הציבור האמריקני יסייע למינהל הבטיחות לשדרג את הבטיחות

לידיעת משרד התחבורה הישראלי: כדי ללמוד כיצד לפעול נכון ולהגיע להישגים מיטביים מקיימים האמריקנים שימוע פתוח לציבור בנושא שידרוג מערך מבחני הריסוק. אצלנו, לעומת זאת, הממשלה מעדיפה לפעול במחשכים, וההישגים בתחום הבטיחות תואמים את חוסר היכולת שלה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

המינהל האמריקני הפדרלי לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיע לאחרונה על כוונתו לשדרג את שיטת ההערכה של בטיחות המכוניות החדשות, בין השאר על-ידי החמרת הקריטריונים של הריסוק עצמו, וכן על-ידי דרישות חובה למערכות בטיחות נוספות.

לפני כשבועיים העביר המינהל הודעה פומבית באמצעות מירשם המידע הממשלתי האמריקני, ובו פירוט מלא של ההצעות שגובשו על-ידו – ובקשה לקבלת הערות מאת כלל הציבור.

בדרך זו מקווה המינהל להשיג לא רק שקיפות מירבית של התהליך עצמו, אלא בעיקר להנות מתובנות של הציבור אשר יכולות לשפר עוד יותר את העבודה הממשלתית.
בנוסף לפרסום התוכנית, והבקשה לקבלת הערות לגביה, יקיים המינהל שני דיונים ציבוריים פתוחים לקהל שבמהלכם יוכלו מי שמעוניינים בכך להוסיף את הערותיהם בעל-פה.

 

מבחני ריסוק 012

 

דיון ראשון יתקיים ביום חמישי של השבוע הבא, ה-14 בינואר, בבניין הפדרלי על שם מקנמרה פטריק בעיר דטרויט, מישיגן, והדיון השני יתקיים במטה משרד התחבורה האמריקני בוושינגטון, ב-29 בינואר.

כאמור, וכפי שפרסמנו כאן, השינויים החשובים ביותר לשיטת ההערכה הנוכחית כלולים במערכת דירוג משופרת למכוניות חדשות, אשר תתבסס על דרישות בטיחות חדשות ומחמירות לקבלת ציון של חמישה כוכבים. אלה יכללו בין השאר מערכות להימנעות מתאונות ולזיהוי הולכי רגל, וכן בדיקת ריסוק אלכסונית-קדמית חדשה לחלוטין, אשר נועדה להעריך כיצד יעמוד כלי רכב בהתנגשויות בזווית.

שידרוגים של מבחן הריסוק כוללים גם פירוט רב יותר של תוצאות ההגנה על יושבי המושב האחורי, וכן בובות ניסוי חדשות שמהן אפשר לקבל נתונים נוספים אודות ביצועי המכוניות ורמת הפגיעה שסופגים הנהג והנוסעים.

עוד כולל סט הבדיקות החדש גם בדיקות שנועדו לקבוע את רמת ההגנה שמספק כלי רכב להולכי רגל בעת פגיעה בהם.

 

כרית-אוויר להגנה על הולכי רגל

 

שיפור מאד חשוב אחר נועד לתקן את המצב הנוכחי שגרם לכך שמבחני הריסוק האמריקנים לא עודכנו במהלך תקופה מאד ארוכה – על אף שיפורים ושידרוגים שהוכנסו בתוכניות הערכה מקבילות של פרויקט Euro-NCAP ומקביליו במדינות שונות בעולם (אוסטרליה, דרום אמריקה, יפן, סין ועוד).

לאחר העדכון הנוכחי יהיה קל יותר לשפר בעתיד את תוכנית ההערכה של המינהל "תוך כדי תנועה", ולעדכן אותה באופן דינמי ככל שיוצגו בשוק טכנולוגיות בטיחות חדשות.

המינהל מתכוון לסכם את כל המידע שיתקבל מן הציבור ולגבש אותו לכלל תוכנית פעולה שתפורסם בסוף השנה הנועחית, באופן שיהיה מיושם בכלי רכב חדשים שיוצגו במהלך 2018.

"מטרת השימועים הציבוריים", אומרים אנשי המינהל, "היא לספק לציבור הזדמנות להשמיע את הערותיו בנוגע לשדרוג המתוכנן לתוכנית הערכת הבטיחות של מכוניות חדשות.

תוכנית זו מספקת מידע השוואתי לגבי הבטיחות של כלי רכב חדשים על מנת לסייע לצרכנים לקבל החלטות בעת רכישת רכב, ולעודד את יצרניות הרכב לבצע שיפורי בטיחות בכלי הרכב… הסוכנות מאמינה שמערכת הדירוג המתוקנת תצמצם את מספר הנפגעים וההרוגים כתוצאה מתאונות דרכים".

 

מבחני ריסוק 004

 

עוד מוסרים אנשי הסוכנות שמערכות טכנולוגיות שתשפענה על דירוגי הבטיחות כוללים התרעת התנגשות חזיתית, התרעת סטיית מנתיב, התרעת כניסה לנתיב נסיעה לא פנוי, טכנולוגיות למניעת סינוור ומיתוג חצי אוטומטי של אלומת האור בפנסי החזית, מנורות איתות אחוריות בצבע ענבר (כמקובל באירופה וביפן, אבל בשונה מן הנורות האדומות שמקובלות בארה"ב) בלימה אוטומטית למניעת התנגשות ובלימת חירום אוטומטית למניעת פגיעה בהולכי רגל".

כיסוי לאימפוטנציה

בניגוד גמור לשיטה האמריקנית, אשר דוגלת בשקיפות ובחשיפת המידע לציבור, הגישה הרווחת במשרד התחבורה הישראלי וברשות הלאומית לבטיחות בדרכים היא של הסתרה.

למרות בקשות חוזרות ונשנות של הח"מ מסרב משרד התחבורה הישראלי לחשוף, למשל, את דוחות החקירה של תאונות דרכים והרשות הלאומית מסרבת לחשוף את הפרוטוקולים של דיוני מועצת הרשות משנת 2015.

החשש הסביר הוא שבעוד שלאמריקנים יש במה להתגאות, לאנשי משרד התחבורה הישראלי ולאנשי הרשות יש כנראה רק במה להתבייש, בעיקר בחוסר המעש ובאימפוטנציה (חוסר יכולת) שלהם – שהרי אילו סיבות אחרות יכולות להיות להם למנוע מן הציבור מעורבות במאבק הכל כך חשוב למניעת תאונות דרכים בישראל?

 

מבחני ריסוק 002

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.