• Ad
  • שנתיים וחצי לאחר ששר התחבורה הבטיח להעלות את המהירות המותרת בכביש 6 ההבטחה טרם מומשה. משרד התחבורה: אנחנו מתקנים את הכביש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתחילת ינואר 2013, לפני שנתיים וחצי, פרסם משרד התחבורה הודעה לעיתונות שכותרת המשנה שלה היא "השר כץ: משרד התחברה השלים את תיקון התקנה שתאפשר את העלאת המהירות בכביש 6 ל- 120 קמ"ש (בפועל 130 קמ"ש)".

    בגוף ההודעה נכתב, בין השאר, ש"החלטת שר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, ישראל כץ להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים המהירים עוברת לשלב המעשי", וכן ש:"שר התחבורה החליט להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים נוספים בארץ, לאחר שהתברר כי בכבישים בהם עלתה מהירות הנסיעה ל-100 או ל-110 קמ"ש, על פי החלטתו, לפני כשנתיים, לא נרשמה כל השפעה שלילית ולא חלה כל הרעה על בטיחותם של הנהגים בכבישים.
    עוד עולה מהנתונים כי בחלק מהכבישים שבהם עלתה מהירות הנסיעה אף נרשמה ירידה במספר תאונות הדרכים. כמו כן, התברר כי לא נרשמו עליות במהירות הנסיעה של הנהגים שנסעו בכבישים אלה, בעקבות העלאת המהירות".

    בהמשך ההודעה נכתב שמשרד התחבורה צפוי "להכריז בקרוב על העלאת מהירות הנסיעה בכביש 6 ל-120 קמ"ש (בפועל 130) במקום 110 קמ"ש כיום".
    בהודעה מודגש גם ש:"כביש 6 הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל וניצב בשורה אחת עם הכבישים הטובים בעולם. הכביש נסלל בסטנדרטים גבוהים ביותר ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה של 130 קמ"ש לכל אורכו, ללא אף רמזור. הכביש כולל גדרות בטיחות לכל אורכו ונתיבים רחבים מהסטנדרט המקובל בשאר הכבישים בארץ".

    ומה נדרש כדי לבצע את השינוי המובטח? בהודעה נכתב ש:"העלאת המהירות המרבית בכביש 6 מצריכה את תיקון התקנה ואישורה על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת. לדברי כץ משרד התחבורה השלים השבוע את נוסח תיקון התקנה ואתמול היא הועברה להערות משרד המשפטים, כמתחייב מהנהלים".
    לסיכום אף נכתב בהודעה ש:"מפכ"ל משטרת ישראל, יוחנן דנינו הודיע הבוקר בשיחה עם שוטרי וקציני מרחב חברון כי הוא תומך בהעלאת מהירות הנסיעה המותרת בכבישים מהירים שבהם התשתית והתקן מאפשרים זאת".

    כעבור שנתיים וחצי

    שנתיים וחצי לאחר פרסום אותה הודעה, והרבה לאחר שהרעש התקשורתי שנוצר סביבה כבר שכח, פנינו אל דובר משרד התחבורה ושאלנו מה עלה בגורל אותה הכרזה, והאם צפוי בקרוב אישור לתקנה הנדרשת לצורך ביצועה.
    באופן די מפתיע קיבלנו תשובה, והיא מובאת להלן: "בינואר 2013 החליט השר כץ להעלות את מהירות הנסיעה בכביש 6 מ-110 ל-120 קמ"ש, העלאת המהירות דרשה תיקון תקנות שכן, התקנות הקיימות הגבילו את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכבישים מהירים ל-110 קמ"ש בלבד.

    בסוף חודש מרץ 2014 חתם השר כץ על התקנה המאפשרת להעלות את מהירות הנסיעה בכבישים מהירים.
    העלאת המהירות בכביש 6 חייבה ביצוע התאמות ושיפורים בטיחותיים בכביש הכוללים, בין השאר, החלפת מעקות בטיחות במספר קטעי דרך בכביש, התקנת פס מרעיד ומחזירי אור (עיני "חתול") בקטעים שונים של הכביש ושיפורים לנוסעים. מזה מספר חודשים פועלת חברת "דרך ארץ" להשלים את כל השיפורים הבטיחותיים הדרושים להעלאת המהירות".

    מתגובה זו אנחנו לומדים מספר דברים, והמטריד בהם הוא שלמרות שכבר לפני שנתיים וחצי הובטח לנו ש:"כביש 6 הוא הכביש המתקדם ביותר בישראל… וניצב בשורה אחת עם הכבישים הטובים בעולם… נסלל בסטנדרטים גבוהים ביותר ומאפשר נסיעה רציפה ומהירה של 130 קמ"ש לכל אורכו… וגם כולל גדרות בטיחות לכל אורכו ונתיבים רחבים מהסטנדרט המקובל בשאר הכבישים בארץ", הרי שכל אלה לא מספיקים כדי להעלות את מהירות הנסיעה ב-10 קמ"ש, או, חלילה, שהם לא באמת נמצאו שם בשעתו וכמובטח.

    שנית, הבשורה הטובה היא ש:"מזה מספר חודשים פועלת חברת "דרך ארץ" להשלים את כל השיפורים הבטיחותיים הדרושים להעלאת המהירות", וכל שיפור שתורם לבטיחות ראוי כמובן לציון לשבח.

    שלישית, למדנו גם שהשר כץ חתם בפועל על התקנה הרלבנטית יותר משנה לאחר ההבטחה הנ"ל, והשאלה היחידה שנותרה בינתיים ללא מענה, שנתיים וחצי לאחר ההבטחה המקורית, היא מתי סוף סוף תועלה מהירות הנסיעה בכביש 6?

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    השר כץ חתם אבל המהירות בכביש 6 לא עלתה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.