• Ad
  • מכונית הנירוסטה שכיכבה בסדרת סרטי "בחזרה לעתיד" כנראה כבר לא תעופף לעולם, אך במיזם שמוביל אחיינו של ג'ון דלוריאן עסוקים בימם אלה בפיתוח כלי תחבורה מעופף שישא את השם "דלוריאן" 
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשנים האחרונות ערכם האספני של רכבי דלוריאן DMC 12 זינק פלאים. מכונית הנירוסטה ששווקה במשך זמן קצר בין השנים 1983-1981 ונחלה בזמן אמת כישלון חרוץ בגלל יחידת הנעה מביכה, איכות בניה מזעזעת וביצועים עלובים, הפכה ברבות השנים למבוקשת במיוחד ואם עד לפני מספר שנים ניתן היה לשים את היד ללא כל בעיה על דלוריאן במצב סביר בתמורה לכ-10 אלפים דולרים, כיום המחירים מתחילים ב-35 אלף ויכולים להגיע גם עד ליותר מ-80 אלף דולרים ליחידה.

    כפי שבוודאי הבנתם, הדלוריאן לא הייתה מעולם מכונית מוצלחת במיוחד ואת הפיכתה לאייקון מוטורי אספני ניתן לייחס למראה ה "אולד סקול" העתידני שלה וכמובן בעיקר לחלקה המשמעותי בטרילוגיית סרטי "בחזרה לעתיד" הבלתי נשכחת, שהרי למה להתעכב על זוטות כמו ביצועים לא משכנעים על הכביש כשלמעשה, כך על פי בחזרה לעתיד, מדובר במכונית שיכולה לשמש כמכונת זמן או לכל הפחות מסוגלת גם לעופף ללא בעיה באוויר.

    עוד ב-TheCar:
    הדור הבא של המכונית המעופפת מתקרב
    בחזרה לעבר: העתיד עוד ממש לא כאן
    2015: המכונית מ"בחזרה לעתיד" הגיעה לבית המשפט

    אבל במציאות גם כמעט שנתיים אחרי ה-21 באוקטובר 2015, התאריך בו, כזכור, מתחיל החלק השני העתידני של הטרילוגיה ובניגוד למשפט המפורסם של דר' אמט בראון "כבישים? במקום שאנחנו נוסעים אליו לא צריך כבישים", ב-2017 עדיין כל כלי הרכב בעולם ובהם גם כמה אלפי רכבי דלוריאן ששרדו בהחלט צריכים רצועות אספלט ארוכות כדי להגיע ממקום למקום.

    כעת מסתבר כי הדבר הולך להשתנות ויתכן שבקרוב גם אתם תוכלו לרכוש דלוריאן שגם בעולם האמיתי לא צריכה כבישים.

    מאחורי היוזמה עומד פול דלוריאן, אחיינו של ג'ון דלוריאן, האיש שהמציא מכוניות בלתי נשכחות כמו פונטיאק GTO , Firebird וכמובן את ה-DMC 12 דלוריאן, המשקיע בשנים האחרונות כמנכ"ל ומתכנן ראשי בחברת "דלוריאן ארוספייס" שנוסדה ב-2012 את מירב זמנו בפיתוח של כלי תחבורה אישי מעופף.

    למעשה, החלום של תחבורה אישית המסוגלת לנוע על הכבישים ולעוף מעת לעת באוויר מלווה את האנושות מאז שכלי תחבורה ממונעים ראשונים החלו להיות מראה שכיח יחסית בראשית המאה העשרים, ממש במקביל להצלחה הראשונית של האחים רייט לנצח את כוח המשיכה ולבנות כלי שמסוגל לעוף באוויר וגם לנחות.
    עם זאת, למרות שהחיבור הזה בין מטוס למכונית הוא יותר ממתבקש, עד לא מזמן ניתן היה למצוא מכוניות מעופפות בעיקר בסרטי מדע בידיוני או במוחם הקודח של כל מיני ממציאים הזויים ורק לאחרונה נראה כי יותר ויותר חברות רציניות כמו ענקית שיתוף הנסיעות אובר, גוגל (באמצעות כמה מיזמים שמטפח לארי פייג' ), יצרנית המטוסים איירבאס ואפילו טויוטה שבונה מכונית מעופפת שתדליק את הלהבה האולימפית בטוקיו משקיעות לא מעט משאבים בפיתוח כלי תחבורה למימד השלישי.

    באופן מפתיע, בהשוואה לחלק מאבות הטיפוס של המכונית המעופפת של החברות הרציניות שהוזכרו לעיל, דווקא ה-DR7 שפיתח דלוריאן ג'וניור נראה כמוצר פחות מופרך וכמשהו מבושל והגיוני יותר שיגיע לייצור סדרתי.

    הדלוריאן המעופפת תציע מקום לשני נוסעים, תכלול שני זוגות כנפיים המתקפלות הידראולית בזמן התנועה על הקרקע וצמד רוטורים אשר בעת המראה ונחיתה יתייצבו במצב אופקי יחסית לגוף הכלי ובעת תנועה קדימה יעברו למצב אנכי.

    הדלוריאן המעופפת תהיה חשמלית לחלוטין ותהיה מסוגלת לנוע באופן אוטונומי ממקום למקום בטווח של עד 200 קילומטרים ללא צורך בנהג/טייס אנושי.

    בינתיים "דלוריאן ארוספייס" בנתה כמה אבות טיפוס בקנה מידה מוקטן וכעת בחברה מצהירים על מעבר לדבר האמיתי – אב טיפוס בגודל מלא אשר בשלב ראשון כמובן ינוסה בשלט רחוק ללא נוסעים אנושיים.

    ובמילים אחרות החזון של "בחזרה לעתיד"  נמצא עדיין… בעתיד, אבל אם אי פעם נגיע לשם יתכן שנפגוש שם כלי רכב מעופף עם שם שכולנו גדלנו עליו.

     

     

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    העתיד כאן? בקרוב דלוריאן מעופפת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.