• Ad
  • כלמוביל טרייד

    הרעיון מאחורי מתחם הטרייד-אין החדש של כלמוביל

    בכלומוביל מבקשים להציג רמה חדשה במכירת מכונית משומשת. TheCar שוחח עם בכירי כלמוביל על המתחם החדש, על היעדים ועל הכיוון החדש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אתמול (ד') חנכה כלמוביל את מתחם הטרייד-אין החדש בפתח תקווה. על המהלך החדש שמענו מפיהם של: צביקה פולק, מנכ"ל קבוצת כלמוביל, דוידי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי ואת איציק תורג'מן, מנהל חטיבת טרייד-אין קבוצת הרכב הפרטי.

    "גילינו שלקוחות פחות מתעניינים בהנחות." אומר תורג'מן, "הם יותר מתעניינים בטיב המכונית שאותה הם מתכוננים לרכוש, בשירות אותו יקבלו ומה יקרה ביום שאחרי שיצאו משערי המתחם. לכן בנינו כאן מתחם של 'ONE STOP SHOP', הכל נמצא תחת קורת גג אחת, מרכישת מכונית, דרך העברת בעלות ועד רכישת ביטוח. המטרה לתת מענה לכל מה שהלקוח ירצה ולספק לו חווית רכישה של רכב חדש. המתחם גם כולל מבנה מסירת רכב שאין בשום מתחם טרייד-אין אחר ואפילו לא קיים אצל חלק מהיבואניות. שם במבנה המסירה, כמו ברכישת רכב חדש, הלקוח מקבל הדרכה על כל כפתור במכונית: מחיבור הבלוטות' ועד משמעות כל נורה בלוח המחוונים."

    למה בחרתם למקם את המתחם כאן?
    "70% מהמכוניות מוחלפים תוך 6 שנים וכ-60% מהעסקאות מתרחשות במרכז הארץ." אומר תורג'מן, "המתחם הזה ברשותנו, נמצא במקום מאוד מרכזי ולכן הקמנו אותו כאן בפתח תקווה (רחוב הסיבים 1)."

    כלמוביל טרייד

    מפיג'ו 107 ועד פורשה פאנאמרה
    במתחם יש כ-500 מכוניות שחולקו לפרטיות ויוקרה. תמהיל הפרטיות מחולק כך: 39% מכוניות משפחתיות, 35% דגמי פנאי, 21% מיני וסופר מיני ו-5% משפחתיות גדולות. תמהיל דגמי היוקרה מורכב רובו מדגמי מרצדס אבל לא רק ובחלוקה הבאה: 51% דגמי C ו-E קלאס, 22% דגמי קצה כדוגמת S קלאס, 16% דגמי פנאי ו-11% דגמי A קלאס.

    כ-10% מתוך כלל המכוניות במתחם ורוב דגמי היוקרה, עומדים בדרישות תוכניות CPO (ר"ת: Certified Pre-Owned). זהו למעשה שם "גג" של כלמוביל המאחד שתי תוכניות נפרדות: אחת של יונדאי ושניה של מרצדס. למיצובישי עוד אין תוכנית שכזו, אבל לדברי כלמוביל הם עמלים עם היצרנית להגדרת תוכנית שכזו גם עבור דגמי המותג.

    תוכניות 'H-PROMISE' של יונדאי ותוכנית 'Proven Exclusivity' של מרצדס הינן תוכניות בינלאומיות של היצרניות ודומות למדי בבסיסן כאשר הרעיון הוא הענקת תו איכות למכונית משומשת עם נתונים טובים. בשני המקרים נכללות בתוכנית מכוניות בנות עד ארבע שנים מיד פרטית, עם עד 80,000 ק"מ, נקיות מתאונות שעברו השבחה. במקרה של מרצדס נכללות גם מכוניות הדגמה של היבואנית עם קילומטרז' נמוך.

    האם שוק הטרייד-אין משתנה?
    "דרישות הלקוח השתנו." אומר פולק. "הלקוח כיום מחפש משהו אחר. הוא דורש שקיפות, מהירות, נגישות, נוחות ואחריות. אגב הוא דורש את זה בכל הענפים ולא רק מענף הרכב. זה הלקוח אותו אנו פוגשים כיום והוא זה שיהיה בסביבה ב-3-4 שנים הקרובות. במתחם שכזה אנחנו יכולים להנגיש ולספק את כל השירותים והדרישות כך שגם לקוח שקונה מכונית משומשת זוכה לשירות כמו מי שקונה S קלאס חדשה."

    האם באמת לקוחות יוקרה מחפשים משהו אחר כאשר הם רוכשים מכונית משומשת?
    פולק: "לקוחות יוקרה רוצים סוג אחר של ליווי. הם מחפשים ליווי אישי יותר. ליווי של נציג אחד מהתחלה ועד סוף התהליך. לכן בנינו את המתחם בתצורה שכזו. במקרים קיצוניים אפילו נוכל להביא לבית הלקוח את המכונית אותה הוא ירצה לבחון."

    כלמוביל טרייד

    מכונית פרטית ממגרש
    בשלוש השנים האחרונות מכירות כלמוביל טרייד עלו מ-4,700 מכוניות ל-6,800 מכוניות ב-2014. זהו גידול של 26% שבין היתר גם הוביל את קברניטי החברה למסקנה שרוב הלקוחות רוצים מכונית מבעלות פרטית, אבל יותר ויותר מוכנים לקנות אותה ממתחם טרייד-אין. להערכת פיאמנטה מדי יום ימכרו כאן 30-40 מכוניות – נתון כמעט כפול ממכירות טרייד מוביל כיום.

    לא סתם דאצ'יה התמקמה באזור, היא משפיעה עליכם?
    "עוד מוקדם מדי לומר." אומר פיאמנטה. "כרגע היא לא משפיעה על כלמוביל כשזה נוגע למכירת מכוניות חדשות, אבל היא אולי כן יכולה להשפיע על מתחם שכזה בו נמכרות מכוניות משומשות."

    רעיון המתחם לא מתנגש עם רעיון 'סוויטש'?
    "להפך אם כבר זה משלים את הפריסה על שוק המשומשות." אומר פיאמנטה, "בסוויטש' מדובר בעסקאות אדם פרטי מול אדם פרטי, כאן מדובר בטרייד-אין, עסקאות בין חברה לאדם פרטי. טרייד מוביל בסופו של דבר הוא עוד עסק וגם עסק ריווחי."

    אבל אתם לא מאבדים מעט כיוון עם השקעה מאסיבית שכזו בשוק המשומשות?
    לא. ברור לנו שעסק העיקרי הוא מכירת מכוניות חדשות. מערך הטרייד-אין הוא כיום חלק בלתי נפרד ומשלים למכירת רכב חדש. 35% מהלקיחות שקונים אצלנו רכב משאירים אצלנו רכב משומש. אנחנו חייבים להציע שירות שכזה וכאן אנו מביאים את השירות נגישות והתמורה לנקודה גבוה יותר."

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.