• Ad
  • נראה שיעבור עוד זמן לא מבוטל עד שמשאיות ללא נהג יהפכו למראה שכיח על הכבישים, אך לכולם ברור ש"רכבות כבישים" נמצאות כמעט מעבר לפינה. בוולוו סבורים שבדרך לשם כדאי להפוך את הנגררים לבעלי יכולת עצמאית לנוע ללא קשר פיזי למשאית המובילה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על אף שהדבר אפשרי מבחינה טכנית כבר כיום, כפי שנוכחנו לראות בניסוי אותו ערכה פרייטליינר בנוואדה לאחרונה, נראה כי היום בו משאיות ענק יצאו ללא נהג לכבישים וביעילות יעמיסו ויחלקו סחורות במשקל של עשרות טונות ברחבי המדינה עדיין רחוק. עם זאת, נראה שהיום בו נראה "רכבות כבישים" קרוב בהרבה.

    הרעיון, כזכור, הוא ליצור בכבישים מהירים, לצד תנועה של כלי רכב רגילים, שיירות של משאיות שתהיינה מצוידות במערכות שרובן כבר קיימות בכלי רכב סדרתיים כמו בקרת שיוט אקטיבית, וינועו ללא צורך בנהג בעקבות משאית שתוביל את השיירה כמו קטר ברכבת אשר בה ינהג נהג מקצועי ומיומן שיהיה מודע לשיירה אותה הוא מוביל.

    כעת בוולוו חושבים שניתן לקחת את הטכנולוגיה הזו צעד נוסף קדימה ובמקום שיירה שתכלול כמה משאיות וכמה נגררים להסתפק במשאית מובילה אחת שבעקבותיה, ללא חיבור פיזי, ינועו כמה נגררים שיהיו מצוידים במנועים ובמערכות שיאפשרו להם לעקוב אחר מוביל השיירה.

    פתרון ביניים בדרך למשאיות אוטונומיות לחלוטין
    פתרון ביניים בדרך למשאיות אוטונומיות לחלוטין

    אמנם עלותם של נגררים שכאלה המצוידים במנוע ובשלל אמצעים טכנולוגיים תהיה מן הסתם יקרה באופן משמעותי מזו של נגררים סטנדרטיים, אך כשמוסיפים למשוואה את העובדה שכיום לכל נגרר ברכבת כביש שכזו צריכה להיות מחוברת גם משאית יקרה הפתרון הזה הופך פתאום להגיוני יותר.

    יתרה מזאת, העובדה שניתן יהיה לצייד כל נגרר במנוע קטן יותר והקטנת התנגדות הרוח כתוצאה מקרבה בין כל הנגררים בשיירה יאפשרו בחישוב שנתי חסכון משמעותי בהוצאות הדלק.

    בינתיים, וולוו כבר עושה שימוש בלקחים שהופקו מניסויים קודמים בתחום ובוחנת דרכים לשפר את העיצוב האווירודנמי ליעילות מרבית בעת תנועה בשיירה צמודה.

    ג'ף קוטנר, המעצב הראשי של חטיבת הרכב הכבד של וולוו, הציג את הרעיון בכינוס תחבורה שנערך בארצות הברית על מנת לבדוק את תגובת התעשייה להתקדמות בכיוון הזה.

    קוטנר הסביר שבשלב זה החזון של משאית מובילה שמאחוריה עשרות נגררים עלול לדרוש שינויים במערכת הכבישים והקצאת נתיבים ייחודים לצורך כך, אך חשף שבוולוו כבר עובדים עם גורמי התחבורה במדינת קליפורניה על הצעת חוק תחת החקיקה הנוכחית שתאפשר שיירה של שלוש עד ארבע משאיות (או בעתיד נגררים עצמאיים) שינועו אחת בעקבות השניה באמצעות טכנולוגיית חישה שתאפשר להם לשמור על מבנה צמוד מאוד אליו לא יוכלו כלי רכב אחרים להדחף.

    קוטנר ציין כי בעתיד בהחלט ניתן לצפות שלשיירה של נגררים יוכלו להצטרף גם נגררי נוסעים, בדיוק כמו שברכבות רבות יש שילוב בין קרונות נוסעים לקרונות תובלה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    העתיד לפי וולוו: נגררים ללא נהג

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.