• Ad
  • הפצצה של דאצ'יה: קרוס אובר אוטומטי במחיר של סופר מיני

    בצעד שעשוי לחולל לא מעט רעידות משנה בענף הרכב הישראלי מציעה מעתה דאצ'יה גרסה אוטומטית של 'דאסטר' תמורת 100,000 ש"ח לגרסה הבסיסית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת קרסו מוטורס, יבואנית קבוצת רנו-ניסאן לישראל, "שמה את הכסף איפה שהמילים", תרתי משמע, והשיקה היום (ד') בישראל גרסת דיזל אוטומטית של קרוסאובר קומפקטי במחיר של מכונית סופר-מיני. דאצ'יה 'דאסטר', עם מנוע טורבו-דיזל ותיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול מוצע מעתה בישראל תמורת 100,000 ש"ח לגרסה הבסיסית ו-108,000 ש"ח לגרסה מאובזרת יותר.

     

     

    כמעט שנתיים וחצי לאחר שיבואני קיה חוללו מהפך משמעותי בשוק הרכב הישראלי עם גרסה בסיסית ומוזלת של 'ספורטאז' 1.6 ליטר אוטומטי' ב-135,000 ש"ח – מה שהיה אז מחירה של מכונית קומפקטית משפחתית – דאצ'יה מחוללת מהומה לא פחות חשובה שעוצמתה תלויה במספר המכוניות שהיא תעלה על הכביש.

    מבחינת ה"ברזלים", כלומר המוצר עצמו, דאסטר הוא כלי רכב לא מאד מתקדם אשר מבוסס על הפלטפורמה הסטנדרטית של דאצ'יה, כלומר על בסיס של מכונית בגודל סופר-מיני שהוגדלה לממדים קומפקטיים.

    המכונית נשרכת מאחור ככל שמדובר באבזור הבטיחותי שלה, ועל מערכות סיוע לנהג – שהן אחת הבשורות החשובות של 'ספורטאז", אין בכלל מה לדבר. גם העיצוב של תא הנוסעים וסוגי החומרים שבשימוש נחשבים מיושנים בימינו – וזאת מתוך האסטרטגיה של דאצ'יה למצב את כל המוצרים שלה כמוצרי "לואו קוסט" שמייצגים "תמורה לכסף".

    אלא שמחצית הכוס המלאה מאד מעניינת ככל שמדובר בדגם הספציפי הזה. ראשית לכל, יחידת ההנעה של הדגם האוטומטי של דאסטר היא מנוע הטורבו-דיזל המוכר והידוע של רנו, אשר עשרות אלפים ממנו מניעים בישראל מכוניות מדגמי רנו פלואנס ורנו קנגו, למשל, ותיבת ההילוכים היא התיבה הרובוטית בעלת מצמד כפול של רנו, אשר נחשבת לאמינה יחסית לבנות מינה.
    יחידה זאת מספקת מומנט (כח) רב במידה ניכרת מזה שמספקים רוב מנועי הבנזין של גרסאות הבסיס של הקרוסאוברים הקומפקטיים הפופולריים כמו קיה ספורטאז', יונדאי טוסון, ניסאן קשקאי ואחרים, והיא גם חסכונית בדלק באופן ניכר.
    אפשר להעריך שבחיים האמיתיים, באותם תנאי שימוש, עלויות הדלק של דאצ'יה דאסטר טורבו-דיזל אוטומטי יהיו נמוכות לפחות ב-30-40% מאלה של ספורטאז' וטוסון 1.6 ליטר בנזין.

    שנית, 'דאסטר' הוא הדגם המוצלח ביותר של דאצ'יה נכון להיום, ועל אף שמדובר בגרסת הנעה קדמית בלבד יש לו יתרון על-פני רוב הקרוסאוברים הקומפקטיים בכל הקשור ליכולת נהיגה על שבילים.
    מי שיבחרו בכלי כזה כ"רכב צמוד" ממקום העבודה גם ישלמו "שווי שימוש" נמוך יותר בזכות מחיר מחירון נמוך בכמעט 30% מזה של קרוסאוברים או משפחתיות קומפקטיות.

     

     

    מחיר בסיסי, אבזור בסיסי

    אחד המסרים החשובים שדאצי'ה הביאה איתה לשוק הישראלי החל מיום השקתה לפני יותר משנתיים הוא "מחיר נטו": אנשי היבואנית טוענים שהם לא מעניקים לאף לקוח (כולל גם לציי רכב) הנחות ממחיר המחירון, ושהם גם לא מבצעים 'טרייד-אין' למותגים שאינם דאצ'יה.

    כך נעדרת דאצ'יה מן המשחק המקובל בשוק הישראלי שבו "מחיר מחירון" של רוב דגמי הרכב כולל גם את הסבסוד של היבואן להנחות שהוא מעניק לציי רכב ולעסקאות הטרייד-אין.

