס" בהגנה מפני גניבת רכב, ומאפשר למי שמצויד בו להעלים מכונית בתוך שניות.

    בהודעה שפרסמה הלשכה נכתב שכבר החל משנת 2013 החלו להגיע אליהם סרטונים של מצלמות אבטחה מכל רחבי המדינה שבהם נראים הגנבים פורצים בקלות למכוניות וגונבים מתוכן רכוש באופן שלא מותיר כל סימן לפריצה. בחודשים האחרונים החלו להגיע עדויות מצולמות שמראות שהפושעים מצליחים לא רק לפרוץ באותה השיטה למכוניות אלא גם להתניע ולגנוב אותן. NICB הזהיר את הציבור מפני תופעה כזאת כבר לפני כשנתיים, ולאחר חקירה מאומצת הצליחו אנשיו לשים יד על ה"מכשיר המסתורי" אשר בנוי משני חלקים.

    המכשיר שבידיהם נרכש על ידי מומחה אבטחה של ארגון כלשהו ("צד שלישי" כפי שהוא מוגדר על ידם) מ"חברה מחוץ לארה"ב, ככל הנראה באירופה" (ובמילים פחות מכובסות – ממישהו שמציע מכשירי פריצה למכירה באינטרנט), ולדברי אנשי הלשכה הוא יאפשר למהנדסים לבחון את מידת הפגיעות של כלי רכב שונים ממערכת כזאת.

    "מכשיר המסתורין" פורץ בקלות רק למכוניות שמצוידות בכניסה ללא מפתח וגם בכפתור התנעה שמחליף את מתג ההתנעה והמפתח המסורתי, והוא בנוי משני חלקים: חלק אחד מבצע שידור למקלט-משדר של המכונית המותקפת כדי לפתוח את הדלתות, וזאת בטווח של עד כחמישה מטרים ממנה, ואילו החלק השני, שמכונה "תיבת ממסר", מבצע את התנעת הרכב.

     

    פריצה לרכב 0068

     

    בשבועות האחרונים ביצעו אנשי הלשכה את מה שהם מכנים "ניסוי לא מדעי" במהלכו בחנו את מכשיר המסתורין על 35 דגמים שונים של מכוניות בעלות התנעה ללא מפתח – בהם מכוניות נוסעים, קרוסאוברים וטנדרים. הניסוי נערך במגרשים שונים של חברת 'קאר מקס' האמריקנית – שהיא הטריידר הגדול ביותר בארה"ב לרכב משומש, וכן באולמות תצוגה של רכב חדש ובמספר סוכנויות עצמאיות למכירת רכב משומש.

    במהלך הניסוי נבחנה היכולת של המכשיר לפתוח את הדלתות בכלי הרכב השונים, להתניע אותם, לנהוג בהם, וכן לכבות ולהתניע מחדש את המנוע מבלי לגעת במתג ההתנעה המקורי.

    על אף שבסרטון הוידאו שלהם נראים מספר דגמים שאליהם הצליחו אנשי הלשכה לפרוץ ואחרים שהוכיחו עמידות גבוהה יותר, אנשי NICB לא פרסמו את רשימת הדגמים שהותקפו ואת אלה שנכנעו להתקפה.

     

     

    תוצאות "הניסוי הלא מדעי" הן הצלחה בפתיחת הדלתות של 19 כלי רכב (54%) מתוך ה-35, וזה כמובן מצב שמאפשר גניבה קלה של רכוש מבלי לנפץ שמשה או לבצע פריצה אלימה מסוג אחר. ב-18 כלי רכב (51%) הצליחו אנשי NICB גם להתניע את המנוע ולנהוג בהם, וב-12 כלי רכב (34%) הצליחו אנשי הלשכה לבצע גם כיבוי והתנעה מחדש.

    אנשי הלשכה טוענים שעל סמך העדויות שבידיהם קיימים כיום "בשוק" מספר דגמים שונים של מכשירים מסוג זה אשר מוצעים למכירה לגנבי הרכב, ולהערכתם יכולים מכשירים אחרים להצליח להגיע לשיעורי הצלחה טובים יותר.

    רוג'ר מוריס, דובר הלשכה, אמר אתמול ש"המצב חמור שבעתיים מפני שלא רק שגנבים יכולים לרכוש מכשירים כאלה ממקורות שונים – גנב עם מיומנויות בטכנולוגיית מחשב יכול לבנות לעצמו מכשיר כזה לבד, וזה מגביר את הלחץ על כולנו". לדבריו גם אי אפשר לדעת כמה כלי רכב נפרצו בשנים האחרונות בשיטה זאת ונגנבו, משום שהגנבים לא מותירים מאחוריהם ראיות כלשהן. "אם גנבים יודעים שהמכשיר שבידיהם עובד על דגמים מסוימים, אני לא מכיר אף פעולה שאפשר כרגע לבצע כדי למנוע מהם לבצע את הפשע", הוא אמר.

    יצרניות הרכב חייבות להיות חרוצות ולהתאים במהירות את הטכנולוגיה שלהן כדי להתמודד עם מכשירים כאלה, אמר מוריס, אם כי גם הוא מודה שמדובר ב"עניין של משיכת חבל בין תעשיית הרכב לבין המפתחים של מכשירי פריצה" שכן "הגנבים יהיו חרוצים באותה המידה בתגובה".

    ג'ו וורל, נשיא ומנכ"ל NICB, אמר אתמול ש"מכשירי הפריצה אולי לא עובד על כל סוגי כלי הרכב אבל לאחר ששמנו יד על מכשיר כזה ובדקנו אותו אנחנו מבינים שישנם מספיק דגמי רכב שהגנבים יכולים להתמקד בהם ולגנוב אותם בקלות. החלק הכי מפחיד הוא שאין כל אזהרה לבעלי הרכב מפני סוג כזה של גניבה והם לא יכולים להבין כיצד בוצעה פריצה לרכוש שלהם או גניבה שלו, אלא רק במקרים שבהם המעשים תועדו על-ידי מצלמת אבטחה. במקרים רבים בעלי רכב חושבים במצב כזה שהמכונית שלהם פשוט נגררה".

    וורל אמר שמאד חשוב שרשויות אכיפת החוק תהיינה מודעות לטכנולוגיה החדשה ותערכנה בהתאם כדי להתמודד מול גנבי הרכב.

    אנשי הארגון השיאו גם מספר עצות מעשיות לבעלי רכב, אשר אולי לא ימנעו את הפריצה או הגניבה אבל עשויות לצמצם את הסיכונים.

    ראשית, כדי לצמצם את האטרקטיביות לפריצה אסור להשאיר ברכב חפצים כלשהם, מפני שברגע שפורץ כבר פרץ למכונית הוא עשוי לנסות גם להתניע אותה ולגנוב אותה.

    שנית, אנשי הלשכה מפצירים בבעלי הרכב שלא להשאיר במכונית את מסמכי הבעלות או כל מסמך שקושר בין הרכב לבין כתובת מסוימת שאליה עלול הגנב להגיע, בעיקר אם בתוך המכונית נמצא גם שלט רחוק לפתיחת דלת החניה. במקום לשמור מסמכים בתוך הרכב הם ממליצים לצלם אותם בטלפון הסלולרי כדי שניתן יהיה להציג אותם בעת הצורך.

    שלישית: "נהגים צריכים להישמר מפני אנשים חשודים ולדווח למשטרה במקרה שבו הם מזהים מהלך של פריצה לרכב ולא לנסות להתעמת עם הגנב".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.