    למחיר אמיתי יש יתרון רב מבחינת שמירת הערך בשוק המשומשות, היות שרוב הלקוחות הפרטיים מתקשים למכור את מכוניותיהם המשומשות מפני שהם "מתחרים" במכוניות דומות שנרכשו על-ידי גופים גדולים בהנחות או בסבסוד. מבחינה זאת צריך לקוות שדאסטר יאבד פחות מערכו – גם באחוזים ובוודאי באופן אבסולוטי, יחסית לקרוסאוברים האחרים.

    הבשורה של 'דאסטר' האוטומטי חשובה בראש ובראשונה כלפי דאצ'יה עצמה, עוד לפני שבוחנים את ההשפעה שלה על השוק, מפני שזהו המוצר הראשון שלה שבאמת עומד בהבטחה להציע ערך אמיתי למשתמש. עד עתה הקביל "מחיר הנטו" של דאצ'יה פחות או יותר למחירי הנטו האמיתיים של מוצרים מקבילים לשלה, אבל לא שקלל גם את העובדה שמדובר במוצרי "לואו קוסט", או להיפך: כן הציע מחיר "לואו קוסט" אבל התעלם מן ההנחה (או ההטבות) הריאלית שהמתחרים מעניקים ללקוחות (בדמות סבסוד טרייד-אין וכיוצ"ב).

    כעת, לראשונה, דאצ'יה ממצבת מוצר במקום הנכון עבורו מכל הבחינות.

    לדוגמא, ניסאן קשקאי בסיסי מוצע אמנם ב"מחיר מחירון" של כ-145,000 ש"ח אבל נמכר ב"מחיר נטו" (למשל בשוק ה"אפס קילומטרים") של כ-126,000 ש"ח. יונדאי טוסון, שגרסתו הבסיסית עולה כ-143,000 ש"ח, מוצע ב"אפס קילומטרים" תמורת כ-130,600 ש"ח.
    קשקאי וטוסון הם כלים מתקדמים יותר מ'דאסטר', בטוחים יותר וגם מאובזרים יותר, לכן אם מפחיתים "מחיר הנטו" שלהם את תוספת הערך שלהם על-פני דאסטר יוצא שדאסטר "נטו" צריך לעלות פחות או יותר כ-110,000 ש"ח – וזהו אכן מחירה של הגרסה המאובזרת של דאסטר (כולל 'מובילאיי').

    מסע פרסום ייחודי

    הבשורה הגדולה של דאסטר, זאת שעשויה לגרום לרעידת אדמה קלה עד מתונה בשוק הרכב הישראלי, נובעת מכך ש"מחיר הנטו" שלו מתחרה במחירי המחירון של מכוניות סופר-מיני. למעשה, דאצ'יה מציעה כלי שמבחינה חיצונית נראה כמו קרוס-אובר אופנתי ועם מרחב פנימי מרווח מזה של מכונית קומפקטית במחיר נמוך מאלה של טויוטה יאריס, רנו קליאו, ואפילו משל סיטרואן C4 החדשה.

    בעוד ש'ספורטאז' 1.6 ליטר חיבל קשות במכירות של קרוסאוברים קומפקטיים, מכוניות קומפקטיות ("משפחתיות") ומכוניות משפחתיות גדולות, דאסטר – אם יעלה על כבישי ישראל במספרים מספיק גדולים – עשוי לשבש את המכירות של מכוניות קומפקטיות ושל מכוניות סופר-מיני.

    יבואני דאצ'יה ערכו בשבועות האחרונים מסע פרסום משמעותי, אחד הגדולים בתולדות המותג בישראל, שבו הבטיחו "אלטרנטיבה ליוקר הדיור" ("דיור בר השגה"). הקמפיין נגע אמנם באחת הנקודות הרגישות כיום בחברה הישראלית, משבר הדיור, אולם מהיום הוא ממנף אותו כדי להמחיש את "התמורה למחיר": במקום "מחיר למשתכן" דאצ'יה מציעה "מחיר למתגלגל" ("מחיר בר השגה"), ואלטרנטיבה לרכישת מכונית משומשת או קטנה.

    מכל מקום, דאסטר אוטומטי מוצע, כאמור, עם מנוע הטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר של רנו, שמספק 110 כ"ס, ועם תיבת הילוכים רובוטית בעלת מצמד כפול ושישה יחסי העברה. המכונית מוצעת בשתי רמות אבזור שנקראות לוריאט ופרסטיז', והגרסה הבסיסית מוצעת עם מערכת שמע נשלטת מההגה עם דיבורית בלוטות', מסילות גג ועוד. גרסת פרסטיז' עולה 7,500 ₪ נוספים שתמורתם מתקבלים בקרת שיוט, מערכת ניווט, מצלמת רוורס, חישוקים קלים בקוטר 16 אינטש וחלונות כהים מאחור.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.